• MrsHelgesson

Spå könet med ring

Jag skulle vilja göra en liten undersökning eller ett test och se hur många av er som har fått rätt med detta testet. Jag skulle vilja att mammor som har gjort testet under tidigare graviditeter och mammor som är gravida nu skrev i denna tråd och svarade om ni fick rätt eller fel. Några kompisar har gjort testet och alla har fått rätt. En väninna har spått mig och första barnet visade flicka vilket jag också fick och det barn jag väntar nu ska tydligen vara en pojke. 

• Svar på tråden Spå könet med ring
  • Bebbelycka

Oj oj!
    Testade över handleden som jag gjort många ggr förut, den visade pojke, pojke, flicka, flicka...

Testade över magen, då visade den flicka, pausade och visade flicka IGEN!!!
    Ooh oh om detta stämmer! Återstår att se på RUL om några veckor..
    Då kan det stämma som jag kände för några dagar sen, en liten kick till vänster i magen och en sekund senare en kick till höger i magen - Mitt hjärta åkte upp i halsgropen kan jag säga! Tvillingar var min första tanke.
    Det förklarar även isf varför testen slått ut sig(pga högt hcg) och visat neg ist för pos.. i flera månader.

Tänk, jag som bestämt mig för att det räcker med tre, kanske blir man 4-barnsmor ändå?!

• Dark star
    Sofia8504 skrev 2010-10-08 14:18:07 följande:
    Jag läste den här tråden igår och ska väl ärligt säga att jag tyckte det lät lite fjantigt att man skulle fråga ringen vad som var pojke och flicka. Jag har aldrig sett det som nån kontakt med andevärlden, utan bara en kul grej man gör. Jag gjorde det när jag väntade dottern och då gjorde ringen cirklar, så det stämde iaf.
    Men när jag testade igår så frågade jag faktiskt vad som var vad, fast jag tyckte att det kändes skitfjantigt. Jag lät ringen hänga och så frågade jag vad som var flicka och då gjorde den cirklar, sen frågade jag vad som var pojke och då "vände" den direkt och började pendla! Så jag kan säga att jag kände mig inte lika skeptisk efteråt! Iaf så snurrade den i cirklar när jag höll den över magen, så vi får väl se om det stämmer den här gången. Sambon är iaf helt övertygad om att det är en flicka och han brukar vara grym på att gissa rätt på kön!
    Det görs på kossor.. gammalt beprövad metod.. faktiskt :)
  • Mabaja

sitter på övertid. ringen säger att jag väntar en pojke! bm har sagt att jag har en "pojkmage med flickhjärta". Ligger ganska lågt egentligen på hjärtslagen men de går upp skyhögt när man försökt känna hur bebisen ligger. så visar sig när bebisen kommer ut!.

• MrsHelgesson

En tjejkompis till mig berättade att hon alltid spådde med ring men det blev för läskigt tyckte hon, då det alltid visade sig vara rätt. Hon spår inte bara könet utan kan också spå andras framtid. Hon spådde en del saker på mig som stämde, men allt har hon inte velat berätta. Så hon la ifrån sig ringen och började kolla på gravidmagar istället och gå på sin egen magkänsla.

• Underbara ungar

Jag har pojke-flicka-pojke.
    Ringen sade pojke-flicka-flicka.
    Min mor (och två av hennes vänner) som jobbar som medium "spådde" mig under graviditet nr 1 till pojke-flicka-pojke.

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • Sommarnatt2010
    MrsHelgesson skrev 2010-10-08 12:54:00 följande:
    Ringen visar kanske pojke, flicka, pojke. Alltså könet på alla dina framtida barn. Har du några barn nu och i så fall vilket kön har dem?
    Nej jag har inga barn...
  • 4 grabbar
    Bebbelycka skrev 2010-10-08 14:32:39 följande:
    Oj oj!
    Testade över handleden som jag gjort många ggr förut, den visade pojke, pojke, flicka, flicka...

Testade över magen, då visade den flicka, pausade och visade flicka IGEN!!!
    Ooh oh om detta stämmer! Återstår att se på RUL om några veckor..
    Då kan det stämma som jag kände för några dagar sen, en liten kick till vänster i magen och en sekund senare en kick till höger i magen - Mitt hjärta åkte upp i halsgropen kan jag säga! Tvillingar var min första tanke.
    Det förklarar även isf varför testen slått ut sig(pga högt hcg) och visat neg ist för pos.. i flera månader.

Tänk, jag som bestämt mig för att det räcker med tre, kanske blir man 4-barnsmor ändå?!
    åh håll oss uppdaterade , gå genast och begär UL
    Karma slår tillbaka - gott som ont
  • Bebbelycka
    4 grabbar skrev 2010-10-08 17:29:54 följande:
    åh håll oss uppdaterade , gå genast och begär UL
    Absolut! Gissa om jag är spänd och nyfiken!! Men de är inte särskilt generösa med UL i denna hålan kan jag lova..
    Jag går inte och gör ett privat och betalar innan RUL, tänker helt enkelt vänta några veckor nu Tungan ute
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-08 14:35:04 följande:
    sitter på övertid. ringen säger att jag väntar en pojke! bm har sagt att jag har en "pojkmage med flickhjärta". Ligger ganska lågt egentligen på hjärtslagen men de går upp skyhögt när man försökt känna hur bebisen ligger. så visar sig när bebisen kommer ut!.
    säger ju att det blir en pojke :D
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Spå könet med ring