• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • end of days
    Lovely6 skrev 2010-10-18 20:44:52 följande:
    Känns det bättre för dig att kalla det humor so by all means.
    Det kanske kommer som en chock för dig men folk skrattar åt det mesta.
  • Lovely6
    end of days skrev 2010-10-18 20:50:51 följande:
    Det kanske kommer som en chock för dig men folk skrattar åt det mesta.
    Jag har märkt det.
  • Nice Girl Wrong Place
    Hugful80 skrev 2010-10-18 20:43:31 följande:
    Nej, det brukar faktiskt vara trådar i aktuella brott och skvaller de populäraste trådarna ligger. Klicka på "heta ämnen" så ser.

På 18 plats uppifrån kommer något som med lite god vilja, det brukar ju inte vara svårt för er flyktingkramare, kan ses som rasistiskt:

www.flashback.org/t1327976

Sen hittar jag faktiskt inga pedofiltrådar bland "heta ämnen" så din teori om att de är bland de mest populära får nog ses som rent nonsens.
    Den lilla meningen var vad du hängde upp dig på?

På vilket sätt är jag en flyktingkramare?
    Emot rasism = flyktingkramare?
    Beautifully Human
  • Lovely6
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 20:51:40 följande:
    Den lilla meningen var vad du hängde upp dig på?

På vilket sätt är jag en flyktingkramare?
    Emot rasism = flyktingkramare?
    Detta förstärker väl bara åsikterna om Fb?
  • Mei

Min erfarenhet av flashback:

Personer kommer in med allvarliga alternativt livshotande tillstånd pga intag av diverse syntetiska droger vars namn är olika bokstavskombinationer. Utöver sökningar på medicinska sidor googlar man för att få fram lite info om vad det står för. Man hamnar osvikligen på flashback där några idioter snackar om vilket skönt rus man får och hur mycket det liknar vilken orginaldrog, vad det kostar etc.Kräks

• Nice Girl Wrong Place
    Lovely6 skrev 2010-10-18 20:52:48 följande:
    Detta förstärker väl bara åsikterna om Fb?
    Jo men visst är det så.

Avskyr man INTE mångkulturen är man ofta flykting(alt islam)kramare.
    Beautifully Human
  • end of days
    Mei skrev 2010-10-18 20:53:30 följande:
    Min erfarenhet av flashback:

Personer kommer in med allvarliga alternativt livshotande tillstånd pga intag av diverse syntetiska droger vars namn är olika bokstavskombinationer. Utöver sökningar på medicinska sidor googlar man för att få fram lite info om vad det står för. Man hamnar osvikligen på flashback där några idioter snackar om vilket skönt rus man får och hur mycket det liknar vilken orginaldrog, vad det kostar etc.Kräks
    Komplettering

En av dom få sidor på nättet där man kan hitta korrekt information om droger, korrekt som i inte genomsyrad av moralisk sörja.
    Information som kan rädda livet på folk.
    Information som kan hindra folk från att skada sig själva.
  • Lovely6
    end of days skrev 2010-10-18 20:56:01 följande:
    Komplettering

En av dom få sidor på nättet där man kan hitta korrekt information om droger, korrekt som i inte genomsyrad av moralisk sörja.
    Information som kan rädda livet på folk.
    Information som kan hindra folk från att skada sig själva.
    Ja, precis.
    https://www.flashback.org/t1327964
    https://www.flashback.org/t1325117
    https://www.flashback.org/t1284514

Låter verkligen som bra info. Drömmer
Svar på tråden Flashback - nejtack!