• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • FruLindström

Oj vad du får göra många UL, jag vill med =( Vi får ett VUL 13/12 för att vi sagt ja till att göra KUB-testet, (annars har vi inga tidiga ul här), och sen bara RUL i v 18-20 någongång!

Jag vaccinerade mig inte förra året heller, och väldigt glad över det när man sen inser att de gjort "en höna av en fjäder". Har ju dessutom kommit vissa sjukdomar som följd av det vaccinet.
    Läste dessutom någonstans att de inte än vet vad årets influensa blir, så hur kan de då veta vilket virus de ska spruta in???!!!!!!!
    Man klarade ju sig förr, så tror jag kommer strunta i det! 

• M1986

Oj vad många nya inlägg det kommit idag :) Kul att läsa. Jag fryser också jättemycket sen jag blev gravid. Har också fått typ småryckningar lite som växtvärk i axlarna de senaste veckorna. Är en stund då och då i en axel i taget, är det någon annan som har det så? Har ingen aning om det hör ihop med graviditeten men de börja efter det iaf. Har idag också fått väldigt ont i halsen typ som halsbränna och syrran sa att om jag har otur så sitter det i under hela graviditeten, hoppas inte!

• charlieandi

FruLindström - jag resonerar som så att om inte min bm rekommenderar vaccin och verkligen tycker att jag borde ta sprutan, kan det inte spela så stor roll vilket jag väljer. jag vaccinerade mig förra året och blev nog mer sjuk av sprutan än vad jag blivit av själva influensan så i år skiter jag i vaccinet. har aldrig annars tagit det och brukar klara mig, så varför inte den här gången?

• linahelena

ska heller inte ta vaccin. har aldrig tagit det innan heller å aldrig haft en riktig influensa, så skippar nog det i år med. dock säger dom ju att man är mer mottaglig för sjukdomar när man är gravid men det är väl en risk man får ta kanske.

• FruLindström

Nä, jag är emot vaccin så har nog bestämt mig helt för att skita i det.
    Tror inte man blir så extremt nedsatt som gravid att man måste spruta in massa konstgjort.

Tog inte ens förra året, och jag fick då ingen knorr =P
    Men i och för sig, fick ju en knodd i magen istället ;) 

• charlieandi

Kräk, kräk, kräk... Gnäll, gnäll, gnäll.

Är så himla less på att kräkas! Min mormor och mamma kräktes hela graviditeten igenom så jag känner viss oro över att mitt kräkande inte kommer försvinna i vecka 12 som för de flesta andra. Det är klart att man står ut. Belöningen är ju fantastisk. Men resan dit... herregud vad den just nu känns lång. Tänkte tillbaka och insåg att det idag är exakt en månad sedan det där plusset på stickan dök upp och helt allvarligt; Det kändes rätt hopplöst. Bara en månad liksom. Det känns som att jag varit gravid och kräkts hela mitt liv typ.

/gnäll-pelle.

förlååååt... men idag är ingen bra dag bara. tänk att få behålla middagen *drömmer*

• Jenny7811
    FruLindström skrev 2010-11-19 15:06:53 följande:
    Varit på inskrivningen idag, tror även mannen tyckte BM var väldigt bra.
    Så fick tid för att ta blodproverna inför KUB på ons 24/11 och VUL blir inte förrens 13/12,  3 veckor och 3 dagar kvar, hur ska jag överleva detta ?!?!?!?!

Menmen, den som väntar på något gott.....suck!

Fick ju även ställa mig på vågen.....vart ska detta sluta??? 4 kg upp?!?!?!?!?!
    Hmm, gillas inte vill jag lova. Menmen!

Hur ska ni göra med influensavaccinationen? Jag avskyr sådant, och har aldrig tagit det, om jag inte ska utomlands då.
    Men inga vanliga mot influensa, BM sa att det var upp till mig själv att bestämma, kluven!
    Hur gör ni??? 
    Inte ta onödiga vaccin!
  • FruLindström
    charlieandi skrev 2010-11-19 20:56:56 följande:
    Kräk, kräk, kräk... Gnäll, gnäll, gnäll.

Är så himla less på att kräkas! Min mormor och mamma kräktes hela graviditeten igenom så jag känner viss oro över att mitt kräkande inte kommer försvinna i vecka 12 som för de flesta andra. Det är klart att man står ut. Belöningen är ju fantastisk. Men resan dit... herregud vad den just nu känns lång. Tänkte tillbaka och insåg att det idag är exakt en månad sedan det där plusset på stickan dök upp och helt allvarligt; Det kändes rätt hopplöst. Bara en månad liksom. Det känns som att jag varit gravid och kräkts hela mitt liv typ.

/gnäll-pelle.

förlååååt... men idag är ingen bra dag bara. tänk att få behålla middagen *drömmer*
    Passa på och gnäll, bättre vi gnäller här än på våra stackars män.....tror de får höra tillräckligt med gnäll ändå =P

Min man tjatar om att jag säger fel hela tiden, "mitt barn ist för VÅRT osv".
    Så igår när han tog ett glas vitt till maten så införde jag numera alkohol förbud för honom =)
    Om han vill att det är VÅRAN graviditet så får han endast dricka alkohol vid särskilda tillfällen, tex, jul, nyår och så framöver. Inte på våra ensamma mys-middagar =)
    Han gick med på det ;) Jag mår så illa av att han luktar alkohol just nu med.

Nä, dax att springa ner i källaren igen och se om de första maskinerna med tvätt är klara.
    Här har vi fått nästan 1 dm snö, så ska ut och busa med en kompis dotter i snön senare ;)
  • Fikon

Shit, man hinner ju inte läsa alla inlägg här ;) Jag fryser också en massa! Fattar inte varför...?!

Äntligen
  • charlieandi

FruLindström - haha, sådär säger jag också. Typ, min bebis ska sova i egen säng. Och varenda gång rättar killen mig och säger vår, VÅR bebis.

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011