• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • idiotblondinen

Marsmamma, VL, Nova: Tack för era ord. Jag vet inte vad som händer om jag bryter ihop, men jag går på en tunn linje känns det som. Jag kan inte få hjälp genom vården, den senaste kuratorn jag hade där jobbar alltså på vårdcentralen i min lilla ort. Jag kan t.o.m se vårdcentralen från mitt fönster, så nära ligger den. Hon förstörde mitt liv, och har orsakat att jag blivit skuldsatt. O Nova, tyvärr, men jag kommer faktiskt aldrig att stoppa i mig antidepressiva när jag vet att jag skulle kunna bli hjälpt av terapi. Sååå... Fast det känns mycket bättre nu när jag skrivit av mig lite. Nu skäms jag mest. Som vanligt. Pinsamt att behöva prata av sig.

• Sus69

Skäms?!?! Varför?!?! Absolut INGET att skämmas för, hör du det!
    Kram

• Nova 68

håller med marsmamma du behöver ALDRIG skämas det är ju bättre att du "pratar"om hur du mår än att du svälger ochtrycker ner det till framtiden kram på dig ib

• Malin1976

Vi verkar vara i samma sits du och jag... Mår pyton och enda anledningen att kliva upp ur sängen är pojken... Sen försöka kontrollera känslorna i deras närhet är inte lätt och man vill bara skona dom.
    Att du är själv också gör ju att du inte får nån avlastning, och fastän det känns hemskt att säga så behöver vi det!
    Tror du att du kan be dina föräldrar eller syskon om hjälp så du får göra något själv en stund några dagar i veckan?
    Kram på dig!!

• idiotblondinen

Marsmamma o Nova: Tack Ni är för goa...

Malin: Nej, tyvärr litar jag inte på min mamma... Nu börjar ju dock inskolningen på måndag (Hur fan nu det ska gå, jag fattar ingenting)

Jag undrar faktiskt också om detta är ett steg i viktminskningen... Som jag sagt förut, för varje gram jag går ner kommer en ny undertryckt känsla upp till ytan... Jag är glad att vi har varandra här inne under tiden.

• Våra Liv

så har varit ute o gått nu i 50 min innan jag hämatde sonen på dagis ska nog göra det till en vana, en rask promenad innan jag hämtar sonen, sexigt va? kommer in på dagis o dryper av svett *asg*

IB nej du ska inte skämmas, det är så vanligt och du är stark som berättar om det o inte håller det inom dig!
    Jag ahr sj'lv lidit av deprisioner o har det kvar men itne så mycket, mina systrar lider med av det..
    det jhälper o prata av sig o gör det nr du behöver det för jag pratar nog för alla här inne när kag säger att vi finns här för dig om du behöver det! o skämms aldrig för att du behöver hjälp! Jag lovar iaf att finnas här med utsträckta rmar in case you need it

• Sus69

IB: Lovar, att inskolningen kommer gå bra.. När du sen är klar med den kommer du tycka att det är skönt att få en stund för dig själv! Och det är absolut inge fel i det, vi älskar inte våra barn mindre för det.. Passa då på och njut!

• Theresa1

Ny bryter jag här med mitt skryt... IB: Du vet redan...

Jag hoppade 550 hopprep hopp... målet är att det ska bli 1000 om dan. mendet blir senare

• Theresa1

Hörrni... ngt skämmigt...

Jag märkte när jag hoppade rep att mina knipmuskler inte riktigt är... vad ska jag säga... iform...

Fan, jag som inte trodde jag fått problem alls efter grav. Vad gör jag nu då? Man kan väl knipa medans man hoppar, då måste de ju bli bättre, eller??

• Sus69

Theresa:
    Ja försök knip när du hoppar, men knip oxå vid andra tillfällen, så ska du se att det blir bättre...

Jag har gjort 20min på cykeln idag.. men nu håller jag på att byta gardiner i vardagsrummet.. Jag har kollat länge på ett par panelgardiner på coop, men har vart för snål att köpa dom! Sen sänkte dom ner dom till (kostade 199:- från början) 99:-, men jag var fortfarande för snål.. Har två fönster i vardagsrummet för att urskuldra mig lite.. Dagen före julafton var vi där för att inhandla det sista inför jul, vad skådar då mitt norra öga! Nedsatta till 49:-.. gissa om jag jublade.. Men sen skulle jag ju då ha enfärgade oxå.. Åkte till Rusta, samma där 99:-, för snål igen.. och så skulle jag velat haft en färg som inte fanns, tur det! Efter julen var även dom nedsatta till 49:-.. Så nu vart det billigt! Och jag är nöjd och glad!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)