Naamah skrev 2010-10-22 20:27:28 följande:
Nej, det är en onödig produkt så då kan det kosta lite exrta för min del. Ofta leder den ju till att ådrorna krymper också vilket gör att det blir svårare att sticka barnet, knappast önskvärt i min värld, för att inte tala om ångesten barnet kan få timmen eller de två timmarna nnan då man sätter på plåstret och barnet vet att sticket ligger i framtiden.
Betydligt bättre är att lugnt ta med barnet in till vårdcentralen och labbet, sätta sig ner med barnet i knä och förklara att det kommer att sticka men att det snabbt är över och då får man ett bokmärke eller något annat skoj, om föräldern är lugn är barnet lugnt.
"Om föräldern är lugn är barnet lugnt" Där kom det igen, snälla snääälla supermamman som tydligen kan utföra mirakel, du kan väl då komma hit och utföra dina mirakel med min son.
Det där med att ådrorna krymper löser man genom att ta av plåstret en kvart innan sticket, då är det inte minsta problem, och det där med att bara ta med barnet till vårdcentralen och väl där tala om det är rent elakt om man kör den metoden på ett barn som inte fungerar så.
Min kille behöver förberedelse innan, veta vad som ska hända, varför det ska hända och om det kommer att göra ont och för honom är emla en trygghet för när det sätts på vet han att nu kommer jag inte att känna något.
Om föräldern är lugn är barnet lugnt är bara rent skitsnack från föräldrar som ännu inte fattat att alla barn är olika och har ett extremt stort behov av att klappa sig själva på huvudet.