• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Argo
    HäxanSurtant3 skrev 2010-10-22 09:50:11 följande:
    generalisering. Bara för att man fördömer vissa typer av inlägg i en självmordstråd så innebär det inte att man idiotförklarar alla som skriver där.

Jag har också fått intelligenta bra svar på flashback..Men majoriteten av trådarna verkar vara skrivna av tramsiga tonårskillar.

Tyvärr går det ut över de seriösa som är där och som verkligen bidrar med bra, intressanta diskussioner, som i många fall håller högre nivå än här.
    Det finns många oerhört kunniga bra personer på flashback. Som då försvinner lite i den stora sörjan av tramstrådar.
    Lovely6 anser att 9 av 10 av FB:arna är sinneslöa typer som runkar till döda djur. Problemet med det resonemanget - och ditt - är att det givetvis är tvärtom.

En överväldigande majoritet av alla som är på FB är fullständigt normalt folk som pratar om fullständigt normala saker. Och inte så sällan på en nivå som är skyhögt över alla andra svenska allmän-foras nivåer.
  • gutegirl
    end of days skrev 2010-10-22 10:52:55 följande:
    Dom har väl kvoterat in dig
    Jaa, så var det nog. Det är jag och 99 dödsknarkspedofilnazister.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • TrailerTrash
    Argo skrev 2010-10-22 11:05:33 följande:
    Lovely6 anser att 9 av 10 av FB:arna är sinneslöa typer som runkar till döda djur. Problemet med det resonemanget - och ditt - är att det givetvis är tvärtom.

En överväldigande majoritet av alla som är på FB är fullständigt normalt folk som pratar om fullständigt normala saker. Och inte så sällan på en nivå som är skyhögt över alla andra svenska allmän-foras nivåer.
    Undrar hur lovely räknat ut detta..9 av 10..IntressantSkrattande
  • ComicBookGuy
    gutegirl skrev 2010-10-22 11:56:18 följande:
    Jaa, så var det nog. Det är jag och 99 dödsknarkspedofilnazister.
    A-HA! Det var väl det jag visste hela tiden! *går ut o demonstrerar mot Flashback*

Tungan ute
  • HäxanSurtant3
    Argo skrev 2010-10-22 11:05:33 följande:

kanske beror det på hur mkt man är inne där..jag brukar inte vara där och läser bara rubrikerna under heta ämnen...det verkar vara är ufon a samlas...men de få ggr jag gått in på tex vetenskap så får man som du säger mkt bra o intelligenta svar.

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Gasolina
    TrailerTrash skrev 2010-10-22 12:04:06 följande:

Undrar hur lovely räknat ut detta..9 av 10..IntressantSkrattande
    Undra detsamma med tanke på att vi som försvarar sida verka var just allt annt än det :)
  • upyours

Haha, försvara Flashback? Varför? Det är ju lika korkat som att försvara Familjeliv.

Det är nästan roligt jämt
  • Lovely6
    upyours skrev 2010-10-22 21:00:48 följande:
    Haha, försvara Flashback? Varför? Det är ju lika korkat som att försvara Familjeliv.
    Typ.
  • Lovely6
    Gasolina skrev 2010-10-22 19:41:50 följande:
    Undra detsamma med tanke på att vi som försvarar sida verka var just allt annt än det :)
    DET kan ju diskuteras. Drömmer
  • ForReal
    HäxanSurtant3 skrev 2010-10-22 09:50:11 följande:
    generalisering. Bara för att man fördömer vissa typer av inlägg i en självmordstråd så innebär det inte att man idiotförklarar alla som skriver där.

Jag har också fått intelligenta bra svar på flashback..Men majoriteten av trådarna verkar vara skrivna av tramsiga tonårskillar.

Tyvärr går det ut över de seriösa som är där och som verkligen bidrar med bra, intressanta diskussioner, som i många fall håller högre nivå än här.
    Det finns många oerhört kunniga bra personer på flashback. Som då försvinner lite i den stora sörjan av tramstrådar.

OK, jag håller med dig till större delen. Tyckte bara din generalisering var väldigt långt från sanningen, men det är ju som du nu förklarar.

Svar på tråden Flashback - nejtack!