• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • nollåtta
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:45:12 följande:
    Ja, om folk tänkte lite mindre på sig själva och deras tillfredställse som dom får genom att skriva taskiga saker till andra människor och ringde till polisen direkt när tråden startades, så skulle nog förmodligen killen levt nu.
    Har du några belägg för det eller är det ditt eget tyckande? Jag har läst hela tråden, jag kan hitta ett fåtal inlägg som skulle kunna tolkas som hetsande, resterande inlägg kommer när killen hänger dör. Till och med hans egen familj har gått ut med att han ville dö, men jag antar att du har mer på fötterna än familjemedlemmarna.

Vad gör du själv för att förhindra självmord? Du lever väl som du lär får man lov att anta.
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:42:04 följande:
    Har du läst den tråden? Killen var nära på att ändra sig, men folk fortsatte skriva taskiga kommentarer och se vad dom fick ut av det Härliga FB.
    Nära på att ändra sig?
    Tyckte mer han var lite väl "blå" för att ändra sig.

Med tanke på förberedelser han gjorde och tidsutrymet så nej, han var inte ens närheten av att ändra sig, han vill bara ha uppmärksamhet.
  • Lovely6
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:44:12 följande:
    Men du är en mycket god representant för familjeliv.se i vilket fall.
    Vad är du då? En god representant för flashback.se?
  • Digestive
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:21:27 följande:
    Har du läst hela tråden? Det var folk som skrev INNAN mig att hon borde banta, jävla fetto o.s.v. DÄRFÖR svarade jag som jag svara. Det är ungefär som att man polisanmäler någon för trakasserier genom internet, på rättegången så visar man enbart upp vad den ene har skrivit och inte en själv fast man ser att den andra personen blivit provocerad av någonting. Ursäkta mig, men jag orkade inte ens läsa igenom hälften av vad du skriv då det enbart är idioti. Gå tillbaka till ditt Flashback-liv och stanna där.
    Haha, "Flashback-liv"!? XD Det handlar om ett diskussionsforum med målet att skapa en total yttrandefrihet så långt som möjligt inom Sveriges lagar. Att det lämnar ordet öppet även för idioter har inget med Flashback att göra överhuvudtaget - utan det hänger på idioternas existens.

Flashback gör det enbart möjligt för dig att bevittna idioternas existens.
  • Azusephre
    end of days skrev 2010-10-18 21:44:17 följande:
    Men om du avskyr flashback så mycket så håll dig i hönsgården ala dagiset ala familjeliv.
    För den delen så kan orden på flashback vara hårdare, kommentarer vassare och mer ärliga men när kärringar samlar sig här och går loss i vissa trådar så får det flashbacks "mobbning" att blekna.
    haha, tror du på det där själv eller? Som sagt...när man är mellan 16-50 år så borde man veta bättre när det gäller kommentarerna på FB.
  • Lovely6
    end of days skrev 2010-10-18 21:44:17 följande:
    Men om du avskyr flashback så mycket så håll dig i hönsgården ala dagiset ala familjeliv.
    För den delen så kan orden på flashback vara hårdare, kommentarer vassare och mer ärliga men när kärringar samlar sig här och går loss i vissa trådar så får det flashbacks "mobbning" att blekna.
    Ge dig.
  • nollåtta
    Lovely6 skrev 2010-10-18 21:47:46 följande:
    Vad är du då? En god representant för flashback.se?
    Hur vet du att jag är medlem på flashback? Måste man vara medlem på ett specifikt forum för att tycka att funktionen är bra? Eeehh...
  • Azusephre
    end of days skrev 2010-10-18 21:47:46 följande:
    Nära på att ändra sig?
    Tyckte mer han var lite väl "blå" för att ändra sig.

Med tanke på förberedelser han gjorde och tidsutrymet så nej, han var inte ens närheten av att ändra sig, han vill bara ha uppmärksamhet.
    Typisk FB kommentar...
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:47:24 följande:
    Har du några belägg för det eller är det ditt eget tyckande? Jag har läst hela tråden, jag kan hitta ett fåtal inlägg som skulle kunna tolkas som hetsande, resterande inlägg kommer när killen hänger dör. Till och med hans egen familj har gått ut med att han ville dö, men jag antar att du har mer på fötterna än familjemedlemmarna.

Vad gör du själv för att förhindra självmord? Du lever väl som du lär får man lov att anta.
    Jaha, så "skynda dig, för jag ska snart börja jobba" och "häng dig inte, för tänk om du bryter nacken istället, gör så här istället" etc etc inte betraktas som dumma kommentarer? Om jag hade sett inlägget i tid så skulle jag ringt polisen direkt innan det hann hända något och förmodligen så skulle polisen hitta honom så han gick och rädda. Men inte FB, dom väntade tills han redan var död.

Men nog om det, vi kommer ingen vart genom att diskutera den frågan och det är OT.
  • Lovely6
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:49:04 följande:
    Hur vet du att jag är medlem på flashback? Måste man vara medlem på ett specifikt forum för att tycka att funktionen är bra? Eeehh...
    Är du inte det då?
Svar på tråden Flashback - nejtack!