• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • xXMaLoXx
    Ceka86 skrev 2010-10-19 23:43:47 följande:

Har bara varit inne och små tittat på den forum. Men jag kan bara säga att FB verkar vara helt sjukt. Jag började få den uppfattning efter den killen som hängde sig live. Nej USCH för såna sidor. De borde inte existera överhuvudtaget men har märkt också att FL är också ganska sjuk eftersom alla hoppar på alla här inne det är som att folk väntar på att få matrial att kränka nån. USCH för det med.

Varför skulle inte den sidan få existera? Tror du att allt det sjuka i världen försvinner, bara för att folk stoppas ifrån att uttrycka sig?

För min del så gillar jag Flashback, och håller mig borta från de underforum jag inte finner intresse av. Jag har inte så mycket för mondo/gore te x...och ger fasiken i att läsa där. Vill jag ha svar på något, så hittar jag det faktiskt ofta på Flashback. Det samlas väldigt mycket kunnigt folk på den sidan. Man får sortera bort det man inte vill ha, precis som i verkliga livet. Du vet...dessa människor knallar också runt på gatorna.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Suck och suck
    xXMaLoXx skrev 2010-10-19 23:52:55 följande:
    Varför skulle inte den sidan få existera? Tror du att allt det sjuka i världen försvinner, bara för att folk stoppas ifrån att uttrycka sig?
    Man konfronteras inte lika mycket med dem irl bara, de sjuka, extrema, outsiders och kriminella.
    Men på något sätt kan det vara intressant att de samlas sådär på en plats som FB också. Det ger ju mycket information för de som vill studera dem.
    Poliser får ju mycket information därifrån, och alla typer av grupper som vill förkovra sig hur outsiders tänker och beter sig har ju möjlighet att studera det på fb.
    Det görs ju dokumentärfilmer om outsiders på tv, i syfte att studera dem.
  • Ceka86

För min del så gillar jag Flashback, och håller mig borta från de underforum jag inte finner intresse av. Jag har inte så mycket för mondo/gore te x...och ger fasiken i att läsa där. Vill jag ha svar på något, så hittar jag det faktiskt ofta på Flashback. Det samlas väldigt mycket kunnigt folk på den sidan. Man får sortera bort det man inte vill ha, precis som i verkliga livet. Du vet...dessa människor knallar också runt på gatorna.
    Jodå det vet jag att dessa människor knallar runt på våra gator. Det sjuka är att folk uppmuntrar och hyllar dessa sidor. En överviktig tjej blir ner klankad (vet ej hur det stavas) av en massa i*dioter pga av hon är överviktigt. Man borde hylla henne att hon har en sån bra självförtroende. Sen tror jag också att hon förstår att det är inte bra och vara överviktig. Killen som tog självmord blev kallad en massa namn och folk skrev en massa dumheter. Visserligen så bestämde han sig redan särket innan att han tänkte ta självmord men han kanske letade just den personen som räckte ut en hjälpande hand. Vilket folk gjorde inte och att de satt och tittade på hur han steg efter steg gjorde iordning sin självmord och genomförde utan att nån lyfte upp äns en finger. Ju låt mig rätta mig själv de lyfte en finger och ringde till polisen när det var för sent. Sjukt, sines sjukt. Jag tror inte moderaterna har så stor koll där. Denna sida uppmuntrar bara dumheter istället för att "åtgärda" de.
  • Ohmydear

Vad hemskt. Bojkottar flashback för livet! *Inget ironiskt menat*. Har aldrig gillat flashback ändå.

• end of days
    Ceka86 skrev 2010-10-19 23:43:47 följande:

Har bara varit inne och små tittat på den forum. Men jag kan bara säga att FB verkar vara helt sjukt. Jag började få den uppfattning efter den killen som hängde sig live. Nej USCH för såna sidor. De borde inte existera överhuvudtaget men har märkt också att FL är också ganska sjuk eftersom alla hoppar på alla här inne det är som att folk väntar på att få matrial att kränka nån. USCH för det med.

ja usch .. USCH... tror du gör bäst i att bara läsa för du har inte åldern inne stt skapa ett konto där
  • Ohmydear

Man kanske ska polisanmäla? *menar allvar*

• Ohmydear

Då menar jag framför allt att polisanmäla flashback och dom som håller i forumet!

• Gasolina

så sant =)
  • Ceka86
    end of days skrev 2010-10-20 00:07:22 följande:
    ja usch .. USCH... tror du gör bäst i att bara läsa för du har inte åldern inne stt skapa ett konto där
    Ålder har jag inne, 24 år rättare sagt. Men nåt sån ställe tänker jag aldrig vara medlem i. Den saken är klar.
  • end of days
    Ohmydear skrev 2010-10-20 00:09:03 följande:
    Då menar jag framför allt att polisanmäla flashback och dom som håller i forumet!
    lycka till med det. för den delen. tror du inte vi har bättre behov av dom pengar istället för att slösa bort polisens tid på att utreda ifall en uppmärksamhetskåt mischelinkärring blev "förolämpad"?
Svar på tråden Flashback - nejtack!