• lis07

Är emlakräm lyx?

Min tvååriga lilla tjej ska ta prover idag så jag var på apoteket och handlade emla till henne. Två "färdiga" plåster för 74 kr. Tycker att det är jättedyrt..vad tycker ni?

Är glad och tacksam att jag har råd att handla det till min dotter men kan inte låta bli att tänka på dem som faktiskt inte har råd. Jag är gravid också så jag kanske är xtra känslig...
    men jag lider verkligen med föräldrar som inte kan ge det till sina barn. Visst det är bara ett litet stick men man vill ju minska barnens lidande så långt det går...

• Svar på tråden Är emlakräm lyx?
  • lightfish

Men det får man ju gratis där man ska ta proverna? Obestämd Det har alltid vi fått.

• mammaNena

nackdelen är att kärlen blir mindre och det är svårare att ta prover.

• Amazina

Det borde du kunna hämta gratis i förväg på det stället du ska ta provet på. Jag jobbar som sjuksköterska på akuten. Jag hade absolut gått med på det om en förälder bad om det.

• trollkarl
    lightfish skrev 2010-10-21 13:06:04 följande:
    Men det får man ju gratis där man ska ta proverna? Obestämd Det har alltid vi fått.
    ja jag har också för mig det? det brukar vara gratis...
  • Pickeli

Man brukar få det gratis på labb! Däremot så är det ju bra om man kan få på det i förväg så att man slipper vara där och vänta på att den ska bedöva färdigt.

Google it!
  • trollkarl
    mammaNena skrev 2010-10-21 13:07:04 följande:
    därav varför man inte skall ha det när man skall tatuera sig ;)
  • lightfish
    Fast är det små barn går det inte att ta några prover ALLS på dem om man inte emlat dem i förväg eftersom de oftast måste gräva lite i armen/foten för att hitta rätt.....
  • Pickeli
    Jag har emlat mig sen jag var pytteliten och gör det fortfarande och det är aldrig några problem med mina kärl. Trots att de är ganska små.

För en duktigt sköterska är det inte ett problem pga emlan.
    Google it!
  • trollkarl
    lightfish skrev 2010-10-21 13:14:29 följande:
    Fast är det små barn går det inte att ta några prover ALLS på dem om man inte emlat dem i förväg eftersom de oftast måste gräva lite i armen/foten för att hitta rätt.....
    Pickeli skrev 2010-10-21 13:14:44 följande:
    Jag har emlat mig sen jag var pytteliten och gör det fortfarande och det är aldrig några problem med mina kärl. Trots att de är ganska små.

För en duktigt sköterska är det inte ett problem pga emlan.
    det är då man ringer på anestesisjuksköterskan ;)
  • Little me

men så dyrt är väl inte det? Om det underlättar så pass mycket tycker då jag att det är småpengar.

Köper själv såna när jag ska lämna prover

Svar på tråden Är emlakräm lyx?