• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Lovely6
    HäxanSurtant3 skrev 2010-10-21 23:16:12 följande:
    jo men självmord är ju extrem..rwsten av skiten de diskuterar är inget jag ens orkar gå in och läsa...men självmord direktsänt...klart man reagaerar då.
    Du skriver "att ni orkar bry er"
    Själv bryr du dig till det blir scary om nåt som inte rör dig. Vad är skillnaden?
  • HäxanSurtant3
    Lovely6 skrev 2010-10-21 23:30:43 följande:
    Du skriver "att ni orkar bry er"
    Själv bryr du dig till det blir scary om nåt som inte rör dig. Vad är skillnaden?
    Att jag arbetar i sjukvården och just nu är inom psykiatrin. Möter dagligen svårt sjuka människor med suicidtankar/planer och då tycker jag det är naturligt debattera det fullbordade självmordet på flashback.

Det var en mkt intressant diskussion där Mad As Snow, Idiblon mfl vidgade mina vyer. Lärorikt. Så vad menar du?

Självmord på nätet eller i samhället rör visst mig. Jag arbetar ju med sådant just nu. Och vill lära mig mer.
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Lovely6
    HäxanSurtant3 skrev 2010-10-21 23:41:38 följande:
    Att jag arbetar i sjukvården och just nu är inom psykiatrin. Möter dagligen svårt sjuka människor med suicidtankar/planer och då tycker jag det är naturligt debattera det fullbordade självmordet på flashback.

Det var en mkt intressant diskussion där Mad As Snow, Idiblon mfl vidgade mina vyer. Lärorikt. Så vad menar du?

Självmord på nätet eller i samhället rör visst mig. Jag arbetar ju med sådant just nu. Och vill lära mig mer.
    Please. Du är säkert lika dum som innan.
  • ForReal
    HäxanSurtant3 skrev 2010-10-21 23:16:12 följande:
    jo men självmord är ju extrem..rwsten av skiten de diskuterar är inget jag ens orkar gå in och läsa...men självmord direktsänt...klart man reagaerar då.

Om du inte ens orkar läsa "resten av skiten" så kanske du inte ska döma ut forumet. Har du ens någon aning om hur stort forumet är? Otroligt många intelligenta och trevliga människor finns där, och det går att föra ordentliga konversationer om allt från natur och miljö till psykologi, familjelib, vad du nu vill - allt!

I övrigt - klart man reagerar på att nån direktsänder sitt självmord. Men det är väl inte Flashbacks fel? det är ju inte så att det var moderatorerna som la upp det direkt, utan killen själv. Jäkligt sorgligt, men inte FB:s fel. Håller för övrigt med om att en del kommentarer var onödiga, men samtidigt förekommer det så otroligt många låtsas-suicidtrådar att det knappast kunnat undgås några dumma kommentarer.

• Lovely6
    Argo skrev 2010-10-22 08:41:31 följande:
    På tal om dum. Eller inte.

www.flashback.org/t137047

Well?
    Vad vill du ha sagt? Att folk på Flashback läser böcker?¨
    Låt oss hjula.
  • Argo
    Lovely6 skrev 2010-10-22 09:41:27 följande:
    Låt oss hjula.
    Du talade om den låga intelligensnivån på Flashback. givetvis kan du bevisa det gnom att ta ett normalt FB-test och klara det galant. Eller?

Att du vill "hjula" från frågan förstår jag, men först upp till bevis om FB:s låga intelligensnivå, tack
  • HäxanSurtant3
    Lovely6 skrev 2010-10-22 00:03:28 följande:
    Please. Du är säkert lika dum som innan.
    Mår du själv så dåligt att du måste logga in anoymt på familjeliv och vara stor i käften och begå personangrepp?

Tycker synd om dig isåfall.
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Stealth
    Lovely6 skrev 2010-10-22 09:41:27 följande:
    Låt oss hjula.
    Va? Hjula?

Jubla?

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Lovely6
    Argo skrev 2010-10-22 09:45:55 följande:
    Du talade om den låga intelligensnivån på Flashback. givetvis kan du bevisa det gnom att ta ett normalt FB-test och klara det galant. Eller?

Att du vill "hjula" från frågan förstår jag, men först upp till bevis om FB:s låga intelligensnivå, tack
    Jag skrev vad jag anser om FB´s intelligensnivå längre upp. Scrolla på.
Svar på tråden Flashback - nejtack!