• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • lykantrophona
    Anonym (NyfikenAnna) skrev 2011-02-03 21:33:36 följande:
    Flatan! Är det skillnad på att kyssa en man och en kvinna? 
    Okej om jag svarar det här?

Det är ingen stor skillnad. Såklart är ju kvinnor generellt lite mjukare, och det är vanligare att tjejer har läppglans/stift. Män kan ha skägg eller iaf stubb. Men det är ingen stor skillnad, kan jag tycka som är bisexuell. Jag vet inte hur det är med folk som bara tänder på ena könet, då lär det ju vara trist att kyssa någon av det könet man inte tänder på?
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (NyfikenAnna) skrev 2011-02-03 21:33:36 följande:
    Flatan! Är det skillnad på att kyssa en man och en kvinna? 
    Ja mina erfarenheter är att kvinnor kysser bäst. Så det är skillnaden. Kan va för jag är flata.
    Kvinnor tror jag är måna om att hånglet blir bra, känner in läget lite liksom.
  • Anonym (tjipp)

Undrar om den här kloka människan fortfarande är här. Jag känner att jag hittar liknande historier som min egen i den här tråden, och en trevlig respektfull stämning.

Jag är lyckligt gift, har nyligen flyttat till Sverige från min mans hemland, och vi började precis känna att vi finner oss tillrätta i tillvaron, vårt äktenskap var bättre än någonsin. Vi planerar barn och har försökt ganska länge nu vilket naturligtvis kan få en lite nere men det har fört oss närmare varann också.

Sedan åkte jag utomlands i några veckor och jag träffade en tjej. Jag blev blixtförälskad, fast vi bara träffades i några dagar. Vi har haft kontakt till och från sen jag kom hem, det är en komplicerad situation men hon känner likadant som jag och är lika chockad över hur mycket vi känner, hon har/hade flickvän. Jag fattar inte hur det här har kunnat hända, jag har varit nära otrohet förut i mitt liv men då har det alltid varit något fel i mitt förhållande. Nu kändes det som att allt var så bra. Men nu när jag är hemma känns allt jättekonstigt, jag kan bara tänka på henne. Jag har blivit kär helt enkelt. Samtidigt som jag inte kan offra allt jag har i mitt liv kan jag inte släppa tanken på henne. Jag älskar ju min man men allt känns annorlunda. Är i upplösningstillstånd och förstår inte vad som har hänt eller vad som kommer att hända. Jag letade inte efter nåt "äventyr" - inte medvetet i alla fall., och hur som helst är hon mer än så. Oj jag förstår inte hur någon ska kunna ge mig råd i detta. Jag behövde mest skrva av mig. Jag är rädd att fatta fel beslut, att förlora bägge två. Jag tänkte att jag skulle kunna glömma henne men det verkar helt omöjligt och jag vet inte om det är det jag vill.

• Anonym (tjipp)
    Anonym (tjipp) skrev 2011-03-22 22:50:45 följande:
    Undrar om den här kloka människan fortfarande är här. Jag känner att jag hittar liknande historier som min egen i den här tråden, och en trevlig respektfull stämning.

Jag är lyckligt gift, har nyligen flyttat till Sverige från min mans hemland, och vi började precis känna att vi finner oss tillrätta i tillvaron, vårt äktenskap var bättre än någonsin. Vi planerar barn och har försökt ganska länge nu vilket naturligtvis kan få en lite nere men det har fört oss närmare varann också.

Sedan åkte jag utomlands i några veckor och jag träffade en tjej. Jag blev blixtförälskad, fast vi bara träffades i några dagar. Vi har haft kontakt till och från sen jag kom hem, det är en komplicerad situation men hon känner likadant som jag och är lika chockad över hur mycket vi känner, hon har/hade flickvän. Jag fattar inte hur det här har kunnat hända, jag har varit nära otrohet förut i mitt liv men då har det alltid varit något fel i mitt förhållande. Nu kändes det som att allt var så bra. Men nu när jag är hemma känns allt jättekonstigt, jag kan bara tänka på henne. Jag har blivit kär helt enkelt. Samtidigt som jag inte kan offra allt jag har i mitt liv kan jag inte släppa tanken på henne. Jag älskar ju min man men allt känns annorlunda. Är i upplösningstillstånd och förstår inte vad som har hänt eller vad som kommer att hända. Jag letade inte efter nåt "äventyr" - inte medvetet i alla fall., och hur som helst är hon mer än så. Oj jag förstår inte hur någon ska kunna ge mig råd i detta. Jag behövde mest skrva av mig. Jag är rädd att fatta fel beslut, att förlora bägge två. Jag tänkte att jag skulle kunna glömma henne men det verkar helt omöjligt och jag vet inte om det är det jag vill.
    Jag kan tillägga att jag alltid tänt på tjejer såväl som killar, men pga tillfälligheter/konventioner/whatever endast haft förhållanden med killar.
  • Anonym

Och jag undrar till att börja med om denna tråd fortfarande uppmärksammas av trådstartaren?

• Anonym (Liza)

Alltså om det är någon idé att ställa frågor..?

• Anonym (också flata)

Jag är kvar, om jag kan vara till hjälp.

• Anonym (Liza)

Okej :)

Jag är gift och har två barn (med en man) jag känner mig olycklig och asexuell när jag är med honom men jag har massor av sexuella känslor i övrigt. Jag gillar tjejer. Blir mer och mer säker på det nu. Jag har haft flickvänner men det var inte riktig kärlek, framförallt tror jag att den dog bara för att jag inte vågat vara intim.. vet inte riktigt vad det beror på..

Dels oroar jag mig för att det beror på att jag inte vågar ha sex med tjejer.. att jag är orolig för vad en tjej ska tycka om min kropp.. rädd för att jag inte ska kunna få dem att njuta..

så jag blir väl kvar i min heterosituation.. ensam trots sällskap..

(ingen direkt fråga.. men svara gärna nånting i alla fall) 

• Anonym (också flata)

Hm. Du är säker på att du gillar tjejer, men stannar hos din man för att du är rädd för att ha sex? Var du rädd för att ha sex med män innan du testade?

Är det ren "prestationsångest" eller är du rädd för att det är intimare med en tjej, och att det ska vara läskigt? Att det är viktigare med en tjej, på något vis? Om du nu har haft flickvänner förr - när började det kännas läskigt? Alltså, är det läskigt med kyssar och hångel också, eller är det nakenheten eller vad? Det är ju svårt för dig att veta, kanske... Varför är du mer rädd för vad en kvinna ska tycka om din kropp än för vad en man ska tycka?

Det lättaste brukar ju vara att köra på, att göra det som känns bra så länge det känns bra. Man behöver ju inte ha sex omedelbart. Och det är så mycket som kan "räknas" som sex.

Och sen förstår jag nog inte riktigt vad de två sakerna har med varandra att göra. Du kan inte lämna din man för att du inte vågar ha sex med en tjej. Om du inte är lycklig med honom kanske du ska reda ut det först.

• Anonym (Liza)

Det känns som att det spelar större roll hur man ser ut med tjejer.. som att killar inte bryr sig utan kör liksom bara på.. dessutom när jag varit gravid och har en kopp som är präglad av det så känner jag mig livrädd för att lämna tryggheten där jag kan gå omkring naken utan att någon reagerar.. 

och att ja, det är intimare med en tjej.. på riktigt.. jag vill ju det även om jag inte vågar.

Nej kyssar och hångel var inga problem.. inte deras nakenhet heller så länge det inte handlade om smek nedanför magen så att säga.. Jag känner mig klumpig och tafatt.

Dessutom undrar jag hur man lyckas träffa en tjej.. oarrangerat.. och vad flator utan barn tycker om exhetero som har barn..? 

Svar på tråden Fråga flatan