• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • upyours
    Lovely6 skrev 2010-10-23 16:16:22 följande:
    Typ.
    Vissa är så jävla patetiska så de identifierar sig med den sida de är medlemmar i. Så när nån kastar skit på sidan, känner de att skiten kastas på dem själva
    Det är nästan roligt jämt
  • ForReal
    upyours skrev 2010-10-23 21:30:32 följande:
    Vissa är så jävla patetiska så de identifierar sig med den sida de är medlemmar i. Så när nån kastar skit på sidan, känner de att skiten kastas på dem själva
    Får jag bara vara lite OT och säga att jagh älskar din avatar (känner dessutom igen den)!
  • Nenne666
    Azusephre skrev 2010-10-18 11:18:26 följande:
    Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303
    Har inte läst din tråd....

Men vad jag fick ytterst svårt för är flashback sen tråden om 'hängning', jag fixar det inte.... Och att moderatorerna lät det stå som det gör/gjort, (har inte vart där sen dess). Jag mår dåligt på hur folk beter sig....och droppen blev vid 'hängning'.  Jag vrider hela kroppen vid tanken på vad man kan finna där....usch! Jag grät i flera dagar....kalla mig kÄnslig, men detta klev in i mitt liv..mitt vardagsrum.. RIP, YOU!
  • Argo
    Lovely6 skrev 2010-10-23 18:20:23 följande:
    DET kan ju diskuteras. Drömmer
    Well?! Nåt nytt i testen som du lovade att ta?

Hur smart är du i jämförelse med FB:arna?
  • xXMaLoXx
    Nenne666 skrev 2010-10-24 01:52:58 följande:
    Har inte läst din tråd....

Men vad jag fick ytterst svårt för är flashback sen tråden om 'hängning', jag fixar det inte.... Och att moderatorerna lät det stå som det gör/gjort, (har inte vart där sen dess). Jag mår dåligt på hur folk beter sig....och droppen blev vid 'hängning'.  Jag vrider hela kroppen vid tanken på vad man kan finna där....usch! Jag grät i flera dagar....kalla mig kÄnslig, men detta klev in i mitt liv..mitt vardagsrum.. RIP, YOU!
    Varför ska den inte få vara kvar?

Jag har läst i den nyligen och den uppfyller faktiskt en viss funktion än. Det finns folk som var i tråden under tiden då allt hände...som inte mår helt hyvens idag. Det finns dessutom inget i deras regelverk som motiverar att tråden skall stängas som det ser ut nu.

Jag blev också illa berörd av den tråden, det kom väl för nära inpå antar jag.

Däremot så finns det andra trådar som rör detta som enligt mig inte har något existensberättigande, men det trådarna är nog stängda vid det här laget..såvida det inte fortsätter att poppa upp nya då. Saken är väl att de på FB inte bara kan stänga trådar för att någon finner det osmakligt, så länge det inte strider mot reglerna. Det hade ju blivit ett fasligt överläggande om man inte vore tydlig med vad som gäller...och håller sig till det.

Man kan alltid låta bli att läsa ämnen man känner att man inte pallar.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Lovely6
    Argo skrev 2010-10-24 10:30:07 följande:
    Well?! Nåt nytt i testen som du lovade att ta?

Hur smart är du i jämförelse med FB:arna?
    Lovade att ta? Nu har du nog sugit för hårt på svampen lille vän.
  • Argo
    Lovely6 skrev 2010-10-24 22:26:13 följande:
    Lovade att ta? Nu har du nog sugit för hårt på svampen lille vän.
    9 av 10 på FB var ju sinneslöa typer som runkade till döda djur.

Klart du klarar av att prestera bättre än dem i ett simpelt test?

*eller så inte. givetvis*

FB klassar självklart ut FL och dess innevånare (inget ont om FL för det, FL är den normala medelmåttan personifierat) när det kommer till intelligens och läsvärda debatter.

Vadan ditt behov av att kalla 9 av 10 FB:are för sinneslöa död-djurs-runkare för är egentligen ganska underligt.

Ingen där har bjudt eller tvingat in dig dit så allt du surfat där har du surfat frivilligt. Och i alla fall jag (och förmodligen de flesta andra av oss, med) surfar varken pedofili-diskusioner, djursex eller gore.

Så vad gör du i de trådarna på FB egentligen?
  • Stealth
    FasterK skrev 2010-10-25 18:03:46 följande:
    Jaha, ännu en kvinnohatar-tråd på FB... Förstår inte denna avsky mot svenska kvinnor. 

www.flashback.org/t1336060p41 
    åh nej, en person med klen begåvning på ett forum med nästan en halv miljon medlemmar Gråter vad ska vi ta oss till! Han representerar säkert hela befolkningen!
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Flashback - nejtack!