• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Nova 68

hej allihopa vad tyst det varit i dag jag har inte heller hunnit vara inne i dag har det varrit heminredning som gält och då måste man ju ta en sväng till ikea lyckades lura med sambon. ingen direkt motion men fläng upp och ner på stolar städa plocka mm. nu är det tvättning som gäller annars har maten gått bra. vet ni min sambo är så go han vill inte äta godis för min skull det tycker jag är gulligt.
    hoppas eran helg varit bra kram

• Emmizor

Nu har jag & sambon precis kommit hem efter en långpromenad (ca 2 tim)
    Gud såååå skönt:)
    Med lätthet att jag ska göra samma sak i morgon med barnvagnen=)
    Hur är det för er när yv kvällen börjar?
    Min lilla hemska Djävul kommer fram då och intalar mig att "linda smaska på nå gott nu när filmen börjar"
    Det e nå kopiöst jobbigt,MEN jag ska klara det;)
    Fortsatt trevlig helg tjejer:)

• Malin1976

Jag hejade oxå på en sallad men det blev en pizza
    Får väl skylla mig själv. Men nu får jag ju skämmas ordentligt när flera läser det, annars har jag ju suttit hemma å bara tänkt det klassiska.... Nästa gång....
    Nä, imorgon jobbar Peter FM å Vilmer ska på dagis så jag tänkte lyxa på med en långprommis nu när vägarna frusit till och det inte är lerigt å slaskigt längre.
    Det är iallafall skönt att jag ej blir sugen på chips å godis för nu öppnade Peter chipspåsen å ska snaska. Har ingen som hjälper till så inte...
    Min stora passion är då mat och kakor/bullar. Annat kan jag leva utan!!

Emmizor: Så skönt det lät med 2 timmars promenad. Å med vagnen så blir det ju tyngre dessutom!

TL: Våran husvagn står helt oskyddad på gräsmattan. Har inte hittat någon förvaringsplats åt den! Får se hur den mår till sommaren...

Ha det så bra allihopa!!

• Sus69

Just hemkommen från vattengympan.. och jag känner mig sååå sugen på nåt!!
    Några godisbitar slank ner utav bara farten, jag kan inte ha sånt hemma för då kan jag INTE låta bli.. Men ska ta mig en clementin och se om suget släpper!

Annars tycker jag att helgen vart bra!

Nähä nu ska jag jaga ungarna i säng! Tänk att när man är 7 år så är det såååååå jobbigt att gå och lägga sig, det som är så skönt att sova!

• Theresa1

Det verkar som om vi alla har haft det lie motigt i helgen Men om man jämför med tidigare helger så hoppas jag att det är en skillnad. Rom byggdes ju inte på en dag eller vad säger det där töntiga ordspråket?
    Jag kan ju bara tala för mig själv och jag har "syndat" lite i helgen, men jag har också bytt ut massa saker. I lördags tex, när jag visste att det skulle serveras gott på kväller så åt jag två supergrova osötade mackor m. fetaost röra (3% fett) utan smör till frukost- Lunch en naturdietbar. Så det blev inte vansinnigt mycket kalorier iaf.

Fan tjejjer, jag ycker vi är skit duktiga... Gud, ni promenerar ju som bara sjutton (själv har jag varit lite sämre på det) Jag har gjört ett par "killer"mag övningar som sambon tipsade om. Det känndes på en gång! Han är idrottsnubbe och duktig på kost och mortion...

Ha det bra om vi inte ses mer ikväll!

• Sus69

Hittade det här i Expressen..

Mat som bränner fett utan att du behöver träna

Nötter
    #
    Fettkvalitén i nötter gynnar fettförbränningen. Måttliga mängder i matlagning och som snacks/mellanmål.
    Mandlar
    Macadamia
    Cashew
    Valnötter

Fibrer
    Har förmåga att binda fett i mag- och tarmkanalen. Mättar bra utan att ge mycket energi. Rågfibrer speciellt bra.

Sojabönor
    Höjer nivåerna av sköldkörtelhormon som har en viktig funktion i fettförbränningen.

Kryddor
    #
    Heta eller varma kryddor ökar värmeproduktionen och därmed fettförbränningen. Kan ätas som kosttillskott i piller.
    Senap
    Chili
    Cayenne
    Tabasco
    Pepparfrukter
    Jalapêno

Grönsaker
    #
    Innehåller långsamma kolhydrater som håller igång fettförbänningen. Ät hur mycket du vill. Ju mer färg desto nyttigare. Till exempel:

Broccoli
    Brysselkål
    Blomkål
    Spenat

Frukt och bär
    #
    Håller igång
    fettförbränningen eftersom
    det innehåller långsamma
    kolhydrater.
    Du kan äta i stort sett hur mycket frukt du vill utan att bli tjock.

Fisk
    #
    Fiskfett är speciellt bra. 10 gram fiskfett är en lämplig dagsdos.

Ål
    Matjessill
    Sill
    Makrill
    Sardiner i tomatsås
    Ansjovis
    Lax
    Böckling
    Strömming

Drycker med koffein

#
    Koffein ökar energiförbrukningen i levern.

Kaffe
    Te
    Choklad
    Cola

Ämnen som motverkar fettförbränning:

Alkohol
    Ginseng
    Kolhydrater med högt
    glykemiskt index, till exempel vitt bröd, frukostflingor, snabbmat och godis.
    Lakrits
    Vitamin B6
    Vitamin B3
    p-piller

• Theresa1

Ohhhhhhhh... tackar!

*kopierar, skriver ut o sätter på kylen*

Haha, om man skippar p pillren för att de förstör fettförbränningen då kan man ju bli gravid och det vet väl vi här inte gör några under för fettförbränningen fast det finns ju inget underbarare än att ha barn så jag menade verkligen inget illa.

• ThereseLaurin

halloj=)

här har det vart fullt upp hela kvällen...har plockat tvättat och donat =9

Nova: hehe tänk om min sambo vore lika vänlig =) men det är ju jätte bra då minskar kanske ditt sug samtiditgt??

Emmizor: det var en rejäl tur du tatt=) visst är det skönt efteråt =) man kan leva på det hela dagen liksom=)

Malin: ja man tänker så allt för ofta =) men man måste ju synda ibland också =) Husvagnen våran hade vi fått en anna plats på men han som hade den va aldrig hemma så fick denna gratis istället =) känns ju bra tat spara lite pengar..va har ni för husvagn??

Marsmamma: några godisar är ju ingenting=) bra saker du skrev=) tackar=)

Theresa: bra med en man som kan ge en tips =)

• Emmizor

Malin1976 och ThereseLaurin
    Det var nå gudomligt välgörande för kropp och själ,kan nog leva på detta i flera veckor om mitt samvete hade tillåtit det;)
    Nej nu har jag väl börjat så nu är det bara att fortsätta..
    Min Jenn har blivit dunderförkyld så jag får ta en promenad i morgon kväll istället när sambon har hittat hem efter jobbet:)
    Sambon har lovat att köpa en stegräknare*längtar* ska bli kul att se exakt hur hurtig man är:)

• idiotblondinen

Hej alla duktiga... Gud vilken träääningsvärk jag har i benen! Gött är det. Har sprungit runt på stan idag. Arma stackars ben, ska bli skönt att lägga dom i sängen sen.

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)