• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • Anonym (Depends)
    Anonym (str) skrev 2011-01-12 19:46:11 följande:
    Hej!

Min fråga har kanske inte så mycket med kärlek och känslor att göra, men jag undrar om det är sannolikt att en flata kan inleda en rent sexuell relation med någon som är straight?

Med "straight" menar jag att man endast blir förälskad i motsatta könet, men kanske gillar att sexa lite med någon av samma kön?

dum fråga kanske, men eftersom tråden finns?
    Det finns alla sorters människor. Det finns personer som föredrar fasta relationer och de som bara vill ha sexuella. Om de är straighta eller gay påverkar egentligen inte den saken. Och det finns flator som inte bryr sig om vad andra säger sig ha för läggning. Eller ja att de ser till personen ifråga istället för etiketter =)
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (Depends) skrev 2011-01-12 19:53:38 följande:
    Det finns alla sorters människor. Det finns personer som föredrar fasta relationer och de som bara vill ha sexuella. Om de är straighta eller gay påverkar egentligen inte den saken. Och det finns flator som inte bryr sig om vad andra säger sig ha för läggning. Eller ja att de ser till personen ifråga istället för etiketter =)
    totaly agree!
    Någon med någong fråga?
  • Runa

Känner du att din sexuella läggning är en viktig del av din person? Med det menar jag om du känner att det är viktigt att människor känner till den? Kan man "känna dig" utan att veta att du är attraherad av tjejer? Upplevde du det som att du genomgick någon sorts identitetskris när du förstod att du var homosexuell? Med det menar jag att utifrån så upplever jag mina homo- och bisexuella bekanta som precis samma människor som förr, men jag har förstått att vissa av dem ser sig själva på ett annorlunda sätt. Har funderat på hur vanligt det är. Jag undrar ibland om de tycker att det är besvärligt att jag ser dem som samma personer som förr och inte deras "nya" jag, att jag påminner om en annan tid på något sätt. För en del verkar det ganska känsligt, nästan lite pinsamt.

• regnbågsbebbe

Runa: jag svarar med :) Jag är samma trökiga männsika som innan fast lyckligare :) Och mina nya bekanskaper och arbetskamrater vet nog inte om att jag är gay såvida inte snacket nått dem... Det är liksom inget som jag känner att jag måste outa i första stund, jag säger "min sambo" rätt och slätt. Å andra sidan kunde jag först känna som att andra tyckte att jag blivit mer intressant och exotisk när jag kom ut men som sagt; jag är samma människa som innan... Däremot är jag mer intresserad av gayvärlden än innan; läser mycket gaybloggar  böcker, filmer och communitys...

Och gällande mina gamla vänner så är ju vänner jämt vänner, klart de påminner om det "gamla" men det är ju inget "problem". Det handlar ju fortfarande om mitt liv...

• Anonym (chris rock)

Chris Rock här back on track! Jag har en fråga till framförallt de som är exklusivt homosexuella:

Hur upplever er omgivning er när det är dags att klä av sig naken eller i duschen på gymmet osv.? För jag minns när jag gick till ett bad för simträning och det var en gubbe där och han var rätt hårig. Och bara kollade in en liksom medans han tvålade in sig. Jag förstår det här med att bara för man är homosexuell så betyder det inte att man vill knulla alla män (eller kvinnor) man ser. Det funkar inte så och jag förstår det. Men! Man ser ju fortfarande män respektive kvinnor på samma sätt som jag ser på kvinnor. Förstår ni? Även om jag också inte vill knulla varenda kvinna jag ser så är de ändå sexuellt fan ska man kalla det ?villebråd? för mig som grupp. Jag skulle inte kunna gå in till kvinnorna och duscha utan att det blev ett jävla liv. Varför? För att jag har en snopp? Nej det är för att jag troligen är sexuellt intresserad av kvinnor och kvinnorna vill inte bli utsatta för det utan att ha själva VALT att få den uppmärksamheten. Det blir ett intrång och ett slags övergrepp kan man väl kalla det? Nu kanske det finns kvinnor som inte har några problem med den uppmärksamheten men man måste ju lägga ribban efter de som har det och visa respekt och förståelse för dem. För kvinnorna som inte bryr sig så spelar det ju ingen roll om jag är där eller inte men för de som faktiskt har ett problem med det så blir det orättvist att utsätta dem för det...

Därför undrar jag om det finns förståelse från lesbiska/bögars sida att eftersom de också betraktar sitt eget kön som ja fan jag hittar inget bättre ord nu än sexuellt villebråd att man som icke-intresserad inte uppskattar den situation som uppkommer när man är naken inför människor med den läggningen? Precis som kvinnor upplever det när det när det kommer in en man i duschrummet på gymmet?

• TheCoopers
    NicKnejm skrev 2010-12-04 00:11:38 följande:
    Tycker du att man skall sticka ut som HBT?

Sticker jag ut som hetero? Svar nej.

Jag vill avdramatisera homosexualitet. jag vill ha bort skinnkläder, poliskepsar, kejsor, påfåglar och annat trams. Varför tror du folk hatar bögar? Jo därför det är så knutet kring sex och enbart sex. Gardell hjälper inte upp saken heller.
    Men snälla du ... det är en FESTIVAL ... en fest ! Precis som festivalen i RIO ... etc .

Det säger ju inget om hur de är på vardagen och tror du det så är det du som har problem . Ingen annan !
    I'm the me I choose to be ...
  • Anonym (Bisexuell)
    Anonym (chris rock) skrev 2011-01-20 10:03:12 följande:
    Jag skulle inte kunna gå in till kvinnorna och duscha utan att det blev ett jävla liv. Varför? För att jag har en snopp? Nej det är för att jag troligen är sexuellt intresserad av kvinnor och kvinnorna vill inte bli utsatta för det utan att ha själva VALT att få den uppmärksamheten. Det blir ett intrång och ett slags övergrepp kan man väl kalla det? Nu kanske det finns kvinnor som inte har några problem med den uppmärksamheten men man måste ju lägga ribban efter de som har det och visa respekt och förståelse för dem. För kvinnorna som inte bryr sig så spelar det ju ingen roll om jag är där eller inte men för de som faktiskt har ett problem med det så blir det orättvist att utsätta dem för det...
    Jag som bisexuell tycker faktiskt att det är helt otroligt att heteronormativiteten får sätta agendan för det här duschandet.
    Varför skulle de (heterosarna) ha mer rättighet till "respekt" än vi andra? Jag ser inte varför unisexomklädningsrum skulle vara mera orättvist än hur det ser ut nu. Tvärtom.
    Jag skulle helst se att sådana ställen blir lika avsexualiserade som en finsk bastu.
  • Anonym (chris rock)
    Anonym (Bisexuell) skrev 2011-01-20 11:37:50 följande:
    Jag som bisexuell tycker faktiskt att det är helt otroligt att heteronormativiteten får sätta agendan för det här duschandet.
    Varför skulle de (heterosarna) ha mer rättighet till "respekt" än vi andra? Jag ser inte varför unisexomklädningsrum skulle vara mera orättvist än hur det ser ut nu. Tvärtom.
    Jag skulle helst se att sådana ställen blir lika avsexualiserade som en finsk bastu.
    Hur får du respekt av att duscha med män som lesbisk kvinna? Jag förstod inte riktigt vad du menade nu? Heterosexuella kvinnor pekar bort från andra kvinnor sexuellt medans homosexuella kvinnor pekar mot andra kvinnor sexuellt. Hur är det respektlöst för homosexuella kvinnor att duscha med andra kvinnor som inte delar deras sexuella läggning och kanske inte uppskattar den uppmärksamheten precis som de inte uppskattar den från heterosexuella män i den situation? Dvs när de är avklädda, nakna och i en ja typ utsatt situation? 
  • lykantrophona

Chris rock. Nu är jag bisexuell, men jag tror att jag kan berätta ändå hur det är med omklädningsrum.

Man är jävligt van. Genom att genom hela uppväxten ha sett andra kvinnor byta om, så är det inte alls sexuell laddat. Nakenheten där är inte samma sak som nakenheten när man har sex. Hur sexigt är det egentligen med kvinnor som duschar, låser sina skåp, går omkring med handduk virat kring håret, slappa steg, tunga suckar... Man spanar inte in någon där mer än vad man skulle göra i en fullt påklädd situation. Snarare tvärtom. Man har lärt sig att inte stirra på nakna människor. En heterosexuell man skulle inte vara lika van vid situationen, och kvinnorna skulle också direkt se att han sticker ut. Det syns inte på en lesbisk kvinna att hon är lesbisk.

För hur hade du tänkt annars att man ska göra? Privata bås för alla som inte är straighta?

Om alla var vana vid nakenhet skulle könsuppdelade omklädningsrum inte behövas. Tyvärr tror folk numera att nakenhet = sex = farligt.

Man kanske borde fråga hetero-kvinnor: Om du skulle behöva dela omklädningsrum med antingen en flata eller en bög, vilket skulle du välja?

• sahara sahara
    lykantrophona skrev 2011-01-20 12:11:16 följande:
    Man kanske borde fråga hetero-kvinnor: Om du skulle behöva dela omklädningsrum med antingen en flata eller en bög, vilket skulle du välja?
    Åh, intressant! Kan du inte lägga upp en omröstning här om det?

För övrigt håller jag med om hela inlägget!
    Do something scary - the payoff is awesome!
Svar på tråden Fråga flatan