• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • HäxanSurtant3
    ForReal skrev 2010-10-22 00:36:06 följande:

Om du inte ens orkar läsa "resten av skiten" så kanske du inte ska döma ut forumet. Har du ens någon aning om hur stort forumet är? Otroligt många intelligenta och trevliga människor finns där, och det går att föra ordentliga konversationer om allt från natur och miljö till psykologi, familjelib, vad du nu vill - allt!

I övrigt - klart man reagerar på att nån direktsänder sitt självmord. Men det är väl inte Flashbacks fel? det är ju inte så att det var moderatorerna som la upp det direkt, utan killen själv. Jäkligt sorgligt, men inte FB:s fel. Håller för övrigt med om att en del kommentarer var onödiga, men samtidigt förekommer det så otroligt många låtsas-suicidtrådar att det knappast kunnat undgås några dumma kommentarer.

generalisering. Bara för att man fördömer vissa typer av inlägg i en självmordstråd så innebär det inte att man idiotförklarar alla som skriver där.

Jag har också fått intelligenta bra svar på flashback..Men majoriteten av trådarna verkar vara skrivna av tramsiga tonårskillar.

Tyvärr går det ut över de seriösa som är där och som verkligen bidrar med bra, intressanta diskussioner, som i många fall håller högre nivå än här.
    Det finns många oerhört kunniga bra personer på flashback. Som då försvinner lite i den stora sörjan av tramstrådar.
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • idiblon yes

Flashback - Ja tack!

FL är guld.
  • Lovely6
    HäxanSurtant3 skrev 2010-10-22 09:46:25 följande:
    Mår du själv så dåligt att du måste logga in anoymt på familjeliv och vara stor i käften och begå personangrepp?

Tycker synd om dig isåfall.
    Du har nog gått fel. Dörren till Flasback är längst till höger. Sayonara.
  • idiblon yes
    Lovely6 skrev 2010-10-22 09:49:31 följande:
    Jag skrev vad jag anser om FB´s intelligensnivå längre upp. Scrolla på.
    Ja, alla bryr sig.
    FL är guld.
  • Lovely6
    idiblon yes skrev 2010-10-22 09:52:28 följande:
    Ja, alla bryr sig.
    Jag vet.
  • gutegirl
    HäxanSurtant3 skrev 2010-10-21 21:31:57 följande:
    men att ni orkar bry er...flashback verkar ju vara ett säte för finniga omogna tonårskillar...låte dem hållas bara.Och gå inte in där och läs...
    Jag är snart trettiofemårig fembarnsmamma
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • end of days
    gutegirl skrev 2010-10-22 10:21:15 följande:
    Jag är snart trettiofemårig fembarnsmamma
    Men du är mod, du räknas inte Flört
  • gutegirl
    end of days skrev 2010-10-22 10:43:08 följande:
    Men du är mod, du räknas inte Flört
    Hahaha!!
    Hur jag nu kunde bli det, jag borde ju ha förtryckts och hånats där, jag är ju kvinna.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • end of days
    gutegirl skrev 2010-10-22 10:49:12 följande:
    Hahaha!!
    Hur jag nu kunde bli det, jag borde ju ha förtryckts och hånats där, jag är ju kvinna.
    Dom har väl kvoterat in dig
  • Argo
    Lovely6 skrev 2010-10-22 09:49:31 följande:
    Jag skrev vad jag anser om FB´s intelligensnivå längre upp. Scrolla på.
    Jepp! Här har vi ett axplock av vad du skirver om intelligensnivån på FB:

"Ännu en pinsam fbmedlem? Ni är för härliga i er sinnesslöhet."

"Högre intellektuell nivå? Ja, om smart är = runkar till döda djur så är jag helt med på din linje."

Och eftersom du förmodligen anser att du vare sig är sinnesslö eller runkar till döda djur så vore det intressant att se vad du klarar av i en högst genomsnittlig FB-quiz - om än den just låg i "litteratur".

Så varsågod:

Eller om en mat-tråd är ett bättre "test"?

Eller en tråd om den filosofiska aspekten på färger?

Men visst, vi förstår. Detta är förmodligen ingenting du skulle klara av att delta i bara sisådär. För sanningen är att hänger man på FL och anser FB vara en hög med sinnesslöa typer som runkar till döda djur så skulle man inte klara sig på FB
Svar på tråden Flashback - nejtack!