• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Theresa1

*hoppar rep*

Fyyyy va jobbigt, vilken kondis man hade när man var yngre... Jag är dö anfådd nu o har hoppat 100 hopp... 400 kvar, jag dööööööööööör

• Theresa1

250 till... *försöker andas*

Alltså uppe i 350... Banan paus och ett tappert försök att hitta en normal andningsrytm igen, det är lite sioså med den nu...

Bara 150 kvar YES!

• idiotblondinen

Helvete vad sur och arg och ilsken och hemsk jag är. Allt hopar sig, allt är jobbigt. Vad gör man när man mår så dåligt att man lägger sig under täcket och hyperventilerar trots att man har en älskad 14-månaders att ta hand om? Shit i helvete, jag kan inte kontrollera mitt mående! Jag står inte ut med att min son står o tittar på mig med hans stora, fina, underbara ögon och undrar varför jag ryter och svär och gråter! Helvete. Jag har jävligt svårt att erkänna hur jag mår, men just nu griper jag efter halmstrån för min sons skull! Vad fan ska jag ta mig till!? Det har börjat bli för ofta som jag mår såhär nu...

• Sus69

IB: *kramar om* Ta nu inte detta på fel sätt, snälla. Men du kanske behöver hjälp att prata med nån?!? Du är ju en sån fantastisk tjej och mamma! Du ska inte behöva må så här..

• Sus69

Theresa: Vilket gott mellanmål, med banan och nötter, tack för tipset!

• Våra Liv

T1 japps!"man får sååå mycket mer energi av att träna o äta rätt
    oh måste ned köpa hopprep!

IB *kramar* säger som marsmamma du kanke behöver prata med någon. inget att skämmas för, vi giollar dig för mycket för o bhöva se dig gå ned o bli deprimerad vet du själv varför dufår deprision?

• idiotblondinen

Marsmamma: Tar absolut inte det fel, det är ju nåt jag tänkt på själv. Men vem skulle det vara? Vården kostar o jag har absolut inte råd med det. Jag har redan skulder. Sen så har jag heller inte lust att gå till ännu en psykolog eller kurator o bli besviken, jag har för mycket som står på spel för att någon ska svika mig så igen. Så känner jag... Det är en på 100 psykologer, terapeuter och kuratorer som är något att ha.

• Sus69

Men Katarina, vad händer om du brakar ihop totalt?!? Vet att det är svårt med psykologer och teurapeter, och beetendevetare.. lever ihop med en som blir deprimerad med jämna mellanrum, men efter många om och men träffade han en som förstod honom precis.. Så kanske att du måste ge det en chans iaf.. Har förstått att du blivit sviken förrut men nån måste finnas som kan hjälpa dig! Gäller bara att hitta den personen.. Så finns vi här oxå så du vet.. Du är MYCKET värdefull i våra ögon...

• Våra Liv

IB håller med dig det är svårt ohitta en kurator som man trivs med o nån som kan sitt jobb, men du får inte heller ge upp, om du får fel igen se det inte som ett nederlag för dig utan som, ett nederlag för den du går hos... hur kan dom få jobb som någe dom ändå inte kan liksom

• Nova 68

ett tips gå via vårdcentralen så kan dom säkert tipsa dig jag fick tips och blev inskriven på hudd kurator team gick i gruppterapi som gav mig jätte mycket även om inte gruppterapi är något du kanske ska välja i nuläge men det finns hjäp att få och mediciner som hjälper jag fick anti depresiva som gjorde min vardag lättare att jag kom upp ur sängen osv kramar till dig IB

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)