Anonym (tjipp) skrev 2011-03-22 22:50:45 följande:
Undrar om den här kloka människan fortfarande är här. Jag känner att jag hittar liknande historier som min egen i den här tråden, och en trevlig respektfull stämning.
Jag är lyckligt gift, har nyligen flyttat till Sverige från min mans hemland, och vi började precis känna att vi finner oss tillrätta i tillvaron, vårt äktenskap var bättre än någonsin. Vi planerar barn och har försökt ganska länge nu vilket naturligtvis kan få en lite nere men det har fört oss närmare varann också.
Sedan åkte jag utomlands i några veckor och jag träffade en tjej. Jag blev blixtförälskad, fast vi bara träffades i några dagar. Vi har haft kontakt till och från sen jag kom hem, det är en komplicerad situation men hon känner likadant som jag och är lika chockad över hur mycket vi känner, hon har/hade flickvän. Jag fattar inte hur det här har kunnat hända, jag har varit nära otrohet förut i mitt liv men då har det alltid varit något fel i mitt förhållande. Nu kändes det som att allt var så bra. Men nu när jag är hemma känns allt jättekonstigt, jag kan bara tänka på henne. Jag har blivit kär helt enkelt. Samtidigt som jag inte kan offra allt jag har i mitt liv kan jag inte släppa tanken på henne. Jag älskar ju min man men allt känns annorlunda. Är i upplösningstillstånd och förstår inte vad som har hänt eller vad som kommer att hända. Jag letade inte efter nåt "äventyr" - inte medvetet i alla fall., och hur som helst är hon mer än så. Oj jag förstår inte hur någon ska kunna ge mig råd i detta. Jag behövde mest skrva av mig. Jag är rädd att fatta fel beslut, att förlora bägge två. Jag tänkte att jag skulle kunna glömma henne men det verkar helt omöjligt och jag vet inte om det är det jag vill.
Jag kan tillägga att jag alltid tänt på tjejer såväl som killar, men pga tillfälligheter/konventioner/whatever endast haft förhållanden med killar.