• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena
    Dahrling skrev 2010-11-21 18:05:17 följande:
    10+6 i morgon och Inskrivningsdag! En milstolpe! Glad Lite nervös, men vet inte riktigt varför..
    Härligt!!
  • En Anna
    Dahrling skrev 2010-11-21 18:05:17 följande:
    10+6 i morgon och Inskrivningsdag! En milstolpe! Glad Lite nervös, men vet inte riktigt varför..
    Härligt! Du får berätta hur det gick efteråt, vi ska på inskrivning på tisdag och är också nervös, men vet inte varför :)
  • FruLindström

Tyckte det var härligt med inskrivningen, lite verkligare både för mig och mannen.
    Mannen var mest nyfiken när de olika UL skulle vara, det är ju först då det blir mer verkligt för honom. 

• En Anna

Åh vad jag e trött! Orkar inte va trött mer :/ Lika bra att gå och lägga sig så jag orkar upp kl 6 imorgon :( God natt på er

• charlieandi

Har såååå svårt att somna ikväll. Är trött men ligger ändå helt klarvaken och snurrar i sängen. Kom efter flera timmar på att kolla almanackan... Fullmåne. Sömnlösheten fick sin förklaring. Hur märkligt det än är, stämmer det där alltid på mig.

• En Anna

Är det därför jag inte kan sova inatt :( slår aldrig fel på mig heller. Legat vaken i 1,5 h nu, så frustrerande!! Ska ju upp om 45 min :/

• FruLindström

Inte konstigt egentligen att många blir så påverkade av månen, med tanke på att den påverkar hela havet!
    Men jag sover lika gott ändå.....!
    Men det spelar just nu ingen roll hur mycket jag sover, lika sjukt trött ändå.
    4 veckor och 2 dagar kvar till jullovet dessutom....önskar tiden går fort, längtar extremt mycket efter lite ledighet nu!!!!!

• M1986

Hej hej.
    Igår på jobbet börja jag bli försökyld, näsan börja rinna och när jag kom hem vart jag sängliggandes. Näsan rann hela tiden. De som känns skönt är att halsonten nog bara var början på förskylningen och inte ett besvär under graviditeten (förhoppningsvis). Usch! Riktigt jobbigt att vara så här dunderförskyld. Har nu två problem/frågor. Ska i eftermiddag på hälsosamtal och jag har verkligen längtat efter det och tyckt att det varit sent så jag vill inte avstå den, eller borde jag? Ska ta en dusch innan och hopppas på att se så kry ut som möjligt. Sen är fråga nummer två om jag borde jobba i morgon eller inte. Har alltid jobbat trots dunderförskylning men eftersom jag jobbar i butik och inte klarar ta betalt av en ända kund innan pappret måste fram för å torka en akut näsa som rinner som vatten så är de många kunder som kollat snett på en. Sa till chefen att nästa gång jag är så sjuk så stannar jag nog hemma men jag vet att de ställer till det på jobbet eftersom vi inte är så många anställda. Hmm.. Jobbig sits!

• charlieandi

Är det någon mer än jag som har bröst som kliar? Speciellt mitt ena bröst kliar och svider mest hela tiden. Inuti dessutom så det går inte direkt att klia tillbaka. Skitstörande.

Mår än så länge hyfsat och vaknade för omväxlingsskull inte med illamående - så skönt! Var även tvungen att väga mig då jag vill ha lite koll på vikten. Ytterligare ett kilo ner, så nu har jag tappat ca fyra kilo sedan jag blev gravid och ett sedan inskrivningen förra veckan. Känns inte som att det gör så mycket så länge det inte bli ett jätteras på typ 10 kilo. Upp lär man ju gå sedan i alla fall

• Helle8202

Dem rekomenderar ju på bm att man ska hålla sig hemma om man är krasslig pga att det är influensatider, men det där gör du ju som du känner själv..
    Ett hett tips är Otrivin Comp på apoteket, nässpray mot både rinnsnuva och nästäppa.
    Köpte en själv häromdagen och den funkar faktiskt! Nästintill torr i näsan på en gång : ) .

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011