Anonym (NyfikenAnna) skrev 2010-11-12 10:22:56 följande:
Vilken bra tråd! Tack flata att du "ställer upp" och svarar på frågor!
Jag undrar hur man vet om en tjej är bi/lesbisk? Jag har starka känslor för en kvinna i min omgivning och får för mig att hon känner detsamma för mig, men det är kanske bara önsketänkande? Jag kanske ska berätta att jag hittils levt straight, är gift och har barn med en man så det här är första gången jag har såna här känslor för en annan kvinna. Blir både rädd och glad över den här kvinnan.
Men hur sjutton vet man? Jag håller på att gå sönder snart, det pirrar i hela kroppen och jag blir alldeles konstig av den här kvinnan! Vore tacksam för lite råd och tips! Ska jag förtränga eller ragga

?
Först vill jag säga grattis till dig! Det är fantastisk kännsla att känna härligheter till en annan människa!
Sedan vill jag be om ursäkt för mitt så sena svar. Men här kommer min reflektion:
Mitt största tipps till dig är att gå på din mag känsla! Det brukar med all sannolikhet stämma. Alltså får du vibbar och kännsla för att denna personen känner attraktion till dig eller ja känslor, så är det troligtvis så. Det dumma med alla saker vad gällande känslor är att man vet inte med säkerhet. Men du skriver att du tror hon känner samma som dig, det är ju klart possetivt!
Vissa tjejer kan vara otroligt rädda för "labels" och det skrämmer dem att bli placerade i fack. Speciellt om man kanske levt ett liv enligt normen. Men då hänvisar jag till individer, att man kan inte hjälpa vem man blir attraherad av eller får kännslor för. Det är personen inte könet. Att du NyfikenAnna mött denna fantastiska person "namnet". Inte konstigare än så.
Var dock försiktig när du raggar! Ragga "tjejigt", alltså bara sprid god energi och glad energi och säg komplimanger till henne.
Go for it! Berätta hur det har gått?