• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Ohmydear
    Argo skrev 2010-10-21 10:56:33 följande:
    Dert finns givetvis en väldegt bra poäng i att man måste vänta på sitt medlemskap tre dagar, alternativt få betala för det via SMS. Det hela blir inte till en spontan-chatt för troll som vill in och härja.

Bara att de har tänkt på en sådan sak ...
    Jo, jag förstår reglerna, men jag gillar dom inte.

På familjeliv kan man t ex använda samma mail en gång per år. När jag har avregisterat mig så har jag också fått använda en ny mailadress för att kunna omregistrera mig. Jag använder nu samma mailadress som jag hade första gången jag registrerade mig här på familjeliv i början av 2009, eftersom den mailadressen inte har använts på ett helt år drygt (använde två andra och avregistrerade mig båda dom gångerna också i protest). Snart kan även dom användas (har totalt tre mailadresser som jag använder annars, har inte skapat en massa för att utnyttja dem i olika syften, utan jag har bara inte gett upp dem jag hade skaffat för länge sedan) , när jag avregistrerar mig här på familje i protest igen, haha. Nä, förhoppningsvis ska jag kunna ligga lågt och inte störa mig på regler och moderering igen. Det finns mycket att störa sig på, men det bäst att inte engagera sig i sådant bara.

I vilket fall är ju folk inte alltid ärliga med de uppgifter de fyller i, när det gäller namn och adresser. Folk öppnar nya mailadresser hela tiden, och dom behöver aldrig vara personknutna. Troll kan förekomma ändå, med andra ord.
  • Argo
    Ohmydear skrev 2010-10-21 11:40:19 följande:
    Jo, jag förstår reglerna, men jag gillar dom inte.

[...]
    I vilket fall är ju folk inte alltid ärliga med de uppgifter de fyller i, när det gäller namn och adresser. Folk öppnar nya mailadresser hela tiden, och dom behöver aldrig vara personknutna. Troll kan förekomma ändå, med andra ord.
    Klart trolling förekommer. Fundera bara på hur seriös den tråd TS reagerar på kanske var. Eller inte?

Men iom att du spärrar användadet under 72 timmar i början så får du bort de värsta infallen av spontan-trolling. Du ska allt vara en lite mer seriös trollare om du ska trolla på FB.
  • Suck och suck

Det låter ju faktiskt bra, att de har en massa såna där restriktioner ni pratar om på flashback, och att man får vänta några dagar för att registreringen ska komma och så vidare.
    Det gör ju att MAN SLIPPER just det som klagas på i denna tråd -om oseriösa fb- till viss del.
    Det skulle alltså bli ÄNNU mer oseriöst, än det är nu med trolleri, trolleri.
    Hur kan ni ha invändningar mot just denna grej, då det gäller fb?
    Det är ju just såna regler som motverkar det ts tar upp.

• Ohmydear
    Argo skrev 2010-10-21 12:16:22 följande:
    Klart trolling förekommer. Fundera bara på hur seriös den tråd TS reagerar på kanske var. Eller inte?

Men iom att du spärrar användadet under 72 timmar i början så får du bort de värsta infallen av spontan-trolling. Du ska allt vara en lite mer seriös trollare om du ska trolla på FB.
    Ja, förstår inte folk som orkar hitta på historier och leva sig in i dem. De måste verkligen vilja orka anstränga sig.
  • Argo
    Ohmydear skrev 2010-10-21 19:18:46 följande:
    Ja, förstår inte folk som orkar hitta på historier och leva sig in i dem. De måste verkligen vilja orka anstränga sig.
    Tja ...

Se-mig-hör-mig!

Syns du inte så finns du inte!

Ha-allt-nu-generationens stösta dröm är att bli VJ på TV.

Att syna är att finnas.

Klart du kan leva upp på att skapa din egen historia då.

Nä, jag är vuxen och tillhör en anan generation, ett annat tankesätt. Jag fattar heller inte vad man får ut av att fläka ut sig och sina historier, sanna eller påhittade, på nätet.
  • Lovely6
    Suck och suck skrev 2010-10-19 16:14:56 följande:
    Alltså jag är så lycklig. Jag googlade på en strikt akademisk fråga om grammatik på universitetsnivå, och ÄNTLIGEN får jag ett intelligent och utförligt svar på FLASHBACK! Av alla ställen!
    Detta har jag ägnat flera år på universitetsnivå för att försöka förstå,
    men ingen föreläsare eller någon bok har kunnat förklara det så intelligent som på flashback.
    Jag tycker det stämmer som ni säger att den intellektuella nivån är hög på flashback,
    men måste tillägga att den är det som den samtidigt är ett hopkok av samhällets avskum och kriminella typer.

Flashback har drygt en halv miljon medlemmar. Vore jävligt märkligt om inte åtminstone 10% av dom har nån form av högre intelligens.
    Det säger dock inte mycket om dom andra 90%.

• HäxanSurtant3

men att ni orkar bry er...flashback verkar ju vara ett säte för finniga omogna tonårskillar...låte dem hållas bara.Och gå inte in där och läs...

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Lovely6
    HäxanSurtant3 skrev 2010-10-21 21:31:57 följande:
    men att ni orkar bry er...flashback verkar ju vara ett säte för finniga omogna tonårskillar...låte dem hållas bara.Och gå inte in där och läs...
    Säger hon som vigt en hel tråd åt hur jävligt fashback är?
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m54985594-149.html
  • Ohmydear
    Argo skrev 2010-10-21 19:57:43 följande:
    Tja ...

Se-mig-hör-mig!

Syns du inte så finns du inte!

Ha-allt-nu-generationens stösta dröm är att bli VJ på TV.

Att syna är att finnas.

Klart du kan leva upp på att skapa din egen historia då.

Nä, jag är vuxen och tillhör en anan generation, ett annat tankesätt. Jag fattar heller inte vad man får ut av att fläka ut sig och sina historier, sanna eller påhittade, på nätet.
    Tycker inte att det är helt fel att folk orkar dra sina historier. Annars hade ju forum t ex varit helt meningslöst att vistas i. Personligen tycker jag ändå att det är både kul och givande att ta del av andras berättelser.
  • HäxanSurtant3
    Lovely6 skrev 2010-10-21 21:58:24 följande:
    Säger hon som vigt en hel tråd åt hur jävligt fashback är?
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m54985594-149.ht...
    jo men självmord är ju extrem..rwsten av skiten de diskuterar är inget jag ens orkar gå in och läsa...men självmord direktsänt...klart man reagaerar då.
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
Svar på tråden Flashback - nejtack!