• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • end of days
    Lovely6 skrev 2010-10-18 21:10:17 följande:
    Ja, precis.
    www.flashback.org/t1327964
    www.flashback.org/t1325117
    www.flashback.org/t1284514

Låter verkligen som bra info. Drömmer
    Jag tänker inte ha nån kukmätning med dig om vem som hittar "bättre" trådar, sen har jag lagt märke till att familjeliv liv blir lesna i ögat om man postar information som går emot den moraliska sörjan.
    poängen kvarstår, information finns att hämta där ... här hittar man bara åsikter drivna av pkiter och annat pack.
  • Lovely6
    end of days skrev 2010-10-18 21:13:56 följande:
    Jag tänker inte ha nån kukmätning med dig om vem som hittar "bättre" trådar, sen har jag lagt märke till att familjeliv liv blir lesna i ögat om man postar information som går emot den moraliska sörjan.
    poängen kvarstår, information finns att hämta där ... här hittar man bara åsikter drivna av pkiter och annat pack.
    Nawww, nusse där.
  • Azusephre
    Rabelais skrev 2010-10-18 19:40:43 följande:
    1) Du inser inte själv att första och andra stycket står i rak motsats till varandra trots att du skrivit det själv? Först hävdar du att topic inte var det jag skrev ("myten om att feta tjejer är desperata, inte får ligg, luktar konstigt och så vidare", min feting), sedan ger du din uppfattning av topic ("TS ville förklara att även om man är överviktig att man kan få killar ändå, utan att vara desperat, att man kan se bra ut och få engångsligg från krogen, att det bara var ett missförstånd att överviktiga tjejer inte kan få någon o.s.v.") vilket lustigt nog är exakt vad jag skrev och sedan avslutar du med att påstå att "ni grabbar" (vilka vi/de nu är) ändrade topic till att handla om att "feta, fula, illaluktande kvinnor inte kan få killar och är deperata" vilket är den mytbildning som TS ville diskutera. 

Bra jobbat!

2) Vad bantning har med något att göra vet jag inte, det var du som tog upp det, för att friska upp ditt minne kan du läsa ditt inlägg här:
    www.flashback.org/sp26165558

Citat: "Jag äter enligt LCHF och har gått ned massor med kilon och då äter man enbart FETT."

3) Reglerna kan du läsa här:
    www.flashback.org/regler

4) Vad gäller elaka och taskiga personer får även de komma till tals på FB om de håller sig till reglerna, bland andra, men inte begränsade till: 0.03; 0.09; 1.03; 1.08 

Du bröt uppenbarligen mot 0.03 och började tjoa om polisanmälningar och annat trams vilket gjorde att evilhoney tröttnade rejält på dig. 
    Har du läst hela tråden? Det var folk som skrev INNAN mig att hon borde banta, jävla fetto o.s.v. DÄRFÖR svarade jag som jag svara. Det är ungefär som att man polisanmäler någon för trakasserier genom internet, på rättegången så visar man enbart upp vad den ene har skrivit och inte en själv fast man ser att den andra personen blivit provocerad av någonting. Ursäkta mig, men jag orkade inte ens läsa igenom hälften av vad du skriv då det enbart är idioti. Gå tillbaka till ditt Flashback-liv och stanna där.
  • Azusephre
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:09:13 följande:
    Men kliv inte in där då. Där får man skriva ALLT, och det är fullt tillåtet. Sitt här på familjeliv och snacka trams istället då. Finns INGEN som tvingar NÅGON att kliva in på flashback. Väljer man att starta en tråd där så får man skylla sig själv om någon är lite taskig, det är inte ett dugg synd om någon som väljer att hänga där trots att de inte klarar av jargongen. Det är upp till varje individ att läsa forumreglerna och sen välja om man vill vara kvar och starta trådar eller inte.

Fattar inte ens poängen med den här tråden. Jaha, du har upptäckt att man är taskiga på FB - Big news!
    Vad vill du få ut av den här tråden?
    Jaha, så forumsreglerna är alltså att mobba så mycket som möjligt och om man stöttar på något sätt en TS så åker man ut? I see...But do you know what? Min värld går inte under om jag blir blockerad från den sidan för att jag försvarar TS från mobbning. En mod ska dessutom vara neutral i dessa sakfrågor, vilket dom tydligen inte är då dom stöttar denna internetmobbning till 100 %.
  • Azusephre
    end of days skrev 2010-10-18 20:36:23 följande:
    Istället för att haka upp dig på rubriker och läsa flashback som man läser aftonbladet så borde du kanske kolla mer på innehålet. pedofilhatarmobben härjar fritt på flashback och även dom får uttala sig tyvärr med dödshot och saftiga beskrivningar.

Nej, det var ingen som hängde sig "på fb" det var däremot en kille som hängde sig inför publik och han sände allt från sin ftp.
    Inför publik = folk från FB. Man tycker dom borde ha lärt sig efter den incidenten, men icke.
  • Lovely6
    Digestive skrev 2010-10-18 21:31:05 följande:
    Ja, om man söker på sådana saker och får svar på sådana saker så hör det väl till bra information - eller vad inbillar du dig?
    Jag inbillar mig en värld utan ert lilla skamhål.
Svar på tråden Flashback - nejtack!