• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • gutegirl
    Ohmydear skrev 2010-10-20 00:18:54 följande:
    Ja, läser jag t ex i en tråd på flashback, och du skriver där, så kanske jag vill ge på tal direkt, genom att registrera mig direkt och sedan få säga min mening. Men nej, jag ska vänta tre dagar för att kunna få göra det. Fuck it, liksom. Då är det mer än forumet som kan gå och gräva ner sig.
    Du vet att du kan aktivera kontot med ett sms, va?
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Ökänd
    Azusephre skrev 2010-10-20 09:44:17 följande:
    Var det dig jag citerade?
    Ja.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ohmydear
    gutegirl skrev 2010-10-20 10:49:41 följande:
    Jo, någon sa att man kunde betala för att komma runt dom där tre dagarna. Men det tycker jag bara är värt om jag verkligen vill kommentera i några trådar där. Jag känner inget behov av det just nu. Har inte så mycket fritid att jag kan hänga runt i olika forum samtidigt. Räcker med familjeliv än så länge. Jag är en kvinna dessutom. Vi tenderar mer till att fastna för just familjeliv mer.
  • Ohmydear
    gutegirl skrev 2010-10-20 10:49:41 följande:
    Men tack för tipset ändå.
  • Azusephre
    Ökänd skrev 2010-10-20 10:57:06 följande:
    Ja.
    Okej, för jag tyckte det stod end of days och inte LillaLolilla, my bad.
  • Ökänd
    Azusephre skrev 2010-10-20 09:15:03 följande:
    Det var inte dynga, men eftersom att du tycker det är okej att trycka ned människor på det där sättet, så skulle det inte förvåna mig om du mobbade människor på ditt jobb irl också.
    Ökänd skrev 2010-10-20 09:19:25 följande:
    För att kasta ur sig anklagelser om att folk är "mobbare" är inte ett (annat) sätt att försöka sätta sig till doms över andra menar du?
    Ökänd skrev 2010-10-20 09:34:34 följande:
    Jag tycker inte att det är okej varken här eller där. Jag skriver inget på nätet som jag inte skulle kunna säga/tycka irl. Med andra ord anklagar jag inte folk för saker utan belägg till exempel.
    Frågor på det?
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Azusephre
    Ökänd skrev 2010-10-20 11:08:39 följande:
    Ökänd skrev 2010-10-20 09:19:25 följande:
    För att kasta ur sig anklagelser om att folk är "mobbare" är inte ett (annat) sätt att försöka sätta sig till doms över andra menar du?
    Frågor på det?
    Det första inlägget citerade jag end of days och INTE dig, så det jag skrev var inte riktat mot dig. Och om du börjar skriva till mig, ja, då svarar jag.
  • Ökänd
    Azusephre skrev 2010-10-20 11:22:48 följande:
    Det första inlägget citerade jag end of days och INTE dig, så det jag skrev var inte riktat mot dig. Och om du börjar skriva till mig, ja, då svarar jag.
    Det var ju precis det jag gjorde. Jag började skriva till dig. Du svarade. Och sen mitt i alltihopa så frågar du "var det dig jag citerade." Som om det spelar någon roll. Man kan väl skriva till folk även om de inte citerat en?
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Azusephre
    Ökänd skrev 2010-10-20 11:48:38 följande:
    Det var ju precis det jag gjorde. Jag började skriva till dig. Du svarade. Och sen mitt i alltihopa så frågar du "var det dig jag citerade." Som om det spelar någon roll. Man kan väl skriva till folk även om de inte citerat en?
    Ja, men du tog åt dig som om jag hade skrivit till dig och förklara att du inte var sånn bla bla bla...därför frågade jag om jag citerade dig.
  • Dimes
    Azusephre skrev 2010-10-20 09:53:02 följande:
    Nu har jag inte sagt att jag älskar FL heller....
    Visst är det så som du säger. FB är grabbarnas kungarike och FL är kvinnornas...Om man kommer som kvinna till FB så blir man i princip ignorerad eller påhoppad på engång. Om man inte väger 45 kg och ser ut som en porrstjärna dvs ;P
    Dom gånger jag har avslöjat i en diskussion på Flashback att jag är kvinna har jag aldrig blivit ignorerad eller fått ett påhopp. Jag har blivit bemött som precis alla andra. Om du blir påhoppad på Flashback är det inte för att du är kvinna - det är för att dom tycker du är en idiot.
    www.holymotherofcow.blogg.se - Assumption is the mother of all fuck-ups.
Svar på tråden Flashback - nejtack!