• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • charlieandi

Bandymoneypenny - kroppstemperaturen höjs en aning när man är gravid. Vid tex feber brukar man frysa fruktansvärt mycket och sedan, när febern är på väg ur kroppen, svettas man. Tror det funkar lite lika nu med... tempen höjs och vi fryser.

• Fikon

Ja, det är ju sant. Har haft lite "feber" hela tiden... Men lite får man väl utstå ;)

Äntligen
  • FruLindström
    charlieandi skrev 2010-11-20 10:59:28 följande:
    FruLindström - haha, sådär säger jag också. Typ, min bebis ska sova i egen säng. Och varenda gång rättar killen mig och säger vår, VÅR bebis.
    Haha, ja vet, sjukt svårt. Sa samma sak när vi planerade bröllopet, MITT bröllop =P

Måste skryta lite om man man idag, frukost på sängen =)
    Jag äter alltid omelett på morgonen då jag tycker jag står mig så bra på det. Det gick väl sådär med tillagningen men bara man skrapade bort den svarta botten så var den väldigt god ;)
    Så söt, så en riktigt mysig söndagmorgon....!

Igår var jag sjukt pigg, inga symtom....men idag är illamåendet tillbaka lite lätt. Ska aldrig mer gnälla om jag blir orolig en "bra och pigg" dag! 
  • FruLindström

Ja, det var underbart!
    Går in i v10 (9+0) imorgon....om tiden bara kunde hoppa fram 2 veckor =)

Har ju 3 veckor kvar till vårat vul, känns som tidien sniglar fram!!! 

• linahelena

ja visst går tiden sakta jag är 7+3 önskar dom närmsta 25 veckorna kunde skynda på lite så jag får gå på havandeskapspenning å bara gå hemma å mysa med min mage. Har aldrig varit så less på att jobba som nu. fattar inte hur jag har klarat av att jobba dygn i tre år. känns som att det är helt vansinnigt nu. jobba, hem klappa ihop,vila en dag,  jobba, hem klappa ihop, jobba osv.

• En Anna

Längtar också till om tre veckor när vi ska göra VUL och sedan berätta för familj och vänner :) Tänk att tiden kan gå så långsamt :/

Skulle aldrig klara av att bara gå hemma, men jobba lite mindre hade inte skadat...

• linahelena

nä skulle nog bli rastlös efter en vacka jag med, men just nu när jag är så trött så det känns som att jag skulle kunna sova i 7 veckor utan att bli nå piggare så vore det skönt med ett mindre krävande jobb.

• Bellabu

Vi berättade för några av våra vänner igår! eller vi blev mer eller mindre avslöjade så kändes lika bra att berätta =) (dock väldigt tidigt men kändes bra ändå) dom blev jätte glada och de blev stort kramkalas och champange (för mig en alkoholfri drink, super god!!)
    jätte roligt eftersom vi'är dom första i våran kompiskrets som skaffar barn =)
    kan ju hoppas på att några fler blev sugna så de blir några kompisbebisar också =)

Dock en tidig kväll, är så sjukt trött på kvällarna!!

• Dahrling

10+6 i morgon och Inskrivningsdag! En milstolpe! Glad Lite nervös, men vet inte riktigt varför..

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011