• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:33:57 följande:
    Inför publik = folk från FB. Man tycker dom borde ha lärt sig efter den incidenten, men icke.
    Inför publik punkt.
    Vad skulle flashback ha lärt sig av den incidenten? Att folk begår självmord? Tror det är allmän kunskap.
  • CloudBerry 1
    Levi skrev 2010-10-18 21:38:02 följande:
    Nu satte jag vällingen i vrångstrupen!
    F´låt
  • Azusephre
    Lovely6 skrev 2010-10-18 21:38:54 följande:
    Ännu en pinsam fbmedlem? Ni är för härliga i er sinnesslöhet.
    haha, eller hur. Försöker göra allt för att skydda den "underbara" sidan Det tycks ej funka, tyvärr.
  • Azusephre
    end of days skrev 2010-10-18 21:40:28 följande:
    Inför publik punkt.
    Vad skulle flashback ha lärt sig av den incidenten? Att folk begår självmord? Tror det är allmän kunskap.
    Har du läst den tråden? Killen var nära på att ändra sig, men folk fortsatte skriva taskiga kommentarer och se vad dom fick ut av det Härliga FB.
  • nollåtta
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:42:04 följande:
    Har du läst den tråden? Killen var nära på att ändra sig, men folk fortsatte skriva taskiga kommentarer och se vad dom fick ut av det Härliga FB.
    Tror du på det själv?
  • nollåtta
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:41:08 följande:
    haha, eller hur. Försöker göra allt för att skydda den "underbara" sidan Det tycks ej funka, tyvärr.
    Men du är en mycket god representant för familjeliv.se i vilket fall.
  • end of days
    Lovely6 skrev 2010-10-18 21:38:54 följande:
    Ännu en pinsam fbmedlem? Ni är för härliga i er sinnesslöhet.
    Men om du avskyr flashback så mycket så håll dig i hönsgården ala dagiset ala familjeliv.
    För den delen så kan orden på flashback vara hårdare, kommentarer vassare och mer ärliga men när kärringar samlar sig här och går loss i vissa trådar så får det flashbacks "mobbning" att blekna.
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:43:37 följande:
    Tror du på det själv?
    Ja, om folk tänkte lite mindre på sig själva och deras tillfredställse som dom får genom att skriva taskiga saker till andra människor och ringde till polisen direkt när tråden startades, så skulle nog förmodligen killen levt nu.
  • Lovely6
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:43:37 följande:
    Tror du på det själv?
    Vad jag tror på är lite jävla folkvett.
    Som att inte skämta om en som nyss gjort självmord. Tydligen var det liiiite för mycket att hoppas på.
Svar på tråden Flashback - nejtack!