• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Malin1976

God morgon!!
    Är jag vaken först??
    Åt rejält med mat igår å Dufvemåla Lingon vatten till. (Är så god!!)
    Fick inte middagen före 20.00 så gissa hur hungriga vi var som inte ätit sedan lunch!
    Nåja, det va lax med nån grönsaksröra (ej med nån gräddig klet) Å kyckling med potatissallad å bearnisesås å sallad plus en liten gräddigare sockerkakasaktig kaka med choklad. Såå gott å såå nyttigt..
    Åt ej något snask när vi åkte vidare till några kompisars fest. Så liite duktig var jag.
    Nu blir det strax en promenad innan vi ska hämta upp Vilmer till lunch.
    Ha det!!

• Sus69

God morgon!
    Motivationen vad det gäller motion håller i sig! Har innan frukost vart på en ½ timmes promenad med hunden, så skönt! När man sen kom hem igen möts man av kaffedoft och bordet dukat med frukost..Härligt!!!
    Maten går det sisådär med, men man får väl satsa på att ändra på ens sak i taget. DrPhil`s bok ligger fortfarande framme, fast oläst ännu.. Svårt att hinna läsa men jag har ju lovat er andra tips från boken så jag ska ta mig i kragen, lovar..
    I kväll blir det även vattengympa och det är oxå skönt för en tung kropp.

Men nu ska jag klä på mig och åka ut till travbanan och titta på min äldsta tjej när hon kör ponnytravare.

Ha en hälsosam dag alla!

Kram Sussi

Ps: Tack för alla glada tillrop om att jag klarade mig från fikat!

• Theresa1

Hej.
    Hoppas alla hade en bra lördag, jag hade det jättebra igår kväll (25-års kalas) kanske lite för bra, det blev både mat o tårta Fast maten var inte så onyttig, det var kallskuret och potatissallad och pot.salladen tog jag bara lite av... Tårtan var sååå god menjag lyckades att bara ta en liten bit så jag ska inte vara så ledsen eg. Fast jag måste erkänna att jag drack skitmycket cider och det innehåller ju enhel del socker.

Jaja, det kunde varit värre...

Jag köpte skitsnygga stövlar igår så nu MÅSTE jag bli smal så jag kommer i mina stuprörsjeans igen.

Såg att ni andra varut duktga så jag får inspereras av er

kram

• Malin1976
    Min svärfar fyller visst år idag så han bjöd på tårta efter lunchen. Sen blir det pizza till middag, försöker intala mig att ta kebab eller sallad istället så vi får se hur det går!
  • Emmizor

ThereseLaurin
    Här kommer mina mått...
    Midjan 83
    låren 51
    brösten 91
    Stjärten 101
    Har jag glömt nåt? *funderar*

• morriis

Puh. Riktigt kallt är det ute nu Har varit ute och gått nu i lite över en timme. Riktigt skönt. Men är nu helt genomfrusen.

Vad duktiga ni är är

• ThereseLaurin

hej allihopa =)

ser att ni har fuskat en del enligt er själva. men som jag tycker så är det ju faktiskt helg och ni har ju dragit ner på det ni ätit =) Som marsmamma sa det är bra att ändra på en sak i taget =) För mig har det gått bra idag..visst det vart kebab till middag, men är inte van att äta så mycket än så vart kanske 3/4 delar kvar även fast alexandra och alicia åt en hel del med av den =) så jag känner mig ändå nöjd =) Fast jag hatar att lämna eller slänga mat ...men men man måste börja nån gång annars blir man ju övermätt och fetare =)

Har stått ute i två timmar idag och skulle hä in husvagnen under tak, ja jag vet lite sent, men som jag brukar säga bättre sent än aldrig =) antar att det är rätt många som säger det =)
    I alla fall för att de tog sån tid berodde på att vi var tvungen att flytta en volvo 240 först som hade punka på ena däcket och batterilös var den med så var bara att putta den, men det gick inte så bra då det var uppför och vi var bara tre pers plus att hålla koll på barnen...men efter kanske en timma ringde vi min vänliga låtsas pappa och han kom,, han hade en grej som man stoppar i cigarettuttaget så att man kunde pumpa upp hjulet =) sen puttade vi in den =)

Skam den som ger sig =) så fick lite styrke träning där i alla fall =)

Emmizor: Vilka mått du vill ta bestämmer du själv =) men har skrivit upp dem i alla fall =) Men mått som de andra även tatt är knä och arm...

blondinen: vilken vikt vill du att jag ska skriva in på dig?? just nu är det 88 men såg att du hade vägt dig och att nu var det 82.5 tror jag... så du får säga vilken du vill ha =)

Förresten verkligen starkt jobbat =)

• idiotblondinen

TL: Skriv 83, det blir nog bäst! Du har ju fått rejäl styrketräning idag ser jag, skitbra!

Thussen: Wow, vilken lång promenad! Underbart!

Nu måste jag springa tillbaka till spisen, försöker mig på att laga hemlagad barnmat... Får se hur det går för jag är inte så van vid matlagning.

• morriis

Idiotblondinen: Ja det var en härlig runda. Men låren och rumpan var helt iskalla efteråt

Therese: Vilken dag Blev ju träning det också

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)