• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (NyfikenAnna) skrev 2010-11-30 21:46:16 följande:
    He he. Jag har tänkt på det där med lukt också. Är själv mkt renlig men tänk om hon är ett hårigt illaluktande troll  

Näe det tror jag inte iofs men TÄNK OM... Vad gör man då? Om det luktar gammal unken flytning, typ? Ursäkta en låg fråga/inlägg  
    ja tänk om?
    Ja antingen är man så kåt så man inte tänker på det innan det är för sent. och då kör man på ovetandes.

Eller så slutar man
    eller kommer över lukten att man vänjer sig. ja alternativen är många.

Exempelvis kan man duscha tillsammans innan sexet och då finns inte lukt problemet kvar.
  • Anonym (NyfikenAnna)
    Anonym (Flatan) skrev 2010-12-01 20:27:01 följande:
    ja tänk om?
    Ja antingen är man så kåt så man inte tänker på det innan det är för sent. och då kör man på ovetandes.

Eller så slutar man
    eller kommer över lukten att man vänjer sig. ja alternativen är många.

Exempelvis kan man duscha tillsammans innan sexet och då finns inte lukt problemet kvar.
    Du får det att låta så enkelt och självklart! Och det ÄR väl det om man är van, antar jag? Ungefär som när jag är med en man, de kan ju lukta illa också och man kan bli rejält avtänd av en svettig pung *urk.Men man löser situationen då. 

Vi får se om jag får prova någon gång. Eller om kvinnan jag drömmer om bleknar eller att det inte är ömsesidigt eller att jag chappar eller.... Är hursomhelst väldigt nyfiken på henne och otroligt attraherad. Men hon är ojämn, ena dagen flirtig och "på" och nästa avvisande eller inte lika på. Jag vet inte alls var hon står men får för mig att hon är intresserad av tjejer.  
  • Anonym (IGOR)

Skulle du gilla att ha en trekant med en bisexuell tjej och heterokille.  Då får ni hjälp med penetration, som väl trots allt har sina fördelar?

• lykantrophona
    Anonym (IGOR) skrev 2010-12-03 12:40:43 följande:
    Skulle du gilla att ha en trekant med en bisexuell tjej och heterokille.  Då får ni hjälp med penetration, som väl trots allt har sina fördelar?
    Nu är jag "bara" bisexuell, men jag tycker frågan är lite absurb... tänk dig om du skulle ha trekant med en het tjej, och sedan något du inte alls tänder på, kanske rentav äcklas av. Jag antar att du är straight. Det finns "fördelar" för en kille att bli penetrerad i analen, men skulle du för den sakens skull låta en kille knulla dig i en trekant med din tjej?

Penetration kan man få genom annat än med en kuk. Finns ju dildos, strap-on, händer... När jag har haft tjejsex tänker jag inte på att "nu skulle det sitta bra med en kuk".
  • Anonym (IGOR)
    lykantrophona skrev 2010-12-03 14:58:05 följande:
    Nu är jag "bara" bisexuell, men jag tycker frågan är lite absurb... tänk dig om du skulle ha trekant med en het tjej, och sedan något du inte alls tänder på, kanske rentav äcklas av. Jag antar att du är straight. Det finns "fördelar" för en kille att bli penetrerad i analen, men skulle du för den sakens skull låta en kille knulla dig i en trekant med din tjej?

Penetration kan man få genom annat än med en kuk. Finns ju dildos, strap-on, händer... När jag har haft tjejsex tänker jag inte på att "nu skulle det sitta bra med en kuk".
    men om båda är "bi ??
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (IGOR) skrev 2010-12-03 12:40:43 följande:
    Denna tyvärr allt för vanliga hetronormativa bilden att även fast du är flata så saknar du penetrationen. För alla människor har sex för penetrationen och det finns ingen skillnad i vem som gör akten? Är det samma med dig då Anonym (IGOR)? Skulle du vilja bli avsugen av en man, för visst har en avsugning sina fördelar?
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (IGOR) skrev 2010-12-03 16:59:52 följande:
    men om båda är "bi ??
    Då är inte jag med i den bilden iaf.
    Jag är inte bi och har verkligen inte killen med i den akten. Men jag kan gärna har sex med en bisexuelltjej i sådanna fall. Om vi fattar tycke.
  • lykantrophona
    Anonym (IGOR) skrev 2010-12-03 16:59:52 följande:
    men om båda är "bi ??
    Ja, då är det ju en sak. Men Flatan i tråden är ju trots allt... flata. lesbisk.  Vilket brukar antyda ett ointresse i män.

Som sagt, heteromännen verkar ha en ganska överdriven syn på det här med penetration. Tack och lov är inte min egen kille så besatt av det, att han skulle tro att enbart kuk-i-fitta får mig att komma eller något. Tjejer har inte sex med varandra för att värma upp sig inför en kille, oavsett vad porr kan få en att tro.

Men, men. Jag har en väldigt begränsad erfarenhet av tjejer. Just nu är jag i ett heterosexuellt förhållande, men tjejer är fortfarande snygga. Problemet är bara att tjejer är betydligt mer svårflirtade än killar, kan jag tycka. Sen finns det väl fler heterograbbar än vad det finns flator. Jag är ganska "manlig" i mitt sätt att flirta. Hellre rakt på liksom, än en massa vaga signaler som är svåra att tyda. Kanske därför också har jag haft otur med tjejer, jag förstår mig inte på "tjejspråk", kommer ofta bättre överens med killar även som vänner.
  • panna cotta

Jag har en fråga. Jag var med min tjejkompis som är lesbisk tillsammans med två strejta tjejkompisar till på en gayklubb i stan och stod och dansade. Min kompis kände ingen där, och hade väl rätt vanliga kläder typ jeans och t-shirt, stack inte ut från resten direkt. Och hela tiden blev hon raggad på, ingen annan, av tjejer som kom och dansade etc. Hur kunde de veta att hon skulle kunna vara intresserad och inte vi andra? 

• NicKnejm

Jag är god vän med en lesbisk tjej som hatar pridefestivalen, hatar tjejer i snickarbyxor (såvida de inte jobbar som snickare)och konstiga frisyrer,  Hon har ingen förståelse för tjejer som verkligen måste försöka vara noll kvinnor och 100% män fast det så uppenbart blir FEL. 

Sedan kan vi män lite relatera och förstå kvinnor som är snygga eller halvsnygga, som är lesbiska.

De kvinnor som är jättetjocka, med kort lila hår, träskor, snus och snickarbyxor....verkar som de är lesbiska därför de har gett upp gängse forplatningsnormer med man, villa, hund och barn.

Ungefär som att de tar det de får och bland motsatta partners är det större chans hitta en själsfrände bland kvinnor för den snickarbyxförsedda kvinnan vet och känner kvinnor inte dömer henne på samma vis som hon tror män gör. Men om bara den kvinnan med massa skrot i ansiktet och kort färgat hår insåg att i varje liten småstad finns en kort liten tjock kille som har lika sargat självförtroende, och som skulle älska henne för den hon är. han har sin skote roch sin sjuttis. En varm kvinna med skrot i ansiktet är himmelriket.

Lesbiska som ser ut som folk och som beter sig som folk är helt ok. Likväl som jag gillar manliga homosexuella som är som vilken kille som helst. De som fjompar omkring och utstuderat skall synas går fetbort.

Om homosexuella vill bli accepterade i samhället måste sådana fjanterier som Pridefestivalen bort. Att klä sig i regnbågsfärger och med sexuella anspelningar presentera sin existens förstör verkligen det de själva vill bygga upp..nämligen en normalisering. Hur normalt är det att stå halvnaken på ett lasbilsflak med en peruk på huvudet.

Det är väldigt många inom HBT som verkligen hatar utåtagerande lesbiska och bögar.

Svar på tråden Fråga flatan