• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • NillaGreve

Måste väl säga att jag mår lite bättre, har fått lergigan comp samt b-vitamininjektion och massa dropp. Haft en dietist här som försöker hjälpa mej att hitta saker jag kan äta. Det enda positiva med allt är att de gjorde ett VUL för att kolla att bebisen mår bra. Oj vad aktiv den var, trodde inte heller att man skulle se så tydligt också (så här tidigt). Man såg armar, ben, kropp, huvud, näsa, ögon, mun och navelsträng Glad Höll mej samlad under undersökningen, men när jag ringde min sambo för att berätta höll jag på att börja gråta så han trodde det var något fel.. Vad hormoner spelar en spratt just nu.

Jag hoppas på att få komma hem innan helgen men antar att de vill se mej äta mer än några salta kex, saft och lite yoghurt (sakta men säkert går lite).

Hoppas alla andra mår bra. Fick tips av några från jobbet att det finns något slags akupressurarmband att köpa på apoteket som ska hjälpa mot illamående, är egentligen för åksjuka men effekten borde vara densamma Glad

• M1986
    HeddaSophie skrev 2010-11-16 14:13:19 följande:
    Ja det heter Omega 3 tror jag. Fråga om det. Frukt och tomater är bra men gurka och sallad förutom babyspenat innehåller nästan ingenting.
    Fikon skrev 2010-11-16 14:11:11 följande:
    Läste på livsmedelverkets sida att man skulle äta fisk 2-3 ggr i veckan. Där ligger jag också i lä... Ja, det finns OMEGA3-tabletter man kan ta. Det är säkert bra att kompletera med :)
    Ja då borde jag nog verkligen få tag i dom där tabletterna för så ofta klarar jag nog inte äta fick hehe. Vart kan man köpa dom? hur är det att äta stark mat då? Borde man låta bli det kanske?
  • EmochCh

Hej alla blivande mammor!
    Har en fråga till er,,
    Jag är ju i v 6 nu.. dock känner jag inte så mkt mer symptom än lite molvärk och ont i brösten. både molvärken och ömmheten varierar och kommer och går. mår dock inte illa eller känner mig trött?
    kan ngt vara fel, eller finns det ngn annan som känner likadant eller vet?

• charlieandi

EmochCh - allt är nog prima där inne ska du se! Fram till vecka 7-8 kände jag inte heller så mycket mer än lite molvärk ibland. Sen är det ju också så att vissa mår bra graviditeten igenom och andra (mer vanligt) mår sämre. Som ett lotteri :) Så oroa dig inte försök istället njuta av att du mår bra :)

• linahelena
    EmochCh skrev 2010-11-17 11:07:49 följande:
    Hej alla blivande mammor!
    Har en fråga till er,,
    Jag är ju i v 6 nu.. dock känner jag inte så mkt mer symptom än lite molvärk och ont i brösten. både molvärken och ömmheten varierar och kommer och går. mår dock inte illa eller känner mig trött?
    kan ngt vara fel, eller finns det ngn annan som känner likadant eller vet?
    nä ingen fara tror jag.
    jag känner heller inte så mycket, lite molvärk ibland. lite öm,dock är jag fruktansvärt trött.
    pratade med min barnmorska igår, å berättade att det kändes så overkligt eftersom det inte känns något direkt å hon bara skrattade lite å sa det är första barnet va?  så man ska nog inte oroa sig. vissa har mindre symtom man ska väl vara glad så länge det varar nästa vecka kanske man ligger å kaskadspyr över toaletten så fort man äter något. bara attt njuta så länge det håller i sig;)
  • EmochCh

tack vad söta ni  är som lugnar mig lite..
    får väl njuta av att jag mår bra isttället =)

FruLindström: läste bakåt i tråden och såg att du söker polishögskolan! va roligt, det kommer gå jättebra på testerna. Jag jobbar som polis i sthlm.. så bara å fråga om d är ngt du undrar över =)

• charlieandi

Idag berättade jag för min chef.

Blev ju sjukskriven igår och en månad framåt och var alltså 'tvungen' att berätta hur det ligger till. Hade annars gärna väntat ett par veckor men det gick inte. Var skitnervös innan samtalet men hon tog det bra.

Hade föreställt mig en halshuggning ifrån hennes håll och ett försvarstal ifrån mitt... men det slapp jag alltså Fast så här i efterhand kan jag tänka; Vad har hon att bli sur över?

• En Anna

Va skönt charlieandi!
    Jag har fortfarande inte berättat för en enda, viiiiiill!!! :)
    Men bävar också att berätta för chefen, tänkte göra det efter jul om Liten mår bra.

• FruLindström

En av våra elever är utomlands och en sjuk, så ringde precis och sa att jag kompar.
    Har redan varit ute med hunden 1 timme och frukosten är i magen, så tänkte jag skulle orka baka lite lusselängder och putsafönstrerna innan em kommer och då också tröttheten.....om den nu inte redan infunnit sig, SEG! 

• NillaGreve

Blir utskriven från sjukhuset idag :) Hem med sjukskrivning för återhämtning. Ska under den tiden lära mej äta varm mat igen. Men klarar av flytande iaf :)

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011