• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • Anonym (z)

Jag är bi, och min eviga fråga är, hur hittat man tjejer som är trevliga, men inte ute efter något seriöst? Snuskgubben i mig börjar bli trött, och funderar snart på att messa folk på qx med "ligga?", precis som heteromännen gör mot mig.

• multivitaminjuice

1. Är det svårare eller lättare att ragga upp en flata jämfört med en tex man eller en heterokvinna?

2. Är du alltid öppen med din läggning även om du märker eller anar att nånon person du möter är homofobisk eller väldigt heteronormativ? Exempelvis om någon frågar om du har en man/kille/pojkvän, svarar du då bara nej eller svarar du "nej, men jag har filickvän"/"nej jag är flata" ?

• Anonym (Flatan)
    Anonym (z) skrev 2010-10-29 17:19:59 följande:
    Jag är bi, och min eviga fråga är, hur hittat man tjejer som är trevliga, men inte ute efter något seriöst? Snuskgubben i mig börjar bli trött, och funderar snart på att messa folk på qx med "ligga?", precis som heteromännen gör mot mig.
    Är du inte ute efter något seriöst så är de givna stället att gå till: Gayklubb. Finns i storstäderna. Där finns det defenetivt one night stands nog kanske någon en och annan seriös dock.

Men oftast får man det man vill ha. Man får bara leta lite mer som tjej.
  • Anonym (Flatan)
    multivitaminjuice skrev 2010-10-29 18:04:39 följande:
    1. Är det svårare eller lättare att ragga upp en flata jämfört med en tex man eller en heterokvinna?

2. Är du alltid öppen med din läggning även om du märker eller anar att nånon person du möter är homofobisk eller väldigt heteronormativ? Exempelvis om någon frågar om du har en man/kille/pojkvän, svarar du då bara nej eller svarar du "nej, men jag har filickvän"/"nej jag är flata" ?
    1. Faktumet om flator är mer lättraggade än andra kan jag inte säga något om direckt. Det är väl mera en generell sak i så fall. Easy Lay finns hos båda könen och läggningar.

2. Jag är rätt femenin av mig gillar att klä mig snygt o så (alltså ingen butch-flata). Folk antar inte att jag är flata. Jag är inte alltid så intresserad av vad människor har för civila status, för mig är inte det viktigt att veta. Men känner sig folk så fria att prata om sådant så lyssnar jag gärna och har samtal. Så man kan nog säga att jag är inte sådär out there spontant. Men då det blir aktuellt och någon frågar om jag har pojkvän exempelvis så svarar jag nej. Så är ju inte fallet. De som däremot är lika öppensinnade själv och formulerar sig så att: har du sällskap/partner/träffar du någon? Ja då svarar jag alltid som det är, att jag har min flickvän. =)
  • Anonym (sexet?)

hur är sex med en annan kvinna?

jag har man o barn. men grymt nyfiken har jag alltid varit å tjejer, men aldrig vågat göra någonting åt det för jag liksom vet inte hur man har sex med en tjej. hur vet man när sexet är över? är det när båda kommit?

hur funkar sexet? är det som dom visar på p-rullarna? (kan jag inte tänka mig?)

• Klockarn

Jag undrar, 'praktiserar' ni även penetrerande sex, alltså med leksaker och annat?

• Anonym (NyfikenAnna)

Vilken bra tråd! Tack flata att du "ställer upp" och svarar på frågor! 

Jag undrar hur man vet om en tjej är bi/lesbisk? Jag har starka känslor för en kvinna i min omgivning och får för mig att hon känner detsamma för mig, men det är kanske bara önsketänkande? Jag kanske ska berätta att jag hittils levt straight, är gift och har barn med en man så det här är första gången jag har såna här känslor för en annan kvinna. Blir både rädd och glad över den här kvinnan. 

Men hur sjutton vet man? Jag håller på att gå sönder snart, det pirrar i hela kroppen och jag blir alldeles konstig av den här kvinnan! Vore tacksam för lite råd och tips! Ska jag förtränga eller ragga

• Shikima

Jag är Bi men har alltd levt i förhållanden med män. Men i mina singel perioder så var de nog mest brudar som jag ragga upp, dom flesta var faktiskt inte Bi/lebb. Gäller bara att väcka en stark nyfikenhet hos "ragget" :PJag upplever att sex med en annan tjej är mer spännande och lättare. Man slutar när man är trött och nöjd, precis som vanligt sex... Alltså de förstår jag inte riktigt folk tänker där, för sex med annan kvinna är ju naturligt för t ex homofolk så varför skulle de va mer annorlunda? om man tar minus k*ken och in o ut processen?? (om man inte kör med leksaker förståss ^^) Jag menar de är ju lite anorlunda men de är väl oftast förspel mellan spel och efterspel... De är min åsikt om de hela kanske inte så där jätte utförligt.. De är väl bara att pm mig o fråga, no problemo!

Men jag har ett förhållande nu med en underbar man som jag verkligen älskar, så är ju sexet jag med honom de som " takes me higher and make me complete".. han är öppen så vi ska väl försöka fixa en trekant när vi känner för de. men en kinky twist... men de ämnet är säkert hänvisat till ett annat forum.. So I won't break the silencens.

Och varje gång jag börjat få känslor för en kvinna eller tvärtom, så har jag valt att gå. För jag skulle inte funka med en annan tjej i ett förhållande. Ibland ställer då folk frågan, "de kan du ju inte vet om du aldrig haft de!?"
    Men jo, de vet jag.

Yes, Over And OUT

It´s all about the pain, the colour is just a souvenir.
  • Anonym (mammatill2)

Jag undrar var det finna gay/bi klubbar i Göteborg och Stockholm?Var kan man hitta det?

• Anonym (Flatan)
    Anonym (sexet?) skrev 2010-11-11 12:28:39 följande:
    hur är sex med en annan kvinna?

jag har man o barn. men grymt nyfiken har jag alltid varit å tjejer, men aldrig vågat göra någonting åt det för jag liksom vet inte hur man har sex med en tjej. hur vet man när sexet är över? är det när båda kommit?

hur funkar sexet? är det som dom visar på p-rullarna? (kan jag inte tänka mig?)
    Försöker svara så gott jag kan med dem erfarenheter jag har.

Jag har tidigare i mitt liv även haft sex med män, och det jag såhär på rak arm kommer på är den största skillnaden. Är att jag upplever sex med en kvinna vara mycket mer sensuellt. Även om de två som har sex har det på det sättet som dem vill det kan vara hårt, ömt, sensuellt, snabbis osv. Sedan tycker jag att finner man en kvinna attraktiv i sin värld och chans finns att ni hamnar i sängen. Så go for it. Det är en fantastisk upplevelse. Du vet ju inte förrens du testat =) .

Sexet är över när ja det liksom ebbar ur. Antingen har en kommit eller båda eller ingen. Man behöver inte alltid komma. Som jag upplever det är det väldigt kravlöst, vilket är ännu skönare!

Angående p-rulle sex så undrar jag om du och din man har sex som hetropar har i p-rullar? Troligtvis inte. Men som jag sa tidigare det är lite sensuellare då det är kvinna med i bilden. Det är underförstått en respekt liksom för kroppen. Upplever att kvinnor tar annorllunda i varandra men har nog som sagt mycket med känslorna och attraktion man har för varandra.

Vart långt svar men hoppas det håller någon till godo.
    Kul att tråden fått liv igen!!
Svar på tråden Fråga flatan