• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Sus69

Hmmm.. nu får jag nog be dig om ursäkt TL.. Jag skulle ju hänga på dig med nutrilett, tror du jag har gjort det? Inte då!
    Och inte har jag öppnat Dr Phil`s bok igen.. fy skäms på mig! Ska skärpa mig... Är nog ett till av mina bekymmer, jag är duktig på att lova saker men sen tar det tid innan jag får arslet ur vagnen att utföra det jag lovat! Så nu har jag biktat mig.. Den saken ska jag oxå ta tag i, men först motionen, som fortfarande , tack och lov inte är jobbig!
    Idag har jag en down dag känner jag. Känner mig trött och sliten, är väl åldern..

Några tips på hur jag ska bli pigg och glad?

• Sus69

TL: Utlandsresa? Nu blir jag nyfiken..

• ThereseLaurin

Thuseen: ah skönt me sovmorgon=)

Marsmamma: hehe det behöver du inte göra =) Jag har ju fuskat en del själv =) sånt som händer...ja detta med att lova saker är jag också bra på tyvärr...

ahh down dagar är verkligen jobbiga...tyvärr har jag inte så bra tips...kanske ta en promenad och få frisk luft?? så du kan rensa hjärnan lite..kanske hjälper lite i alla fall??

• ThereseLaurin

marsmamma: jo vi ska till thailand i januari..fast bara åtta dagar i landet totalt tio dagar..utan barnen... kommer att bli tuffft men men... så vill ju gärna ner i vikt innan också så man våga visa sig i bikini =)

• idiotblondinen

TL: Har du också haft impulsen att äta från barnets sked hela tiden? Jag har märkt att jag alltid gjort det, men nu har jag jobbat bort det! Barngröten tex.. alltid satt jag och åt själv också. Gott ju! Skönt att slippa det

Thussen: Gomorron!

Marsmamma: *Drar upp* Inget deppande nu! Här är vi happy Pigg och glad blir du av.. hm. Motion och bra mat framför allt. Mineralvatten är en höjdare för mig! Vore det inte för det så skulle jag aldrig få i mig vätska. Sen har vi ju då det allra bästa... Kaffet! Drick en kopp kaffe om du inte har gjort det än. Kram!

• ThereseLaurin

blondinen: ne det har jag faktiskt aldrig gjort..och tur är kanske det =) braatt du har slyutat med et =) blir ju extra mat utan att man kanske tänker på det....

• Sus69

Tack blondinen för peppningen! Små ler faktiskt nu..
    Blir en promenad strax, går ner på stan en sväng..

Ohh TL blir lite avundsjuk på dig! Vill oxå utomlands, men kassan tillåter inte det..
    Blir det första gången du åker utan barn? Kan säkert vara jobbigt till en början, men det är ju viktigt att vårda sitt förhållande med..

• ThereseLaurin

marsmamma: japp första gången utan barnen, ja första gången sen vi fått barn.. var iväg sist då jag var tjock som bara den med första tösen... då åkte vi till turkiet..hade köpt bikinin två mån innan vi åkte utomlands.. slutade med att jag badade toppless då brösten bara jhoppade ur hela tiden...

jo det är ju så man måste vårda förhållandet.. det är till stor del därföre vi åker. sen har vi egentligen inte heller råd då pengarna skulle behövas till rx renovering, men nu kände jag att vi måste ägna tid till varandra =)

men har inte handlat bikini än..då jag är rädd att den bli förstor istället denna gången ..=)

• ThereseLaurin

oj oj idag var det segt =9 alla är väl duktiga pch är ute och motionerar =) fast inte jag dock....men ikväll så =)

• Theresa1

Jag ska halka iväg ut nu, för att gå o fika Ska passa mig för brödet bara...

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)