• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • JaneDoe10
    Argo skrev 2010-10-18 12:45:04 följande:

Både på FB och FL finns rubriker som "studier", "arbete", "ekonomi", "tv/film" och "literatur/böcker". Surfa in på dessa på respektive ställe och säg sedan vilken sida som överglänser den andra. 
    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:49:04 följande:
    Hur vet du att jag är medlem på flashback? Måste man vara medlem på ett specifikt forum för att tycka att funktionen är bra? Eeehh...
    Annars skulle du inte veta att "funktionen är bra" enligt dig...
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:49:21 följande:
    Typisk FB kommentar...
    Av det jag såg, så kunde han avbryta det hela när som helst.
    Det var inte så att han klättrade upp på en stol och dinglade en meter från marken.
    Det var en målmedveten handling och han fick uppmärksamheten han önskade, antagligen så mycket mer än han i sina vildaste fantasier hoppades på.
  • nollåtta
    Lovely6 skrev 2010-10-18 21:52:10 följande:
    Är du inte det då?
    Vad spelar det för roll? Tror du att alla på flashback är pedofiler som gillar bajssex? Det är ungefär lika korkat som att anta att alla medlemmar på familjeliv är småbarnsföräldrar som inte har några vidare ambitioner bortsett från att diskutera bebisbajs och barnmat.
  • Azusephre
    end of days skrev 2010-10-18 21:53:36 följande:
    Av det jag såg, så kunde han avbryta det hela när som helst.
    Det var inte så att han klättrade upp på en stol och dinglade en meter från marken.
    Det var en målmedveten handling och han fick uppmärksamheten han önskade, antagligen så mycket mer än han i sina vildaste fantasier hoppades på.
    Herregud. Man ska inte uppmuntra sånna handlingar! What's wrong with you?
  • nollåtta
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:52:51 följande:
    Annars skulle du inte veta att "funktionen är bra" enligt dig...
    Jasså det skulle jag inte. Du vet att man kan läsa i forumen på flashback utan att vara reggad medlem som skriver.
  • Lovely6
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:54:25 följande:
    Vad spelar det för roll? Tror du att alla på flashback är pedofiler som gillar bajssex? Det är ungefär lika korkat som att anta att alla medlemmar på familjeliv är småbarnsföräldrar som inte har några vidare ambitioner bortsett från att diskutera bebisbajs och barnmat.
    Kan du svara på min fråga, eller är den för svår?
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:54:25 följande:
    Det är ju så. Det är därför det heter "FAMILJEliv", do'h. Vi skäms iaf inte för det.
  • Lovely6
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:54:59 följande:
    Herregud. Man ska inte uppmuntra sånna handlingar! What's wrong with you?
    Jag skulle snarare vilja fråga, Whats right?
  • nollåtta
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:52:06 följande:
    Jaha, så "skynda dig, för jag ska snart börja jobba" och "häng dig inte, för tänk om du bryter nacken istället, gör så här istället" etc etc inte betraktas som dumma kommentarer? Om jag hade sett inlägget i tid så skulle jag ringt polisen direkt innan det hann hända något och förmodligen så skulle polisen hitta honom så han gick och rädda. Men inte FB, dom väntade tills han redan var död.

Men nog om det, vi kommer ingen vart genom att diskutera den frågan och det är OT.
    Folk från flashback ringde. Det tog dryga halvtimmen innan polisen kom dit efter första samtalet.
Svar på tråden Flashback - nejtack!