• MrsHelgesson

Spå könet med ring

Jag skulle vilja göra en liten undersökning eller ett test och se hur många av er som har fått rätt med detta testet. Jag skulle vilja att mammor som har gjort testet under tidigare graviditeter och mammor som är gravida nu skrev i denna tråd och svarade om ni fick rätt eller fel. Några kompisar har gjort testet och alla har fått rätt. En väninna har spått mig och första barnet visade flicka vilket jag också fick och det barn jag väntar nu ska tydligen vara en pojke. 

• Svar på tråden Spå könet med ring
  • Quiet thoughts
    Mysmamma70 skrev 2010-10-05 22:03:31 följande:

Ja, så måste man göra för samma ring kan ge olika resultat med olika personer som håller i den.

Min väninna fick rätt med ringen med bebisen som ligger i magen nu, det är en flicka.

Min svärfar använde sina metallpekare och de visade också på flicka.

Precis som ultraljudet

menar du såna där vinkelpinnar? som man kan leta currylinjer med? Intressant
    Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget 2011
  • jennyc

gjorde testet nu...först pendlade ringen läääänge...sen cirklade den, sen pendla...cirkla, stoppa. Men när maken gör det pendlar den en stund och stannar...är ju bebis nr 2 i magen nu så att jag bara ska ha en pojke och inget mer stämmer ju inte riktigt...knepigt...men första barnet är ju en pojk så de stämde ju iaf ;)

• Mysmamma70
    Quiet thoughts skrev 2010-10-05 22:06:53 följande:
    menar du såna där vinkelpinnar? som man kan leta currylinjer med? Intressant

Ja   Funkade perfekt.

När han frågade om det var en flicka i magen böjde de sig in mot varandra - han gick fram emot min mage med pekarna samtidigt som han ställde frågor. När han frågade om det var en pojke hände ingenting.

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Quiet thoughts
    Mysmamma70 skrev 2010-10-05 22:14:59 följande:

Ja   Funkade perfekt.

När han frågade om det var en flicka i magen böjde de sig in mot varandra - han gick fram emot min mage med pekarna samtidigt som han ställde frågor. När han frågade om det var en pojke hände ingenting.

hahaha låter roligt iaf.
    men jag kollade med pinnar på skoj förut och då pekade dom alltid i X på alla jag gick emot hahahaha.

men intressant om inget hände vid pojkfrågan
  • Mysmamma70
    Quiet thoughts skrev 2010-10-05 22:17:34 följande:
    hahaha låter roligt iaf.
    men jag kollade med pinnar på skoj förut och då pekade dom alltid i X på alla jag gick emot hahahaha.

men intressant om inget hände vid pojkfrågan
    Hehe, vi kontrollerade med min man också. Svärfar frågade om han hade en pojke i magen - inget hände - om han hade en flicka i magen - inget hände - om han var bajsnödig - då gick de ihop

- och även det stämde 
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Quiet thoughts
    Mysmamma70 skrev 2010-10-05 22:20:24 följande:
    Hehe, vi kontrollerade med min man också. Svärfar frågade om han hade en pojke i magen - inget hände - om han hade en flicka i magen - inget hände - om han var bajsnödig - då gick de ihop

- och även det stämde 
    hahahahahaha
  • Bebbelycka

Pojke, pojke, flicka visar min ring.
    Jag har 2 pojkar och kanske är det en flicka i magen då, ska bli intressant..

Någon som undrade över tvillingar, jag har hört att ringen hoppar om det blir tvillingar.

• LeKaMe

Min arbetskompis gjorde detta på mig då jag kom tillbaka efter semestern och hade varit på UL. Så jag visste att jag skulle få en pojke, arbetskompisen som spådde fick också att det skulle bli en pojke. Om det bara var tur eller om det verkligen stämmer är ju en bra fråga :)

• Finmamma

med mitt första barn gjorde jag testet säkert hundra ggr och fick varje  gång POJKE och ut kom en pojke. Nu e jag gravid igen i v 7 och har gjort de ngra ggr och varje gång visar det på flicka! Märkligt att det aldrig ändrar sig...

Får se hur det blir.

• Flikkzz
    4 grabbar skrev 2010-10-05 20:43:32 följande:
    ett tips, fråga ringen när du börjar, vad som är pojke resp flicka, så vet du vad just den ringen visar oavsett hur den pendlar, snurrar
    de va smart. då vet man ju exakt. för folk säger olika
Svar på tråden Spå könet med ring