• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Azusephre
    Cacto skrev 2010-10-20 06:31:52 följande:
    TS, antagligen var tjejen som startade den tråden mycket väl medveten om vilken sorts svar hon skulle få, flashback är ju väldigt rått på många sätt och det kan man nog knappast undvika att inse om man är inne där en stund.

Du, och jag, tycker att det är helt åt helskotta fel att skriva sådana saker till en annan människa, ja, men startar man en tråd på flashback är det sådant som händer. 

Sedan tycker jag inte att allt på flashback är dåligt, det finns en hel del russin i kakan. Man får helt enkelt bortse från de omogna människorna och koncentrera sig på det vettiga på sidan, lite som att gräva fram ett fynd i en second hand-butik
    Ja, det är väl så. Jag vet inte vilka som är mest idiotiska: människan som startar en tråd eller dom människorna som faktiskt lägger ned sin tid på att skriva idiotiska kommentarer i den.
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-20 08:30:58 följande:
    Ja, det är väl så. Jag vet inte vilka som är mest idiotiska: människan som startar en tråd eller dom människorna som faktiskt lägger ned sin tid på att skriva idiotiska kommentarer i den.
    Eller dom som springer till andra sidor och sprider dynga om "händelsen".
  • Uppviglare

Flashback är ett trevligt diskussionsforum där människor som inte är så nödiga brukar trivas. Hon ville antagligen höra deras åsikter då det inte var någon som tvingade henne att skriva ett inlägg och berätta som sin vikt.

• Azusephre
    end of days skrev 2010-10-20 08:33:01 följande:
    Eller dom som springer till andra sidor och sprider dynga om "händelsen".
    Det var inte dynga, men eftersom att du tycker det är okej att trycka ned människor på det där sättet, så skulle det inte förvåna mig om du mobbade människor på ditt jobb irl också.
  • Ökänd
    Azusephre skrev 2010-10-20 09:15:03 följande:
    Det var inte dynga, men eftersom att du tycker det är okej att trycka ned människor på det där sättet, så skulle det inte förvåna mig om du mobbade människor på ditt jobb irl också.
    För att kasta ur sig anklagelser om att folk är "mobbare" är inte ett (annat) sätt att försöka sätta sig till doms över andra menar du?
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Azusephre
    Ökänd skrev 2010-10-20 09:19:25 följande:
    För att kasta ur sig anklagelser om att folk är "mobbare" är inte ett (annat) sätt att försöka sätta sig till doms över andra menar du?
    Men varför är det okej att trycka ned på internet men inte i "verkligheten"? Man har väl samma värderingar i verkliga livet som man pratar om här...
  • Ökänd
    Azusephre skrev 2010-10-20 09:30:11 följande:
    Men varför är det okej att trycka ned på internet men inte i "verkligheten"? Man har väl samma värderingar i verkliga livet som man pratar om här...
    Jag tycker inte att det är okej varken här eller där. Jag skriver inget på nätet som jag inte skulle kunna säga/tycka irl. Med andra ord anklagar jag inte folk för saker utan belägg till exempel.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Azusephre
    Ökänd skrev 2010-10-20 09:34:34 följande:
    Jag tycker inte att det är okej varken här eller där. Jag skriver inget på nätet som jag inte skulle kunna säga/tycka irl. Med andra ord anklagar jag inte folk för saker utan belägg till exempel.
    Var det dig jag citerade?
  • Familjeliivsfinastenick

Tur att det finns fler än ett forum, själv hänger jag allt mer på fb. Fast jag tror att att de mest korkade inskränkta våpen på både fl och fb har en hel del fördomar om det "andra" forumet.

Visst fl är jävligt tramsigt och ofta måste man linda in det man har att säga i 50ton rosa bomull, å andra sidan kan fb framstå som överdrivet rått men kollar man runt lite mer och inte bara skrapar på ytan så ser man ganska fort att fl inte bara endast består av tonåriga wtmorsor och sk hysteriska pretton  och moralkärringar. Inte heller består fb endast av tripprapporter och skräniga oknullade tonårspojkar som fått för få kramar under sin uppväxt.
    Finns säkert hela 3% vettigt folk här på fl.

• Azusephre
    Familjeliivsfinastenick skrev 2010-10-20 09:48:01 följande:
    Tur att det finns fler än ett forum, själv hänger jag allt mer på fb. Fast jag tror att att de mest korkade inskränkta våpen på både fl och fb har en hel del fördomar om det "andra" forumet.

Visst fl är jävligt tramsigt och ofta måste man linda in det man har att säga i 50ton rosa bomull, å andra sidan kan fb framstå som överdrivet rått men kollar man runt lite mer och inte bara skrapar på ytan så ser man ganska fort att fl inte bara endast består av tonåriga wtmorsor och sk hysteriska pretton  och moralkärringar. Inte heller består fb endast av tripprapporter och skräniga oknullade tonårspojkar som fått för få kramar under sin uppväxt.
    Finns säkert hela 3% vettigt folk här på fl.
    Nu har jag inte sagt att jag älskar FL heller....
    Visst är det så som du säger. FB är grabbarnas kungarike och FL är kvinnornas...Om man kommer som kvinna till FB så blir man i princip ignorerad eller påhoppad på engång. Om man inte väger 45 kg och ser ut som en porrstjärna dvs ;P
Svar på tråden Flashback - nejtack!