• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • ThereseLaurin

Theresa: så där tänbker jag också, men har blivit mycket bättre då man ser exempel som är anorektikerfalll. det har fått mig att tänka om ordentligt, men visst jag får tvinga i mig mat ibland,, bara för jag känner nej jag vill inte bli sån...om du hajar??

malin: det måste vart ett kap =) vi har också en adria =) lite roligt faktiskt är ju inte så vanligt med adria liksom =) Och alexandra älskar att campa =)

Blondinen: ja min minsta tjej har hostat hela natten, så vart inget dagis får stortjejen då. vill inte väcke henne närhon har vart uppe halva natten...det tillåter inte mitt samvete... så det blev ingen promenad idag =( men det får bli ikväll då micke har slutat jobba =)

Theresa: vet hur du har det =) min sambo han äter mest onyttigt hela tiden, meninte fan syns det på han...sen om han äter nyttigt och mycket och bara lite onyttigt blir han smalare på en gång...lite avis där jag

så en anna sitter i pyjamas nu och har inte käkat frulle än...vet inte ens va det blir..antagligen så blir det mjölk och sånna där allbraunflingor..de är skita goda även utan socker =) trode inte att flingor utan socker kunde vara gott =) nutrilleten går det ganska bra med men visst man fuskar ju.....hehe

• Sarah81

God morgon!
    Jag var inne i en annan tråd nyss och blev bara störd. Det var en fullkommligt supersöt och smal tjej som frågade om hon var tjock. Har under helat livet fått höra dessa perfekta tjejer fiska efter att få höra hur perfekta de är... Jag blir så less!!!!
    Visst finns det nog säkert de som tror att de är tjocka men knappast alla..
    Nog om det var bara tvungen att skriva av mig till er som kanske har känt likadant?
    I övrigt har helgen gått riktigt bra, åt tacos igår (ingen ost i), inget godis på hela helgen( fast jag hade nästan abstinens)...
    F-n jag som lyckats att både sluta att snusa och röka efter 10års beroende borde väl klara av att sluta äta godis, eller åtminstone äta under kontrollerade former..

Ni får ha en superbra dag!!!

• ThereseLaurin

sarah: du är helt klart en bit på vägen...verkligen starkt gjort av dig i helgen =)
    ja det är verkligen störande me jätte smala tjejer som frågar om de är tjocka hela tiden

• Sus69

Halloj!

Håller med dig Sarah, måste vara nån slags bekräftelse dom smala tjejerna är ute efter.
    Eller oxå har dom så skev självbild så det dom ser i spegeln är en tjock donna! Men ibland kan man bli rent spy färdig på att dom speglar sig och tycker dom är tjocka. Vad är då en annan en flodhäst i deras ögon?

Nog om det, nu ska vi vara positiva!

Idag blir det promenad till BVC, Isa ska vägas och mätas. Läkaren som undersökte henne tyckte hon var lite för tung.. men jag tror hon har planat ut nu! Hemskt va, att redan när man är så lite(8mån) få höra att man är för tung, inte för att hon förstår men ändå. Har blivit lite hetsjakt på överviktiga, precis som rökare var utsatta för några år sen och kanske fortfarande är!

Ha en bra dag alla!

Sussi

• Theresa1

Jag känner att jag får nervsammanbrott på hetsjakten på mammor nyss efter att de fått barn... Det är väl klart att man inte ska vara kraftigt övervikltig, men vafan... Jag känner mig ovärd eftersom man överallt får läsa om hur man snabbt blir av med mamma kilona och kommer i form efter förlossningen och då menar jag DIREKT efter. Om man inte har massa miljoner ligger hemma o skräpar så man inte kan fixa till det med personlig kock, tränare och dietist då är man lite misslyckad och det gör mig stressad... Jag VET att man inte ska påverkas men jag gör det iaf

• idiotblondinen

Brrrrrrrr! Vad kallt det är ute! Ryser av tanken... Men nån form av motion måste jag få idag! Vet bara inte vilken jag ska välja än. Inte för att det finns så mycket att välja på, promenad är väl det bästa. Eller kanske åka in till stan och gå där lite, det är väl motion det med. Har fortfarande träningsvärk och det bästa då är väl att röra på sig!?

Jag är förresten också missbrukarpersonlighet deluxe... Ojojoj. Har en del skit i bakgrunden. Men jag kan svära på att det överdrivna mat-beroendet varit svårast att komma ifrån. Eftersom det verkligen är allt eller inget som gäller för mig, så kör jag "allt" nu, dvs INGET sött. Får se hur länge jag pallar, men jag vet att ett återfall bara är en mumsbit bort hela tiden.

Kram på er alla duktiga!

• Theresa1

som har skit i bakgrunden kanske jag ska tillägga för träningsverka har jag inte

• ThereseLaurin

halloj

läste ni aftobladet igår?? eller om det var expresen vet jag inte det var bilagan i alla fall..en kändis mamma va less på tävlandet alla kändisar har att gå ner i vikt direkt efter förlossningen....

fan snart första advent..börjar känna mig rejält stressad...

blondinen: att gå på stan är ju motion =)

hjåller med om att det är kallt ute =( men ändå skönt med frisk luft =)

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)