• MrsHelgesson

Spå könet med ring

Jag skulle vilja göra en liten undersökning eller ett test och se hur många av er som har fått rätt med detta testet. Jag skulle vilja att mammor som har gjort testet under tidigare graviditeter och mammor som är gravida nu skrev i denna tråd och svarade om ni fick rätt eller fel. Några kompisar har gjort testet och alla har fått rätt. En väninna har spått mig och första barnet visade flicka vilket jag också fick och det barn jag väntar nu ska tydligen vara en pojke. 

• Svar på tråden Spå könet med ring
  • Sommarnatt2010

Detta måste jag testa...är i v 8, funkar det då??? Hur gör man...knyter ringen i några hårstrån o håller över magen???

• Sommarnatt2010

Jag testa nu...Den pendlade, snurrade o pendlade kraftigt sen stannade den av men inte helt den rörde sig väldigt lite först i cirkel o sen pendlade..vad betyder det??

O hur fungerar det, låt säga att det är tvillingar i magen...skulle det innebära att det är en pojk o en flicka o sen när vi får ett tredje så blir det en pojk?? Obs är inte gravid med tvillingar, bara nyfiken...

Har oxå hört att man drömmer tvärt emot vad man har i magen...Drömde förra veckan att jag fick en flicka, så då borde det bli en pojk enligt det o även enligt ringen..Någon annan som hört samma??

• LittleJunia

Har inte gjort det denna graviditet än, är bara i v. 15. Men förra gjorde jag, och det pendlade och det blev en pojke.

Lakriz- Funderar lite på det du sa om drömmar.. jag drömde inte så mkt med första, men minns en dröm och då var det en flicka som kom ut, men det kom ju en pojke
    Denna gång har jag redan drömt 2 tydliga drömmar, ut kom pojke i båda drömmarna.
    Det blir en lång väntan till mars

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110330(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
  • 4 grabbar

jag har spått över handleden, och det har stämt,  brukar visa alla barn man ska få, och när jag hade 2 pojkar fick jag hela tiden pojke pojke flicka, så jag var säker på att jag skulle få ett barn till, en flicka

men ut kom en Hulda med snopp som nr 3

nu i efterhand vet jag att det visade de barn som jag skulle få då det kom 3 till, pojke pojke flicka

Karma slår tillbaka - gott som ont
  • Flikkzz
    Lantbon skrev 2010-10-05 20:14:16 följande:
    Dum fråga kanske....men hur gör man detta test??
    Ta en ring som är din. Dra loss ett hårstrå, det funkar med en sytråd oxå.
    Sen ska hålla i ringen över magen. Den måste vara stilla när du börjar.

Börjar ringen cirkulera runt är det en tjej.pendlar den fram och tillbaka en kille
  • 4 grabbar

ett tips, fråga ringen när du börjar, vad som är pojke resp flicka, så vet du vad just den ringen visar oavsett hur den pendlar, snurrar

Karma slår tillbaka - gott som ont
  • Bombus

Jag har blivit spådd och fick resultaten;

pojke,pojke,pojke, flicka.. meen mitt första barn blev en tjej, och nu vet jag inte ... =)

• MrsHelgesson

Det bästa är kanske att låta någon annan göra testet på en istället för att ni själva gör det. Det kan ju vara så att ringen rör sig pga önsketänkande, vad vet jag.

• Mysmamma70
    4 grabbar skrev 2010-10-05 20:43:32 följande:
    ett tips, fråga ringen när du börjar, vad som är pojke resp flicka, så vet du vad just den ringen visar oavsett hur den pendlar, snurrar

Ja, så måste man göra för samma ring kan ge olika resultat med olika personer som håller i den.

Min väninna fick rätt med ringen med bebisen som ligger i magen nu, det är en flicka.

Min svärfar använde sina metallpekare och de visade också på flicka.

Precis som ultraljudet

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
Svar på tråden Spå könet med ring