• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Malin1976

Blondinen: Det var ju skitenkelt recept!
    500 gr nötfärs
    3 msk sweet chili-¨sås
    1 finhackad vitlöksklyfta
    2 msk fisksås (ingen aning vad det är... )
    2 liter vatten + 2 buljongtärningar

Sen ska man blanda färsen med kryddorna och rulla små köttbullar.
    Koka upp buljongen och lägg i "bullarna". När de flyter upp till ytan är de klara.

Kan det bli enklare??

• Malin1976

Så bra Våra Liv!!! Jättekul!!

Theresa: Ja det är bra skrämselpropaganda med wienerbröden! Tänker på det varje gång jag står framför dom...
    Ja jag tror också det blir bra att markera att jag klarat den motion jag planerat in. Samtidigt som det blir lättare att ta tag i min struliga värld. Sen skriver jag ju dessutom t.ex nu när jag var på kalas och bara kännde blä, när jag åt tårtan. Samtidigt som jag skriver när jag ätit nåt onyttigt och mått dåligt över det.
    Tycker den boken var en kanonide av dig!!

• Malin1976

Theresa: Okej, ska byta ut det mot något annat idag eftersom jag inte ids starta bilen för enbart det! Tror inte att det finns i vår lokala lilla affär annars kunde jag ha promenerat dit och köpt det (5km enkel väg) istället för skogen men det är ju roligare att gå bland träd och lyssna på djuren. (Idag= en hund som skällde!! )

• Theresa1

Malin: Det är nog mest för smakens skull, tror knappast att det är livsviktigt så skippa den du. Marcus o max kom precis hem från en runda i spåret o berättade att det är AS bra "pulkaväg" där. Så nu är det bara o ta sonen i pulkan o promenera... Gick i spåret på mornara innan frukost förut. Det gav verkligen resultat, men sen kom snön o latmasken i mig vaknade

• Malin1976

Men Theresa... Det är ju härligt att gå i snön och nu har det ju packats så det är lättare att gå! Så ut med dig imorgon! Eller ta med Max i pulkan! (imorgon)

• Malin1976

Börjar fundera om min familj rymt från de kokande köttbullarna...

Va är dom??

• Theresa1

*är sur på Marcus* Jag vill ha godis å tröst äta o tycka synd om mig framför datorn...

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)