• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Malin1976

Tjena tjejer!
    Jaha, då skulle man vara och träna nu å svettas å må gott... Pyttsan! Hämtade pojken på dagis å det började spöregna, vi fick köra i 30km/tim hem. Inte kul, ändå gled vi kors och tvärs över vägbanan. Tur det inte är så mycket trafik här i skogen!
    Så regnet har fortsatt å fortsatt så jag ville inte ut å köra igen. Så nu sitter jag här vid datorn och bränner fett!
    Men imorgon blir det promenad efter kyrkis med en kompis, då måste de ha hunnit sanda!
    Lunchade en baugette med curryröra å kyckling. Lingon/Lime vatten till- supergott men kanske ej det nyttigaste. Sen blev det en hembakt kanelbulle med te hos en kompis. Hrm, men jag har inte misslyckats så mycket som igår!

Theresa: Så bra med en länk till nyttig å snabblagad mat. Ska kolla den strax.

Smala tjejer, ja varför ska de alltid få bekräftelse? Måste bero på dåligt självförtroende. Det är ganska roligt för de som tränar å håller sig i form på så sätt frågar ju aldrig men dessa smala (på gränsen till anorektiska) tjejerna måste göra det. Sjukt!

TL: Både vi och min svåger Micken har Adria, så här är det rena karavanen! (Tror Micke känner honom för de hejades på cruisingen. Han är kompis med Roine som jobbat med Micke.)

Nänä, ha det gott!

• Theresa1

Idiotblondinen: Jo med maten går det faktiskt bra, tog ett "återfall" i lördags för då var vi på 25 årskalas. MEN jag hade planerat det så jag år supermagert hela dagen så jag tror inte att skadan är så stor. Jag pressade på mig mina 1:a målvikts jeans (har ett par som ska på efter) och de gick inte igen nu... inte ens i närheten, men jag ska test dem 1 gång i veckan + mätning då förstås... Men motionen dår det jävligt illa Jag kommer inte ut så mycket som jag vill... Men jag gör lite övningar hemma. Att gå ut och gunga räknas ju knappast som ngt hard core träningspass. Men jag skulle lätt komma iväg om jag inte var så jäkla virrig så allt tog 100 ggr längre tid än vad det borde göra

Malin: Jag var med i VV fick jag lära mig att en kanelbulle motsvarar 2 points så en bulle är faktiskt inte hela världen...

• Malin1976

Jaha Theresa, det lät ju bra!!

• Theresa1

En annan grej tjejer!

Om man bara MÅSTE ha lösgodis så ska man ta massor av skumgodisar... i VV kan man äta 5 st för 1/2 pouint. Man hinner inte äta så många points innan man mår illa skumgodisar lägger sig ju som en klump i magen...

• Nova 68

Hej hej min dag har varit bra fram till nu ikväll köpe godis på väg hem men jag kan inte äta de hemma ( har godislöfte) utan smugglade med mig godiset i handväskan in i badrummet tog ett bad och snaska godis som värsta skåpsuparen. man är inte klok

• idiotblondinen

Förresten tjejer, jag vill tipsa er om en jättebra sida där man kan föra träningsdagbok, nämligen på shapelink.com. Det är lite krångligt i början, men skitbra när man väl fattat. Man kan även bli träningskompisar och om man skaffar guldmedlemskap så kan man gå in o titta i varandras träningsdagböcker. Om ni reggar er där så kan ni adda mig som träningskompis, katarina_s heter jag där.

• ThereseLaurin

halloj alla =)

Malin: Jo jag tror jag vet vem du menar =)

Shit va ni är duktiga =) Har vart och storhandlat lite mat idag..och det var mest nyttig mat =?) så man inte får för sig att man ska handla onyttigt nån gång..därför vi handlade upp oss rejält =)
    Men att bara åka dit och hem är ca en mil och det gick ju inte köra fort direkt då det var snorhalt...

• Theresa1

Godmorgon!

Allt väl?

Nova68: Förlåt att jag skrattade åt dig, det lät jättekul att du kallade dig för skåpsupare... Det finns tyvärr få saker som är underbarare än ett skönt bad, en bra tidning och godis... Fast jag begränsar det till helgen och då är det ännnu underbarare. Det har blivit en belöning för en veckas slit! Fast i helgen kunde jag inte hålla mig borta från Knark(godiset)påsen och åt det på fredagen så jag hade inget på lördagen Känner du att du att du MÅSTE ha godiset eller var du bara sugen? Det är ju svårt men det kanske finns något su kan byta ut godiset mot alt. byt godis... VV/Dietorelle godis är ju jättegott. Eller ät skumgodis... Näe just det det var ju no candy löfte hemma hos er. *Svårt*

Jag tvingade sambon att tvinga ut mig varje dag på en promenad om jag inte redan varit ute och gått. Det gör han så gärna...

Vi ses under dagen! Ha det så bra och fortsätt kämpa, vi är så duktiga... även om undertecknad skulle kunna röra på fläsket lite mer

Theresa

• Malin1976

TL: Det vet du säkert en låång busig kille... Dock en helhärlig farbror!

• Sus69

God morgon!

Nova: Känner så väl igen mig i dig! Fast jag brukar handla godis och moffla i mig det i bilen på väg hem...så mår jag illa sen Det är nåt slags sjukt beetende jag har.. Fast igår stor handlade vi oxå, köpte faktiskt inga godasker, det ni!*stolt*
    Köpte hem lite nötter om man blir sugen..

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)