• MrsHelgesson

Spå könet med ring

Jag skulle vilja göra en liten undersökning eller ett test och se hur många av er som har fått rätt med detta testet. Jag skulle vilja att mammor som har gjort testet under tidigare graviditeter och mammor som är gravida nu skrev i denna tråd och svarade om ni fick rätt eller fel. Några kompisar har gjort testet och alla har fått rätt. En väninna har spått mig och första barnet visade flicka vilket jag också fick och det barn jag väntar nu ska tydligen vara en pojke. 

• Svar på tråden Spå könet med ring
  • Hästtjejen78

Spådde mig själv precis och fan, vad häftigt!!! Trots att jag höll handen helt still började ringen röra sig! Förvånad Jag har ingen ANING om vad jag har i magen då vi inte frågade på RUL.
    Direkt när jag plussade tänkte jag att det var en pojke i magen, men sen dess har jag tvekat mer och mer. Sambon (och övriga släkten) är fullständigt övertygade om att det är en flicka i magen. Ringen var lite tveksam i början, men sen cirklade den tydligt! Stämmer det så får sambon och släkten rätt och vi blir välsignade med en flicka!

I slutet på januari 2011 får vi veta svaret! Skrattande

BF 17 januari 2011 (22 jan enl sista mens)
  • Sommarnatt2010

Tycker oxå det är sååå häftigt att ringen verkligen börja pendla eller cirkla med stora rörelser... =)

• önskas3

Jag testade tyvärr inte när jag väntade sonen men med töserna gjorde jag det & ringen började snurra i cirklar Glad.
    Nu är jag gravid i v.30 & denna gången pendlar ringen tydligt fram & tillbaka,i morgon ska vi på 3D/4D UL & kolla kön får se om ringen hade rätt denna gången också Skrattande!

• MrsHelgesson

Jag gjorde testet nu på mig själv men vet inte om jag gjorde rätt. Jag hängde ju ringen genom mitt hårstrå över handleden och då började den pendla fram och tillbaka jättemycket. Vad betyder det nu igen?

• 4 grabbar

fråga ringen, vad är pojke - se hur den reagerar, vad är flicka - se hur den reagerar. sen frågar du den om du nu har en bebis i magen, vad det barnet har för kön

MrsHelgesson skrev 2010-10-06 11:55:50 följande:
    Jag gjorde testet nu på mig själv men vet inte om jag gjorde rätt. Jag hängde ju ringen genom mitt hårstrå över handleden och då började den pendla fram och tillbaka jättemycket. Vad betyder det nu igen?
    Karma slår tillbaka - gott som ont
  • MariaBCN
    MrsHelgesson skrev 2010-10-06 11:55:50 följande:
    PENDLA = POJKE (kör jag på iaf.) Jag har hört att man ska hänga ringen över magen om man vill veta vem som bor där just NU...och över handleden för att veta hur många barn man kommer få, samt vilka kön då givetvis.. Skrattande men vet inte hur det där stämmer...HÄFTIGT är det i allafall! Känns verkligen som om ringen har egen kraft! På mig har kompisar gjort så att man inte omedvetet kan påverka resultatet...
    Ni som snart ska få veta vad ni väntar...LOVA ATT UPPDATERA HÄR så vi får höra om det stämt!!Skrattande
  • 4 grabbar

jag anser att det är andevärlden som förmedlar svaren via ringen, du kan lika gärna be den visa vad som är ja resp nej och använda den som en vanlig pendel

Karma slår tillbaka - gott som ont
  • Bebbelycka
    4 grabbar skrev 2010-10-06 12:15:28 följande:
    jag anser att det är andevärlden som förmedlar svaren via ringen, du kan lika gärna be den visa vad som är ja resp nej och använda den som en vanlig pendel
    Japp, var det någon som trodde något annat? En ring kan ju inte veta, det är ju bara ett instrument för våra vägledare/guider.

Häftigt!
  • MrsHelgesson
    4 grabbar skrev 2010-10-06 12:15:28 följande:
    Vadå? Jag fattar inte. Hur ska jag kunna veta vad som är ja och nej?
  • Jenniifer

Min faster gör könstester med fast hon använder sig utav en tjockare ståltråd.
    Om tråden pendlar så är det ett visst kön och om den snurrar så är det det andra könet (som med ringar)
    Det är tydligen en teknik som hon lärt sig att man kan göra på tex kossor för att se vad det blir för kön på kalvarna.
    (hon bor på landet och hade kor förr)

Hon har haft rätt på min mammas alla (6st) barn , hon hade rätt på mitt första barn och nu även på min systers två barn :)
    Den här graviditeten så visade sig att det gömmer sig en flicka i min mage men på rutin ultraljudet v.18 så visade sig att det var en pojke. Så nu blir det spännande och se vad det blir :)
    Har hon rätt igen?
    Hade ultraljudet fel?
    Ja, vem vet? :)

Svar på tråden Spå könet med ring