• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • KlasKristian
    Azusephre skrev 2010-10-20 13:19:44 följande:
    För att jag sett flera exempel på det, så därför kan jag yttra mig.
    Jag har sett folk bli bitna av hundar ett antal gånger men det gör inte att jag kan yttra mig om att hundar i princip alltid bits.
  • FasterK

Har läst några trådar som visar på en genuin avsky för svenska tjejer. Riktigt obehagligt. 

• Stealth
    FasterK skrev 2010-10-20 20:34:54 följande:
    Har läst några trådar som visar på en genuin avsky för svenska tjejer. Riktigt obehagligt. 
    Det är väl skönt som omväxling till FL där man bara visar avsky gentemot utländska tjejer Drömmer
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Ohmydear
    Hugful80 skrev 2010-10-20 14:15:57 följande:
    Polisanmäl hela internet när du är i farten.
    Äsch Tungan ute
  • FasterK
    Stealth skrev 2010-10-20 20:37:10 följande:
    Det är väl skönt som omväxling till FL där man bara visar avsky gentemot utländska tjejer Drömmer
    Oj, det har jag inte sett! Kan du länka något exempel? ...och jag tror dessutom att det språkbruk som finns i trådarna på FB inte skulle tolereras här på FL. Varenda fult ord som finns används för att beskriva hur usla svenska kvinnor är. 

• end of days
    FasterK skrev 2010-10-20 20:42:59 följande:
    Oj, det har jag inte sett! Kan du länka något exempel? ...och jag tror dessutom att det språkbruk som finns i trådarna på FB inte skulle tolereras här på FL. Varenda fult ord som finns används för att beskriva hur usla svenska kvinnor är. 

Nu blev jag lite nyfiken ... länk?
  • FasterK
    Ett exempel.
    https://www.flashback.org/t1241785p3

Nu orkar jag inte leta fram flera, men svenska tjejer är visst fula, feta, lata, snåla, har tråkig attityd, är tråkiga i sängen, är horor, enbart till för att knulla med innan vettig tjej skaffas, är jämställdhetsförstörda, feministfittor, klarar inte en riktig man osv.

Nu fattar jag att vissa inlägg har sin bakgrund i att en del killar är besvikna för att de inte lyckats träffa någon tjej, men ändå. Som svensk kvinna är det trist att läsa sådant. ...och visst inser jag att tjejer skriver liknande saker om män, men kanske inte med ett sådant språkbruk. Att generalisera är inte särskilt smart enligt mig

• Suck och suck

Va, varför ska de använda sin intelligens på annat sätt???

Ceka86 skrev 2010-10-20 00:24:34 följande:
    Enstaka fall hit och ditt som hittar svar där. Är det din bevis? Kom igen snälla rara du. Visst folk där är kanske intelligenta men i så fall man kanske ska använda den intelligenst på annat sätt och du föresten varför tar du åt dig detta jag skriver?
    Jag orkar inte lägga ner min tid på dig längre. Du har rätt till dina åsikter och jag till mina.
    Begriper verkligen inte ditt inlägg "men i så fall kanske man ska använda den intelligensen på annat sätt"
    Det är väl BRA att det finns en hög intelligensnivå på flashback?
    Eller förespråkar du det motsatta "att det borde vara mindre intelligens på FB"?

Jag är iallafall glad att jag hittade någon som var mer pedagogisk än någon föreläsare jag mött, eller någon kursbok jag läst att förklara de grammatiska begrepp jag har försökt att begripa mig på.
    Och ja, det råkade vara på flashback.
  • xXMaLoXx
    Azusephre skrev 2010-10-20 13:19:44 följande:
    För att jag sett flera exempel på det, så därför kan jag yttra mig.
    Det har nog inte med kön att göra, det har nog med hur och vad man skriver att göra ;)

Tar man illa vid sig av vad som skrivs på nätet, så ska man nog inte hänga på flashback. Själv tycker jag att det är rätt befriande med folket det, vissa av dem iaf..det finns ju extrema puckon där som överallt annars. Men där försöker man iaf inte påskina att man är en hyvens snubbe/brud samtidigt som man delar ut kängor. Tycker det är värre och fulare tjuvnyp här emellanåt faktiskt.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Argo
    Ohmydear skrev 2010-10-20 00:18:54 följande:
    Ja, läser jag t ex i en tråd på flashback, och du skriver där, så kanske jag vill ge på tal direkt, genom att registrera mig direkt och sedan få säga min mening. Men nej, jag ska vänta tre dagar för att kunna få göra det. Fuck it, liksom. Då är det mer än forumet som kan gå och gräva ner sig.
    Dert finns givetvis en väldegt bra poäng i att man måste vänta på sitt medlemskap tre dagar, alternativt få betala för det via SMS. Det hela blir inte till en spontan-chatt för troll som vill in och härja.

Bara att de har tänkt på en sådan sak ...
Svar på tråden Flashback - nejtack!