Villimey skrev 2010-10-22 20:23:13 följande:
Men varför nedvärderar du då bars smärtupplevelser? Jag säger det återigen smärta upplevs olika och det är bara dnen som har ont som kan avgöra styrkan i sin upplevelse.
Ja din dotter gillade inte emla so what? Det är hon det. Dessutom har du själv skrivit att både du och dottern har lätta kärl som går lätt att få blod ur. Men en del har riktigt svåra kärl så så med din liknelse: Ska din granne få bestämma om du hade ont eller inte när du födde barn och om du verkligen behövde smärtstillande?
? Nej jag har inte skrivit att vi har lätta kärl för det har vi inte. Tvärtom har det oftast varit ganska problematiskt, och den gången då dottern fick emla blev hon stucken på 4 olika ställen. Slutligen kom en annan sköterska som stack i fingret istället och då gick det mycket bättre. Gången därefter (utan emla) gick det dock på första försöket, men som någon redan skrivit så gör ju tydligen emla att blodkärlen drar ihop sig = svårare att hitta och svårare att få ut blod. Smart drag då att ge dem som redan har svårt... nej.
Jag börjar tro att du öht inte läser det jag skriver utan hittar på egna inlägg att svara på? För jag fattar ärligt inte varifrån du får allt.