• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Ökänd
    Azusephre skrev 2010-10-20 12:04:04 följande:
    Ja, men du tog åt dig som om jag hade skrivit till dig och förklara att du inte var sånn bla bla bla...därför frågade jag om jag citerade dig.
    Jag "tog åt mig"? Nej du, det gjorde jag verkligen inte. Jag försöker bara föra en diskussion.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Shaw skrev 2010-10-20 12:28:13 följande:
    Dom gånger jag har avslöjat i en diskussion på Flashback att jag är kvinna har jag aldrig blivit ignorerad eller fått ett påhopp. Jag har blivit bemött som precis alla andra. Om du blir påhoppad på Flashback är det inte för att du är kvinna - det är för att dom tycker du är en idiot.
    Har faktiskt heller aldrig blivit konstigt bemött på grund av mitt kön där. Och då har jag ändå (bland annat) startat inte mindre än 2 "typiskt kvinnliga" idiottrådar med datorfrågor.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Azusephre
    Shaw skrev 2010-10-20 12:28:13 följande:
    Dom gånger jag har avslöjat i en diskussion på Flashback att jag är kvinna har jag aldrig blivit ignorerad eller fått ett påhopp. Jag har blivit bemött som precis alla andra. Om du blir påhoppad på Flashback är det inte för att du är kvinna - det är för att dom tycker du är en idiot.
    Har inte skrivit någonting på flashback förutom ang den överviktiga kvinnan, det är omöjligt att avgöra om jag är en idiot eller inte när jag inte har synts^^
  • Dimes
    Azusephre skrev 2010-10-20 12:51:29 följande:
    Har inte skrivit någonting på flashback förutom ang den överviktiga kvinnan, det är omöjligt att avgöra om jag är en idiot eller inte när jag inte har synts^^
    Nej precis. Då kan du inte heller skriva "Om man kommer som kvinna till FB så blir man i princip ignorerad eller påhoppad på engång.".
    www.holymotherofcow.blogg.se - Assumption is the mother of all fuck-ups.
  • Ökänd
    Shaw skrev 2010-10-20 12:57:31 följande:
    Nej precis. Då kan du inte heller skriva "Om man kommer som kvinna till FB så blir man i princip ignorerad eller påhoppad på engång.".
    Ditt resonemang är fullt logiskt och i mitt tycke korrekt.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Azusephre
    Shaw skrev 2010-10-20 12:57:31 följande:
    För att jag sett flera exempel på det, så därför kan jag yttra mig.
  • Hugful80
    Ohmydear skrev 2010-10-20 00:09:03 följande:
    Då menar jag framför allt att polisanmäla flashback och dom som håller i forumet!
    Polisanmäl hela internet när du är i farten.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Hugful80
    Azusephre skrev 2010-10-20 09:30:11 följande:
    Men varför är det okej att trycka ned på internet men inte i "verkligheten"? Man har väl samma värderingar i verkliga livet som man pratar om här...
    Hur vet du att de som skrev de elaka inläggen i aktuell tråd på Flashback inte är likadana i verkligheten?
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • TrailerTrash
    Azusephre skrev 2010-10-20 09:53:02 följande:
    Nu har jag inte sagt att jag älskar FL heller....
    Visst är det så som du säger. FB är grabbarnas kungarike och FL är kvinnornas...Om man kommer som kvinna till FB så blir man i princip ignorerad eller påhoppad på engång. Om man inte väger 45 kg och ser ut som en porrstjärna dvs ;P
    Bullshit
  • Dimes
    Azusephre skrev 2010-10-20 13:19:44 följande:
    För att jag sett flera exempel på det, så därför kan jag yttra mig.
    Kan du inte ge ett exempel? Jag har aldrig sett en tjej bli påhoppad på FB för att hon är tjej förut.
    www.holymotherofcow.blogg.se - Assumption is the mother of all fuck-ups.
Svar på tråden Flashback - nejtack!