Anonym (chris rock) skrev 2011-01-20 10:03:12 följande:
Jag skulle inte kunna gå in till kvinnorna och duscha utan att det blev ett jävla liv. Varför? För att jag har en snopp? Nej det är för att jag troligen är sexuellt intresserad av kvinnor och kvinnorna vill inte bli utsatta för det utan att ha själva VALT att få den uppmärksamheten. Det blir ett intrång och ett slags övergrepp kan man väl kalla det? Nu kanske det finns kvinnor som inte har några problem med den uppmärksamheten men man måste ju lägga ribban efter de som har det och visa respekt och förståelse för dem. För kvinnorna som inte bryr sig så spelar det ju ingen roll om jag är där eller inte men för de som faktiskt har ett problem med det så blir det orättvist att utsätta dem för det...
Jag som bisexuell tycker faktiskt att det är helt otroligt att heteronormativiteten får sätta agendan för det här duschandet.
Varför skulle de (heterosarna) ha mer rättighet till "respekt" än vi andra? Jag ser inte varför unisexomklädningsrum skulle vara mera orättvist än hur det ser ut nu. Tvärtom.
Jag skulle helst se att sådana ställen blir lika avsexualiserade som en finsk bastu.