• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • Anonym (Flatan)
    Klockarn skrev 2010-11-11 12:30:42 följande:
    Jag undrar, 'praktiserar' ni även penetrerande sex, alltså med leksaker och annat?
    Ingen skillnad på att vara hetro, flata eller bög angående den saken. Leksaker används för att praktiseras i alla "kategoriseringar".
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (NyfikenAnna) skrev 2010-11-12 10:22:56 följande:
    Vilken bra tråd! Tack flata att du "ställer upp" och svarar på frågor! 

Jag undrar hur man vet om en tjej är bi/lesbisk? Jag har starka känslor för en kvinna i min omgivning och får för mig att hon känner detsamma för mig, men det är kanske bara önsketänkande? Jag kanske ska berätta att jag hittils levt straight, är gift och har barn med en man så det här är första gången jag har såna här känslor för en annan kvinna. Blir både rädd och glad över den här kvinnan. 

Men hur sjutton vet man? Jag håller på att gå sönder snart, det pirrar i hela kroppen och jag blir alldeles konstig av den här kvinnan! Vore tacksam för lite råd och tips! Ska jag förtränga eller ragga
    Först vill jag säga grattis till dig! Det är fantastisk kännsla att känna härligheter till en annan människa!
    Sedan vill jag be om ursäkt för mitt så sena svar. Men här kommer min reflektion:

Mitt största tipps till dig är att gå på din mag känsla! Det brukar med all sannolikhet stämma. Alltså får du vibbar och kännsla för att denna personen känner attraktion till dig eller ja känslor, så är det troligtvis så. Det dumma med alla saker vad gällande känslor är att man vet inte med säkerhet. Men du skriver att du tror hon känner samma som dig, det är ju klart possetivt!

Vissa tjejer kan vara otroligt rädda för "labels" och det skrämmer dem att bli placerade i fack. Speciellt om man kanske levt ett liv enligt normen. Men då hänvisar jag till individer, att man kan inte hjälpa vem man blir attraherad av eller får kännslor för. Det är personen inte könet. Att du NyfikenAnna mött denna fantastiska person "namnet". Inte konstigare än så.

Var dock försiktig när du raggar! Ragga "tjejigt", alltså bara sprid god energi och glad energi och säg komplimanger till henne.

Go for it! Berätta hur det har gått?
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (mammatill2) skrev 2010-11-20 09:51:20 följande:
    Jag undrar var det finna gay/bi klubbar i Göteborg och Stockholm?Var kan man hitta det?
    http://www.qx.se/gaymap/ Är en jättebra sida som pekar ut alla gay/bi ställen i hela Sverige. Check it out!
  • Anonym (sugen)

läste att du hade hadt sex med män innan, när var hur-kände du att det inte var du? hur raggar man upp en tjej för första gången? ;)

• Anonym (Flatan)
    Anonym (sugen) skrev 2010-11-23 23:55:44 följande:
    läste att du hade hadt sex med män innan, när var hur-kände du att det inte var du? hur raggar man upp en tjej för första gången? ;)
    Jag kände det då jag upptäckte hur fantastiskt det var att ha sex med en tjej. Det var detta alla menade med att ha sex med riktigt attraktion, pirr i hela kroppen och nervositet och massiv kåthet. Fantastisk kännsla och innan det inträffa hade jag aldrig trott det skulle vara en tjej som skapa det. Men idag känns det helt givet och inget annat.

För att ragga upp en tjej ja umgås med henne. Förfesta ihopp är oftast en trevlig aktivitet då man kan vara lite flörtig mot tjejen du är intresserad av. Antingen besvarar hon med flört tillbaka och på den vägen är det. Eller så har ni bara trevligt och hon får komplimang av dig.

Lättsamhet, öppenhet och avslappnad är orden att tänka på tror jag. Pluss självförtroende och att lita på magkänslan. Sedan att saker går som de går. Tjejer dissar väldigt smärtfritt oftast =D
  • Anonym (NyfikenAnna)
    Anonym (Flatan) skrev 2010-11-23 22:46:27 följande:
    Först vill jag säga grattis till dig! Det är fantastisk kännsla att känna härligheter till en annan människa!
    Sedan vill jag be om ursäkt för mitt så sena svar. Men här kommer min reflektion:

Mitt största tipps till dig är att gå på din mag känsla! Det brukar med all sannolikhet stämma. Alltså får du vibbar och kännsla för att denna personen känner attraktion till dig eller ja känslor, så är det troligtvis så. Det dumma med alla saker vad gällande känslor är att man vet inte med säkerhet. Men du skriver att du tror hon känner samma som dig, det är ju klart possetivt!

Vissa tjejer kan vara otroligt rädda för "labels" och det skrämmer dem att bli placerade i fack. Speciellt om man kanske levt ett liv enligt normen. Men då hänvisar jag till individer, att man kan inte hjälpa vem man blir attraherad av eller får kännslor för. Det är personen inte könet. Att du NyfikenAnna mött denna fantastiska person "namnet". Inte konstigare än så.

Var dock försiktig när du raggar! Ragga "tjejigt", alltså bara sprid god energi och glad energi och säg komplimanger till henne.

Go for it! Berätta hur det har gått?
    Tack flatan! Jag vet inte hur det går, jag har liksom inte fått till något utanför arbetsplatsen... Där är det blickar och sådant som jag uppfattar som flirt men jag är helt förvirrad för jag vet ju inte vad HON tycker. Egentligen. Hon kanske driver med mig? Märker att jAG är intresserad och får en kick av det? 

Vissa dagar när vi jobbar ihop så kan vi inte titta på varandra; jag blir alldeles varm och pratar konstigt och osammanhängande och hon blir rödflammig och korthuggen. Andra dagar går det jättebra och vi skojar och skämtar och det känns som att vi kommer varandra närmre. Och så flirt, som sagt, enligt mig. Eller så inbillar jag mig bara?? Jag har iallafall gjort som du föreslagit och försökt ragga genom att vara snäll och glad och intresserad, typ.

Jag håller på att gå åt! Tänker på henne heeeela tiden. Och så skäms jag för jag har ju en make som jag älskar och absolut inte vill skiljas ifrån...

Jag borde förtränga henne men det går inte!?
  • Anonym (bi?)

Alltså jag undrar var gränsen går eg=)

Jag bli ibland kär i tjejer, men det har aldrig hänt ngt, det enda som blivit är att vi blivit bra kompisar o känslorna liksom svalnat....

Har ofta fantiserat om att få ha sex med en tjej...men jag vet inte...nu känns det "för sent" börjar ju bli lite äldre o har 2barn o sambo...

SKulle ni kalla mig bi eller ?

Lite existensiell fråga...men jag är nyfiken liksom vad andra tycker/tror =)

• Anonym (Flatan)
    MickeN1973 skrev 2010-11-25 23:08:37 följande:
    kör du truck?
    Haha nej det gör jag inte. Men testar gärna någon gång.
  • Kamme

Är det bara jag som undrar vad en tråd om zlatan gör på den här delen av familjeliv när man scrollar förbi den här topicen bland trådarna i forumet?

Svar på tråden Fråga flatan