• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Jenny7811

Morrn på er.. nyss vaknat efter jobbnatten..upptäckte just att jag vunnit 6 mammaplagg som jag budat på via Tradera.. Woohooooo!!
    Helgen som kommer har jag längtat efter länge..jag fyller år på lördag, och för ett tag sedan-innan vi visste, så ritade min sambo kryss i min almenacka, i 3 1/2 dagar, och bara sade att vi skulle iväg....Hjärta
    Såå spännande..så när jag kommer hem från jobbet imorgon bitti har han lovat att alla detaljer kommer ligga på köksbordet...hansjälv jobbar dagen!
    På söndag är kalaset..vi blir 16 personer totalt,min familj och hans föräldrar, och jag kommer dricka alkoholfri öl genom middagen, och sedan..när jag bär in tårtan, så kommer det vara en stork på den!!! Min sambo ska filma allas miner.....som vi har längtat!! Så himla kul att gå ut med det nu, till de närmsta..
    Går in i vecka 10 på måndag, och jag tänker att om något skulle gå fel, så hade jag ju ändå berättat det för familj och de närmsta vännerna..

• linahelena

fler än jag som fryser mer än vanligt?
    har börjat känna mig mer illamående med. fy fan.
    gruvar mig inför morgondagens jobbdygn. känns som att dygnen blivit mycket längre sen jag blev gravid.
    har inte samma tålamod längre, är konstant trött och har ju dessutom slutat röka.
    får väl se om damen jag jobbar hemma hos kommer på vad det är för "fel" på mig imorgon.
    sist jobbarkompisen jobbade så sa hon att hon trodde jag hittat ett nytt jobb eftersom jag är så trött.
    tycker hon borde koppla samman allt snart, hennes dotter är ju trots allt bara 4 veckor före mig.

får hem små söta paket från tradera nästan varje dag nu.
    roligt att öppna å se en mini body, hängselbrallor eller sängkläder till spjälsängen:)

• charlieandi

Jenny - åh vad spännande och mysigt! Kul med storken på tårtan också. Du måste meddela sen hur reaktionerna blev!

• Jenny7811
    charlieandi skrev 2010-11-19 13:35:25 följande:
    Jenny - åh vad spännande och mysigt! Kul med storken på tårtan också. Du måste meddela sen hur reaktionerna blev!
    Ja, ska jag absolut göra!! Glad
  • En Anna

Åhhhh, vi va och tittade på Liten idag :) Helt underbart att se hjärta slå!
    Datumet ligger fortfarande kvar, 8+6 idag och bf 24/6. Inskrivning på tisdag, känns så kul, har blivit mer verkligt nu :)

• En Anna
    linahelena skrev 2010-11-19 13:33:17 följande:
    fler än jag som fryser mer än vanligt?
    Jag fryser också som en tok, har alltid varma tofflor och filtar på mig, min man får klä av sig istället :D
  • charlieandi
    En Anna skrev 2010-11-19 14:13:18 följande:
    Åhhhh, vi va och tittade på Liten idag :) Helt underbart att se hjärta slå!
    Datumet ligger fortfarande kvar, 8+6 idag och bf 24/6. Inskrivning på tisdag, känns så kul, har blivit mer verkligt nu :)
    vad mysigt och härligt att allt såg bra ut!
    jag funderar faktiskt på att boka en tid för vul bara för att få se lill*n och veta att allt är bra. känns faktiskt lite jobbigt att behöva vänta till v.18-20 och rul.
    En Anna skrev 2010-11-19 14:14:16 följande:
    Jag fryser också som en tok, har alltid varma tofflor och filtar på mig, min man får klä av sig istället :D
    Jag fryser också extremt mycket!
    Min kille är skitvarm hela tiden och han har alltid 'klagat' på att jag är så kall... det är jag ofta.. men nu.. alltså.. det är inte nådigt. Mina fötter och händer är som isbitar. Känner mig kall i kroppen på ett annat sätt än innan också. Typ genomfrusen. Haha.
  • FruLindström

Varit på inskrivningen idag, tror även mannen tyckte BM var väldigt bra.
    Så fick tid för att ta blodproverna inför KUB på ons 24/11 och VUL blir inte förrens 13/12,  3 veckor och 3 dagar kvar, hur ska jag överleva detta ?!?!?!?!

Menmen, den som väntar på något gott.....suck!

Fick ju även ställa mig på vågen.....vart ska detta sluta??? 4 kg upp?!?!?!?!?!
    Hmm, gillas inte vill jag lova. Menmen!

Hur ska ni göra med influensavaccinationen? Jag avskyr sådant, och har aldrig tagit det, om jag inte ska utomlands då.
    Men inga vanliga mot influensa, BM sa att det var upp till mig själv att bestämma, kluven!
    Hur gör ni??? 

• En Anna

charlieandi: jag känner mig också genomfrusen, jag brukar frysa i vanliga fall men nu?! Sedan läste jag någonstans att gravida kvinnor ökar kroppstemperaturen lite, jo visst, inte jag i alla fall!

ja, det va helt underbart att se Liten! Jag frågade inte ens efter VUL. När jag va på hälsosamtal så bokade bm in både VUL idag, inskrivning 23/11 och UL i v. 12+3 så om 4 veckor får jag se Liten igen. Läkaren sa att man ofta gör VUL för förstabarnsgravida då man inte riktigt tror att det är sant, har nojjat mig hela tiden och kanske inte alls är gravid, men det va jag :)

• En Anna

FruLindström: Skönt att ni tyckte bm verkade bra! Betyder ju väldigt mycket. Jag ska på inskrivning på tisdag :)
    När jag läste att du skulle på VUL den 13/12 och du skrev 3 veckor och 3 dagar så blev jag förvirrad, vi ska ju göra det igen den 14/12 och jag tänkte att det är 4 veckor dit, men det är ju bara 3 veckor och 4 dagar, glatt överraskad, haha. Tänk vad 3 dagar kan göra mkt.

Jag kommer inte vaccinera mig i år. Jag vaccinerades förra året pga. att de trodde jag hade svininfluensa. Fick äta tamiflu och mådde skitkasst :(

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011