• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • En Anna

Skojsuss, håller med de andra, försök byt, du ska ju stå ut med henne under hela graviditeten och inte må dåligt när du ska dit!

Imorgon ska vi på VUL och det ska bli sååå kul, hopps Liten mår bra :)
    Är lite orolig då jag inte mått illa eller haft sinnessjukt ont i brösten de senaste tre dagarna, men jag hoppas att allt är bra så kanske jag kan börja njuta, är i 8+5 idag.

• Lycka 89

Skojsuss-

vi är nog lite i samma sitts du och jag, hade också precis börjat gå ner i vikt innan jag blev gravid men har inte orkat fortsätta träna nu när jag blivit gravid, är trött konstant nu!
    ( har väl vart till gymmet och gått på gåband några gånger, men inte på samma intensiva sett som förut!)
    har visserligen inte gått upp något ännu och har inte varit på inskrivningen ännu men är rädd att jag kommer få samma uppläxning som dig :/

tycker iaf att du ska byta, det kommer jag göra om jag känner att bm säger det dömmande och inte för att bara informera om vad som kan hända och hur jag borde göra.. man måste ju känna sig trygg med personen!

• Fikon

Skojsuss: Fy vad tråkigt! Jag är också lite samma sist. Har ganska många extra kilon och är rädd för att BM ska kommentera detta... Jag tycker absolut att du ska kräva att få en annan BM, hon var ju verkligen kränkande! Styrkekram till dig!

Äntligen
  • Peppe89

vilken hemsk människa som säger så..
    Man är väl uppenbarligen inte fööör "fet" för att bli med barn iallafall.. Då kan man ju börja snacka överviktig ..
    Jag vet själv att jag är tjockare än vad jag böööööööööööör vara. Men och?? har man fått något så lyckligt som ett plus så kan man ju ff ta tag i vikten EFTER (vilket alla gör iallafall),, tycker det är viktiogare att focusera och tänka på brnet/barnen man bär än hur fet jag kommer bli...
    skulle min bm säga så till mig så skulle jag äga till henne att jaa, jag blev ju på smällen iallafall o de gick ju bra :P 

neh usch. jag hoppas du byter till någon som kan glädjas med dig.. Lycka till. Kram 

• Skojsuss

Tack alla för era peppande kommentarer! Som några av er skriver så är jag självklart medveten om att jag har ett antal kilon för mkt! Men trodde inte för allt i världen att det var det som fokusen skulle ligga på när jag gick dit för att få lite info ang. graviditeten. Sen är jag självklart jätteglad att hon gav mig infon, men som sagt sättet hon gjorde det på känndes absolut inte bra. Har bestämt mig för att ringa och byta, tyvär har de inte telefontid från på måndag, mellan 11-12, så ska försöka att jag kan ringa från jobbet!!!

Tack så himla mycket allihopa, ni har fått mig att få bättre, och inte känna att jag e totalt värdelös som denna BM fick mig att känna!!

Nu blir det snart jobb, och sen tar vi helg=)

• charlieandi

Anar oråd...
    Min chef ringde mig nu på morgonen för att enbart ställa frågan om jag är med i facket. Svarade nej men ändrade mig och önskade att jag sagt ja. Är som jag berättat tidigare endast provanställd till sista januari och det är klart olyckligt att jag som är ny ska behöva sjukskriva mig men nu blev det så här och det är ingen önskesituation ifrån mitt håll heller. Känns hur som helst som att hon nu på något vis vill komma åt mig och få bort mig ur arbetet innan avtalstiden. Allra helst när hon ringer till mig som sjukskriven och enbart ställer frågan om facket, inget mer. Satte mig i alla fall omgående vid datorn och gick med i det fackförbund som jag vet att mina kollegor är medlemmar i. Ska chefen inleda något ska hon banne mig få motstrid till det hela.

• En Anna

Usch chaelieandi, hoppas verkligen inte chefen kommer ställa till med något :(

• linahelena

åh hoppas det går bra för dig charlieandi. det lät ju onekligen konstigt.

• Whizzer

Bra att du anmälde dej till facket direkt! Chefer kan ibland vara oerhört fula, o det tråkiga är att de en gång började på golvet själva, men det kommer de inte ihåg

• charlieandi

Tack för era kommentarer!

Whizzer - Jag kände redan innan att jag inte riktigt vet vart jag har henne eller vem hon är. Den känslan förstärks så klart nu när hon ringer med endast en sån fråga. Vet så klart inte om hon ville veta det på grund av andra orsaker men det känns som sagt olustigt så jag tar det säkra före det osäkra i fallet och går med i facket - något som jag ändå tänkt att jag ska göra men aldrig kommit till skott med. Så inget ont som inte för något gott med sig

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011