• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (bi?) skrev 2010-11-25 23:15:51 följande:

Alltså jag undrar var gränsen går eg=)

Jag bli ibland kär i tjejer, men det har aldrig hänt ngt, det enda som blivit är att vi blivit bra kompisar o känslorna liksom svalnat....

Har ofta fantiserat om att få ha sex med en tjej...men jag vet inte...nu känns det "för sent" börjar ju bli lite äldre o har 2barn o sambo...

SKulle ni kalla mig bi eller ?

Lite existensiell fråga...men jag är nyfiken liksom vad andra tycker/tror =)

Existensiell fråga kräver sålika ett existensiellt svar =)

Jag tänker att alla människor föds som bisexuella. Sedan är det samhället som formar oss till att dra åt hetrosidan. Det sociala trycket är att flickor ska ha pojkvänner (frågar chans o så på lågstadiet) och vice versa. Då man kommer upp i åldern mognar mera, hittar vem man är, blir medveten om kännslor och des betydelse för en, kommer detta i konflikt med samhällets normer. Detta gör att skuldkännslor uppstår och tveksamheter då man blir förälskad i en av samma kön. Jag tänker alltid att vi alla är individer som har förmågan att älska andra människor och känna attraktion. Gäller bara att träffa rätt människor, dem som väcker dessa kännslor. Och i min mening är förelskelse alltid något bra för den som känner det. Sedan kan omständigheter göra det lite komplicerat, om vi låter dem göra det!

Prakt exempel är homo/bi. Vem är jag att säga vad du är Anonym(bi?)? Det är hur du känner dig mest bekväm med. Jag själv har valt att definiera mig som flata, detta som ett svar på att passa in i samhället att också även jag kategoriserat mig. Jag skulle önska egentligen att detta inte är så viktigt alltid för folk. För det skapar osäkerhet bland dem som är osäkra på sin läggning.

Hoppas du förstår mig rätt. Och för att återkoppla till dig Anonym(bi?), kännslor är inte lätt att lista ut vad som är vad. Ibland kan man bli kär i kompisar som en kompis(om du hänger med?) som oftast går över snabbt. Men likaså kan förälskelse gå över snabbt också. Känner du attraktion till de tjej kompisar du blivit kär i? De två sakerna i kombination kan vara ett tecken, om du letar efter ett sådant.

Sedan är det aldrig för sent! Lev!
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (NyfikenAnna) skrev 2010-11-25 22:44:29 följande:
    Tack flatan! Jag vet inte hur det går, jag har liksom inte fått till något utanför arbetsplatsen... Där är det blickar och sådant som jag uppfattar som flirt men jag är helt förvirrad för jag vet ju inte vad HON tycker. Egentligen. Hon kanske driver med mig? Märker att jAG är intresserad och får en kick av det? 

Vissa dagar när vi jobbar ihop så kan vi inte titta på varandra; jag blir alldeles varm och pratar konstigt och osammanhängande och hon blir rödflammig och korthuggen. Andra dagar går det jättebra och vi skojar och skämtar och det känns som att vi kommer varandra närmre. Och så flirt, som sagt, enligt mig. Eller så inbillar jag mig bara?? Jag har iallafall gjort som du föreslagit och försökt ragga genom att vara snäll och glad och intresserad, typ.

Jag håller på att gå åt! Tänker på henne heeeela tiden. Och så skäms jag för jag har ju en make som jag älskar och absolut inte vill skiljas ifrån...

Jag borde förtränga henne men det går inte!?
    På frågan om hon driver med dig/ får en kick? Ja kanske fast troligtvis inte, driver du med henne? Helt klart gillar hon vad hon gör oavsett, tolkar jag det som.

Ni har nog onekligen något på gång. Men låt det ta sin tid! Med tjejer som är på "ny" mark måste dem bli mer än självsäkra i det dem gör för att våga. En dag kanske det händer, att ni tillslut inte kan motstå. Ja och då har ni gjort vad som är rätt för er/eran relation.

Har du pratat något med din man om detta?

Sådant man vill förtränga är det som aldrig går att förtränga. Men ja det beror ju på din villja här. Vill du glömma så kan du nog det, oftast om man helt avslutar att ses eller höras vid brukar saker och ting svalna/försvinna efter ja ett par månader.

Återkom gjärna i tråden!
  • Anonym (Flatan)

Ingen fundering någon har?

• Anonym (bi?)
    Anonym (Flatan) skrev 2010-11-26 01:14:26 följande:
    Existensiell fråga kräver sålika ett existensiellt svar =)

Jag tänker att alla människor föds som bisexuella. Sedan är det samhället som formar oss till att dra åt hetrosidan. Det sociala trycket är att flickor ska ha pojkvänner (frågar chans o så på lågstadiet) och vice versa. Då man kommer upp i åldern mognar mera, hittar vem man är, blir medveten om kännslor och des betydelse för en, kommer detta i konflikt med samhällets normer. Detta gör att skuldkännslor uppstår och tveksamheter då man blir förälskad i en av samma kön. Jag tänker alltid att vi alla är individer som har förmågan att älska andra människor och känna attraktion. Gäller bara att träffa rätt människor, dem som väcker dessa kännslor. Och i min mening är förelskelse alltid något bra för den som känner det. Sedan kan omständigheter göra det lite komplicerat, om vi låter dem göra det!

Prakt exempel är homo/bi. Vem är jag att säga vad du är Anonym(bi?)? Det är hur du känner dig mest bekväm med. Jag själv har valt att definiera mig som flata, detta som ett svar på att passa in i samhället att också även jag kategoriserat mig. Jag skulle önska egentligen att detta inte är så viktigt alltid för folk. För det skapar osäkerhet bland dem som är osäkra på sin läggning.

Hoppas du förstår mig rätt. Och för att återkoppla till dig Anonym(bi?), kännslor är inte lätt att lista ut vad som är vad. Ibland kan man bli kär i kompisar som en kompis(om du hänger med?) som oftast går över snabbt. Men likaså kan förälskelse gå över snabbt också. Känner du attraktion till de tjej kompisar du blivit kär i? De två sakerna i kombination kan vara ett tecken, om du letar efter ett sådant.

Sedan är det aldrig för sent! Lev!
    Jag förstår dig =)

jag tror att jag själv ser mig som heterosexuell eftersom jag inte vet om jag skulle kunna tänka mig att _LEVA med en tjej...men jag har def. dragningar mot att vara BI =) om det verkar vettigt på ngt vis?=)
  • Anonym (bri)

Vill du berätta lite mer, eh, detaljer om själva sexet? Jag kan bli kär i tjejer men har aldrig kommit i närheten av en tjej på "det" sättet och ärligt talat är jag lite skraj. Jag som är så mesig när det gäller kroppslukter, både mina och andras, osv. Då är det väl liksom kört, va? 

Nu är det inte säkert att det nånsin blir aktuellt för min del, jag har endast varit fysiskt attraherad av några stycken tjejer som jag först konstaterat att jag haft känslor för (dras alltså inte till kvinnokroppar generellt, tex på bilder, i omklädningsrum etc utan bara till dem jag först är förälskad i - är detta normalt *kul fråga kanske* ) så chansen att det nånsin skulle bli nåt är nog minimal. Men nyfikenheten finns där!

Min fördom är att alla flator/bitjejer "måste" ha oralsex, men har jag fel? Vill du berätta mer om actual sex liksom - kanske lite teknisk info? Du är så himla bussig som erbjuder dig att informera *julklapp till dig*  

• Anonym (Flatan)
    Anonym (bi?) skrev 2010-11-29 20:56:02 följande:
    Jag förstår dig =)

jag tror att jag själv ser mig som heterosexuell eftersom jag inte vet om jag skulle kunna tänka mig att _LEVA med en tjej...men jag har def. dragningar mot att vara BI =) om det verkar vettigt på ngt vis?=)
    Låter väldigt vettigt enligt min mening!
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (bri) skrev 2010-11-29 21:00:15 följande:
    Vill du berätta lite mer, eh, detaljer om själva sexet? Jag kan bli kär i tjejer men har aldrig kommit i närheten av en tjej på "det" sättet och ärligt talat är jag lite skraj. Jag som är så mesig när det gäller kroppslukter, både mina och andras, osv. Då är det väl liksom kört, va? 

Nu är det inte säkert att det nånsin blir aktuellt för min del, jag har endast varit fysiskt attraherad av några stycken tjejer som jag först konstaterat att jag haft känslor för (dras alltså inte till kvinnokroppar generellt, tex på bilder, i omklädningsrum etc utan bara till dem jag först är förälskad i - är detta normalt *kul fråga kanske* ) så chansen att det nånsin skulle bli nåt är nog minimal. Men nyfikenheten finns där!

Min fördom är att alla flator/bitjejer "måste" ha oralsex, men har jag fel? Vill du berätta mer om actual sex liksom - kanske lite teknisk info? Du är så himla bussig som erbjuder dig att informera *julklapp till dig*  
    Grejen med sex mellan två tjejer (som jag upplever det) är att det finns någon outtalad ömessidig förståelse och respekt då man har sex, speciellt de första gångerna. Jag tycker inte det blir någon roll att saker och ting måste ske. Syftet med oralsex blir något annat, för att det är skönt och båda vill. Känns mindre "otvunget" mellan två tjejer. Mer pilla känna mysa hångla smeka osv. Sedan känner man av läget. Självklart är inget ett måste. Händer räcker mer än väl. Mitt tips är testa! Med vetskapen om att som i alla sexuella sammanhang är man inte tvingat till någonting!!!
  • Anonym (Flatan)

Och du tack för julklappen!

• Anonym (Flatan)

Sedan angående kroppslukt: Är man bara renlig av sig, så är det faktiskt inte något problem. Jag vill mig minnas att en snopp luktar mer på någotvis. Fränt, urk. Hehe

• Anonym (NyfikenAnna)

He he. Jag har tänkt på det där med lukt också. Är själv mkt renlig men tänk om hon är ett hårigt illaluktande troll  

Näe det tror jag inte iofs men TÄNK OM... Vad gör man då? Om det luktar gammal unken flytning, typ? Ursäkta en låg fråga/inlägg  

Svar på tråden Fråga flatan