• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Rabelais

OK, noterat. Håll dig i ankdammen om du inte klarar havet, du lär inte bli saknad.

• Rabelais

Bläddrade igenom tråden. Slutsats: Du blev ägd, överkörd, spammade OT och trams och fick en tillsägelse att gå och kamma dig. Gnäll, gör det.

• La Lola

Väljer man att skriva nåt sånt som tjejen gjorde på Flashback får man nog "skylla sig själv" lite oxå...
    Det är fel forum för sånt.......

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Waldo
    La Lola skrev 2010-10-18 11:39:12 följande:
    Väljer man att skriva nåt sånt som tjejen gjorde på Flashback får man nog "skylla sig själv" lite oxå...
    Det är fel forum för sånt.......
    Jag håller nog med där lite

Man får välja forum efter vad man ska skriva. Det finns utmärkta forum för överviktiga, Flashback är INTE en av dem
    Det funkar liksom inte att snacka underlater på ett kattforum
  • Suzy QX

Hm.. har du verkligen läst trådarna på FL ibland?

Även här skrivs att man önskar folk dog eller hamnade i olycka enbart pga att de inte använder cykelhjälm, röker eller dyl..

Folk som skriver att andra inte borde få ha barn pga att de gått ut och festat en kväll.

Ja tonen är råare där, men det får man ju räkna med. Då tycker jag det är värre när det är samma jargong på vad som ska föreställa ett Föräldraforum..

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Pyris
    Suzy QX skrev 2010-10-18 11:57:46 följande:
    Hm.. har du verkligen läst trådarna på FL ibland?

Även här skrivs att man önskar folk dog eller hamnade i olycka enbart pga att de inte använder cykelhjälm, röker eller dyl..

Folk som skriver att andra inte borde få ha barn pga att de gått ut och festat en kväll.

Ja tonen är råare där, men det får man ju räkna med. Då tycker jag det är värre när det är samma jargong på vad som ska föreställa ett Föräldraforum..
    Skulle precis säga det. Det är ju inte bättre här faktiskt.
  • Azusephre

Som sagt ... man kan välja sina ord bättre så det inte blir några hard feelings. Tycker fortf. inte man uttalar sig så.
    Ja, hon kunde ha valt ett annat forum, men grejen var den att hon hade läst endel trådar om överviktiga personer just på Flashback, så hon försvarade sig.
    Det är vuxna (förhoppningsvis) människor vi pratar om här. Man ska inte försvara internetmobbning oavsett vad som skrivs.

• Azusephre
    Rabelais skrev 2010-10-18 11:37:22 följande:
    Bläddrade igenom tråden. Slutsats: Du blev ägd, överkörd, spammade OT och trams och fick en tillsägelse att gå och kamma dig. Gnäll, gör det.
    Jag skrev inte OT, jag skrev ang överviktiga människor, vilket det snackades om.
    Egentligen bryr jag mig inte så mycket vad som skrevs till mig, det som stör är att alla försvarar mobbningen och håller varandra om ryggen. Vuxna män. Herregud. *skakar på huvudet*
  • Novemberstjärnan
    Azusephre skrev 2010-10-18 12:29:30 följande:
    Jag skrev inte OT, jag skrev ang överviktiga människor, vilket det snackades om.
    Egentligen bryr jag mig inte så mycket vad som skrevs till mig, det som stör är att alla försvarar mobbningen och håller varandra om ryggen. Vuxna män. Herregud. *skakar på huvudet*
    Hur vet du att de är vuxna?
  • Azusephre
    Novemberstjärnan skrev 2010-10-18 12:35:31 följande:
    Hur vet du att de är vuxna?
    Det skulle synas om det var 5-åringar som skrev.
Svar på tråden Flashback - nejtack!