• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • end of days
    Ohmydear skrev 2010-10-20 00:18:54 följande:
    Ja, läser jag t ex i en tråd på flashback, och du skriver där, så kanske jag vill ge på tal direkt, genom att registrera mig direkt och sedan få säga min mening. Men nej, jag ska vänta tre dagar för att kunna få göra det. Fuck it, liksom. Då är det mer än forumet som kan gå och gräva ner sig.
    Menar du att tre dagars fördröjning är en "sjuk regel"
    För den delen så kan man gå runt den genom att betala om inte minnet sviker mig helt
  • end of days
    Ceka86 skrev 2010-10-20 00:24:34 följande:
    Enstaka fall hit och ditt som hittar svar där. Är det din bevis? Kom igen snälla rara du. Visst folk där är kanske intelligenta men i så fall man kanske ska använda den intelligenst på annat sätt och du föresten varför tar du åt dig detta jag skriver? Antaglingen så har jag hittat din akilles häl. Jag har också mycket lätt och umgås med folk som är intelligenta  och är det själv.

Jag orkar inte lägga ner min tid på dig längre. Du har rätt till dina åsikter och jag till mina.
    Det är inte några enstaka fall, det är några enstaka underforum som vissa blinda anser vara "hela flashback".
    flashback är ett komplex forum med avdelningar som passar alla.

Jag har det som en kall att tillrättavisa ignorant folk när lusten faller mig till, du har däremot inte visat nån "intelligens" än så länge, bara fördomar och okunnighet
  • Ohmydear
    end of days skrev 2010-10-20 00:25:59 följande:
    Menar du att tre dagars fördröjning är en "sjuk regel"
    För den delen så kan man gå runt den genom att betala om inte minnet sviker mig helt
    Betala?! Pfft, som om jag skulle göra det. Dom får inte ett öre från mig. Och ja, jag väntar inte i tre dagar för att få säga min mening. Jag har inte registerat mig där än, och jag kommer aldrig att göra det. För varje gång jag har något att säga, så måste jag vänta i tre dagar för att få säga det. Jag har bara något att säga den dagen jag verkligen vill kommentera i en specifik tråd om något som kanske fångar upp min uppmärksamhet. Jag har absolut ingen anledning att registrera mig idag eller någon annan dag så länge jag inte ens vill vistas i det forumet helt i onödan.

Hatar deras upplägg och hur hela sidan ser ut dessutom. Kunde ha sett bättre ut!
  • end of days
    Ohmydear skrev 2010-10-20 00:32:11 följande:
    Betala?! Pfft, som om jag skulle göra det. Dom får inte ett öre från mig. Och ja, jag väntar inte i tre dagar för att få säga min mening. Jag har inte registerat mig där än, och jag kommer aldrig att göra det. För varje gång jag har något att säga, så måste jag vänta i tre dagar för att få säga det. Jag har bara något att säga den dagen jag verkligen vill kommentera i en specifik tråd om något som kanske fångar upp min uppmärksamhet. Jag har absolut ingen anledning att registrera mig idag eller någon annan dag så länge jag inte ens vill vistas i det forumet helt i onödan.

Hatar deras upplägg och hur hela sidan ser ut dessutom. Kunde ha sett bättre ut!
    Men då kan du lika bra bojkotta familjeliv också .. här får man vänta i EN VECKA å att skriva anonymt i kr
    Annars så räcker det att man reggar sig en gång så har man kontot *insert facepalm smily här*
  • Ohmydear

Jag har inte engagerat mig å så många trådar under detta nicket. Har haft andra nick. Råkat ibland illa ut, eftersom jag snackar för mycket, hahaha. Så bäst att man passar sig och faktiskt, håller huvudet lågt. Jag har försvarat och fått skit. Det jag har lärt mig om familjeliv, är att inte bli för engagerad i känsliga trådar. Så jag undviker trådar där man skriver anonymt ändå! Jag blir snabbt förbannad när jag känner mig orättvist behandlad (när jag blir fråntagen min anonymitet). Hänt en gång. Nej, bäst att inte vara för engagerad, helt enkelt. Så jag skiter i den funktionen numera.

Hur många gånger tror du inte jag har FÖRSÖKT bojkotta familjeliv? Tre gånger tror jag, Jag blir lätt förbannad och  alla gångerna har jag avregistrerat mig i protest. Men nu som sagt, jag håller huvudet lågt istället. Så mycket det går, dvs. GIllar familjeliv ändå, nämligen. Fan att man ska hata att älska något så mycket, haha!

• diamanten
    Ceka86 skrev 2010-10-20 00:24:34 följande:
     Jag har också mycket lätt och umgås med folk som är intelligenta  och är det själv. 
    Ha ha ha.
  • Fisförnäme Frasse

En klar fördel med flashbacks enkla men klara regler är att man redan innan man postar något vet om det bryter mot forumets regler eller inte. TS kan under inga omständigheter ha läst reglerna när hon reggade sig på FB, då hade hon vetat att hon skulle få sin post raderad redan innan hon skrev den. Jag har, under alla år på FB bara fått en post raderad med påföljande varning, som efter omröstning i outlaw återställdes och varningen togs bort.

Personligen passar en sådan moderering mig betydligt bättre än en moderering helt baserad på vilket humör moderator/admin är på. Det är nog FL största nackdel att man modererar slumpmässigt och inte ens tar sitt eget regelverk på så stort allvar att någon reflekterat kring att man inte vill bryta mot "upphovsrättsgrundlagen[sic]".

• Cacto

TS, antagligen var tjejen som startade den tråden mycket väl medveten om vilken sorts svar hon skulle få, flashback är ju väldigt rått på många sätt och det kan man nog knappast undvika att inse om man är inne där en stund.

Du, och jag, tycker att det är helt åt helskotta fel att skriva sådana saker till en annan människa, ja, men startar man en tråd på flashback är det sådant som händer. 

Sedan tycker jag inte att allt på flashback är dåligt, det finns en hel del russin i kakan. Man får helt enkelt bortse från de omogna människorna och koncentrera sig på det vettiga på sidan, lite som att gräva fram ett fynd i en second hand-butik

• Hugful80
    Ceka86 skrev 2010-10-20 00:05:55 följande:
    Det sjuka är att folk uppmuntrar och hyllar dessa sidor.
    Ja, varför inte? Tycker du inte att alla har rätt till en åsikt?
    En överviktig tjej blir ner klankad (vet ej hur det stavas) av en massa i*dioter pga av hon är överviktigt. Man borde hylla henne att hon har en sån bra självförtroende. Sen tror jag också att hon förstår att det är inte bra och vara överviktig.
    Istället för att sitta här och gnälla kan du starta en tråd på Flashback där du uppmuntrar henne och peppar henne, eller hur?
    Killen som tog självmord blev kallad en massa namn och folk skrev en massa dumheter.
    Begick självmord, tog sitt liv. För övrigt, om du hade läst tråden, så blev han inte kallad en massa namn och det var 3-4 inlägg som var dumheter. En del frågade hur han mådde osv. Folk förstod inte att det var allvar förrän det var försent.
    Visserligen så bestämde han sig redan särket innan att han tänkte ta självmord men han kanske letade just den personen som räckte ut en hjälpande hand. Vilket folk gjorde inte och att de satt och tittade på hur han steg efter steg gjorde iordning sin självmord och genomförde utan att nån lyfte upp äns en finger.
    Faktum är att innan han dog frågade folk hur han mådde, en del tog honom halvt på allvar, trots att förekommit åtskilliga trolltrådar om just självmord. En del häcklade honom och man kan ifrågasätta det moraliskt riktiga i det förfarandet. Trots allt är det inte olagligt.

Om han nu letade efter en hjälpande hand så fanns den faktiskt där, om han ville.

Folk tittade på en man som satt framför datorn för att sedan på ungefär 2-3 minuter gå bort till en snara och trä den över huvudet. Jag tror knappast att när folket insåg att det var allvar hann ta reda på hans adress via IP-adressen på de 2-3 minuterna.

Du spekulerar ju och ljuger bara. "Utan att nån lyfte ett finger" är ju helt fel. Läs tråden istället.
    Jag tror inte moderaterna har så stor koll där. Denna sida uppmuntrar bara dumheter istället för att "åtgärda" de.
    För det första har de STOR kolla. Bra mycket större koll än här. Sen att sidan skulle uppmuntra till dåöligheter är ju bara befängt. Något jag kan tänka mig uppmuntra är däremot om dessa åsikter aldrig skulle få komma till tals. Om man bara skulle ignorera människor med konstiga tankar och ideal och låtsas som att de inte finns tror jag att vi står inför ett större problem.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Azusephre
    MatsAtari skrev 2010-10-19 13:47:04 följande:
    Att kalla en person på 170kg för tjock är  fakta och inte trakasserier såvida man inte använder benämningen konstant.
    Om dom ändå hade stannat vid ordet tjock.
Svar på tråden Flashback - nejtack!