• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • fritzl
    Helle8202 skrev 2010-11-22 14:10:22 följande:
    Ja, för mig är du oxå välkommen.
    Måste ju bara vara positivt för blivande mamman att du läser lite om hur vi alla mår.
    Kanske ökar förståelsen för varför vi är som vi är ibland. Drömmer
    Min sambo gör mig väl medveten om det ;d
  • Skojsuss

Tog mig mod och ringde för att byta BM idag.. Det gick jättebra!!! BM jag pratade med tyckte nog att hon att sagt lite "klumpiga" saker även om hon inte sa det rätt ut. Denna kvinna verkade iaf vara jättetrevlig!!!  Däremot hade hon lite ont om tider, så fick ingen från 28 dec, men men väntar hellre på henne!!! Sen hade jag fått tid för tidigt UL den 29 dec, så det blir spännande mellandagar! Perfekt att man är ledig från jobbet då!!!!
    Usch, nu på morgonen har jag mått lite illa, svårt att få i mig något...även om jag vet att det blir bättre.. hoppas det släpper, lång dag på jobbet idag, hemma runt sex igen....

Ha en bra dag allihopa!!!!

• FruLindström

Va skönt att det gick bra =)

Jag har mått värre än vanligt nu på morgonen =S
    Fick något "panik-illamående" när jag skulle göra frukost.....men fick tvinga i mig maten och sen springa på toa för nr 2.
    Det godaste en dag som denna är ju fruktsoppa med skogsbärssmak, kan jag dricka hur mycket som helst!
    Segt bara att vi har studiedag idag, så ska sitta på föreläsning hela fm och sen ska vi ha arbetslagsutveckling =S
    Vill ju helst bara sova =P 

• charlieandi

I samma veva som jag berättade på jobbet att jag är gravid, sa jag till min kille att jag tror att min chef kommer få en lite besvärlig vår då jag misstänker att en annan kollega också väntar barn. Idag fick jag ett mail av henne på facebook där hon dels gratulerade mig men också berättade om sin mage. Sååå kul! Och stackars vår chef

Tror att jag nämnt tidigare att min chef är lite speciell så det känns riktigt bra att vi är fler som är gravida och 'ställer till det'. Inte för att jag vill sätta henne i någon körig sits utan mera för att jag nu inte är den enda som krånglar till det schemamässigt

Hattifnatt89 - Välkommen! & Grattis!

Skojsuss - Vad skönt ändå att få det 'bekräftat' att den BM du först fick träffa faktiskt inte var helt schysst i sina ordval. Och framför allt skönt att det gick bra att byta! Ni har många roliga datum att se fram emot under julledigheten. Mysigt!

• FruLindström

Fy, blev ändrat idag, så var inte bara föreläsning på fm, utan också hela em....!
    Alltså föreläsningen var grymt bra, men jag har varit så sjukt trött att jag knappt vetat vart jag ska ta vägen emellanåt =S
    Dessutom sprungit och pinkat stup i kvarten =P 

• charlieandi
    FruLindström skrev 2010-11-23 16:39:13 följande:
    Fy, blev ändrat idag, så var inte bara föreläsning på fm, utan också hela em....!
    Alltså föreläsningen var grymt bra, men jag har varit så sjukt trött att jag knappt vetat vart jag ska ta vägen emellanåt =S
    Dessutom sprungit och pinkat stup i kvarten =P 

Jag hade nog inte 'pallat' att lyssna på en föreläsning under en hel dag. Känner mig skittrög och borta bara när jag pratar med mina vänner om andra saker än graviditet, bebis etc. Kul kompis man är
  • Jenny7811

Hej på er.. har ju totalt glömt att berätta om kalaset.. när det var dags för tårtan stod ju alla upp och sjöng, min sambo kom in med den, alla tittade ju såklart på tårtan, för på den stod en stork!!! Så när sången var slut blev det ett väldans gråt/kramkalas..alla var sååå glada och överraskade! Ett himla kul sätt att berätta på..nu vet iaf familjen, vännerna får vänta 2 veckor till" Hej hopp

• Dahrling
    Jenny7811 skrev 2010-11-23 17:35:02 följande:
    Hej på er.. har ju totalt glömt att berätta om kalaset.. när det var dags för tårtan stod ju alla upp och sjöng, min sambo kom in med den, alla tittade ju såklart på tårtan, för på den stod en stork!!! Så när sången var slut blev det ett väldans gråt/kramkalas..alla var sååå glada och överraskade! Ett himla kul sätt att berätta på..nu vet iaf familjen, vännerna får vänta 2 veckor till" Hej hopp
    Vilken rolig grej!!

Idag gick jag in i v.12, känns skönt. Dock har jag förstått det som att det är först efter v.12 som missfallsrisken är lägre. På god väg i alla fall! :)
  • FruLindström

Vad mysigt och vilka härliga reaktioner. Längtar till vi ska berätta på julafton.
    Vet dock inte hur vi ska lyckas vara tysta en månad till =P
    Dessutom börjar byxorna bli trånga nu, så skönast är nog leggings ;)

Nä, nu ska jag krypa i säng, ögonen går i kors. 

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011