• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • EmochCh

charlieandi: va skönt att det gick bra. jag är också nervös för att berätta. dock ska jag ju vänta ett tag..

nilla: va skönt att du fick komma hem.. hoppas du får i dig ngt nu

• ernlia03
    NillaGreve skrev 2010-11-18 11:10:42 följande:
    Blir utskriven från sjukhuset idag :) Hem med sjukskrivning för återhämtning. Ska under den tiden lära mej äta varm mat igen. Men klarar av flytande iaf :)
    Jag ska nog inte klaga över mitt illamående hör jag. Glad Usch, vad jobbigt att må såå illa som du gör. Jag har bara spytt en gång och det räckte. Men även om man inte spyr så är det där konstanta illmåendet oerhört påfrestande. Har faktiskt mått bättre de senaste dagarna (v 9+2 idag). Förhoppningsvis är det inget tillfälligt. Obestämd
  • FruLindström

Jag tycker jag mått lite bättre idag faktiskt. 
    Pump passet nu vid 12.00 var tufft, men gick ändå grymt bra.

Men råkade sätta mig i soffan nu efter att jag ätit....inget bra =S
    Har ett diskberg i köket som väntar på mig efter fm saffranslängds bak.....kanske skulle ta tag i det innan Jimmy kommer hem från jobbet om 45 min =S 

• Skojsuss

Har varit på hälsosamtal idag, som jag längtat efter detta samtal... Blev inte alls som jag tänkt mig, så himla ledsen, fundersam och besviken jag var när jag gick där ifrån. Satt nära till gråt under hela samtalet, fick verkligen stålsätta mig för att inte börja gråta. Det jobbiga är att jag självklart är medveten om allt, men hon la fram det på ett sånt sätt som fick mig att känna mig totalt värdelös.

Då jag är lite överviktigt (vilket jag är helt medveten om, och har även påbörjat viktminskning som jag avbröt då jag fick reda på at jag är gravid), så anser hon att jag enbart får gå upp 6 kilo totalt under graviditeten.. Har redan gått upp 2.. så hur ska detta sluta. Jag var tvungen att genomgå glukosmätning eller vad det hette. Och utvecklade jag graviditetsdiabetes var det en fara för fostret.. Hon berättade vidare att dt var oansvarigt av mig att bli gravid med tanke på min vikt.. hmms!!! Sen sa hon att det var viktigt för mitt kommande barns hälsa att jag tog tag i saken och började gå ner i vikt. Vilket jag blev lite fundersam över, då jag hört att man absolut inte får banta under graviditeten.. Vilket min sambo (som tur väl va var med mig) kommenterade.. Då svarade hon bara, banta och gå ner några kilon är väll iaf inte samma sak!

Ska tillbaka på inskrivningssamtal den 9 december, då hoppades hon att vikten stod stilla eller allra helst att jag hade gått ner några kilon..hmms....
    Funderar på å ringa å be å få byta barnsmorska!!!!
    Var bara tvungen att få skriva av mig ltie, blev lite långt!!!!

• charlieandi

Skojsuss - BYT! Hon måste kanske upplysa dig om riskerna men utifrån ditt inlägg att döma känns det mer som att hon dumförklarade både dig och din kille. Förstår att du blev och är ledsen. Den känslan ska du INTE behöva ha när du möter din BM. Hon ska ju följa dig under graviditeten, vara ett bra stöd och någon att anförtro sig åt. Känner du inte att hon är någon du vill anförtro dig åt och som du litar på, tycker jag att du ska byta omedelbums. Avslutar med en stor kram till dig!!!

• JoJJan

Skojsuss: Jag håller med charlieandi... BYT bm... Det ska inte kännas så som du beskriver det! BM ska juh hjälpa och stötta en inte sänka och nedvärdera/dumförklara.

• linahelena

ja herregud BYT, jag skrattade, skämtade och fick svar på alla mina dumma frågor av min barnmorska, fick beröm för att jag slutat röka och hon berättade att jag kunde glömma den där gången jag var full för tre veckor sen för att bebisen hade inte tagit skada av det. vi pratade lite om missfall och hon berättade även vad som händer med bebisen om jag röker en cigarett utifall jag skulle bli sugen att bara ta något bloss.  

• HeddaSophie

Hej tjejer

Ni har helt rätt. Det var det värsta jag hört! Man kan ta upp saker på bra eller dåliga sätt. Som BM ska man ju vara förtroendeingivande, stöttande, uppmuntrande osv. Att klanka ner, vara oförskämd och kritisk är ju helt fel. Självklart ska du byta! Stå på dig1

• Bellabu
    M1986 skrev 2010-11-17 10:00:05 följande:
    Fikon skrev 2010-11-16 14:11:11 följande:
    Läste på livsmedelverkets sida att man skulle äta fisk 2-3 ggr i veckan. Där ligger jag också i lä... Ja, det finns OMEGA3-tabletter man kan ta. Det är säkert bra att kompletera med :)
    Ja då borde jag nog verkligen få tag i dom där tabletterna för så ofta klarar jag nog inte äta fick hehe. Vart kan man köpa dom? hur är det att äta stark mat då? Borde man låta bli det kanske?
    omega 3 finns i nästan alla hälsokost butiker. kan även finnas på typ coop och ica =) de är gula kapslar som inte smakar nått utan sväljs hela =)
  • Bellabu

Skojsuss.. Gud så tråkigt med en sådan BM!
    Fick då ont i magen när jag läste de! skulle vara jätte jobbigt om man fick en sådan Bm...=(

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011