• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • Anonym (IGOR)
    regnbågsbebbe skrev 2010-12-09 07:06:58 följande:

NyfikenAnna: Jag har varit i en liknande situation... Man o barn, villa o hund; hela kitet. Och sen träffade jag HENNE!!! Kunde inte få henne ur mina tankar, vet inte vad hon gjorde med mig men hon slog undan hela min värld! Helt galet, jag blev bara sådär störtblixttokförälskad!

Jag skilde mig och idag bor jag och min tjej tillsammans och jag är äntligen HEL... Det är helt otroligt, det här är min grej men jag fattade det inte riktigt själv, satt så djupt i det heteronormativa tänket med man o barn, villa, volvo o vovve liksom :) Och min konservativa, gammeldagstänkande familj tycker att jag är modig och accepterar mig och min regnbågsfamilj som om vi aldrig hade varit annat. Till och med min exman kom över saken relativt fort och vi har idag en helt ok relation. Alltså en relation pga barnens skull men jag tror att han kanske tog det lättare för att det var en tjej jag förälskade mig i... Det blev dött liksom...

Om du vill, får du inboxa mig.

Men du skulle teoretiskt sett kunna bli tänd på en kille igen?
  • lykantrophona
    Anonym (IGOR) skrev 2010-12-09 12:31:34 följande:
    Sorry,   jag fick för mig att TS var bi. Men om nu alla heterobrudar tycker att originalet är bättre än en attrap så borde ju en bisexuell i varje fall också tycka det . ( men kan inte med att erkänna det för flatan!)
    Om det står "flatan" tolkar jag det som någon som är lesbisk. Bisexuella kvinnor brukar inte kalla sig själva för flator, lebbor, gay osv.

Jag är bi, och visst är min killes kuk bättre än en dildo. Ibland är dock hans fingrar bättre. När jag har haft sex med en tjej har jag inte heller använt någon dildo. Penetration är inte det optimala. Jag föredrar oralsex, och det skulle kännas ganska konstigt att blanda in kukar i tjejsex. Eller, du kanske är en sån där kille som vill bli strap-on-knullad av sin flickvän? För det finns ju såna också. Precis som att det antagligen finns tjejer som vill ha den sortens hetero-inspirerad penetration, även i ett förhållande med en annan tjej. Personligen har jag aldrig när jag fantiserat om eller haft sex med tjejer känt att det saknas en kuk i sammanhanget. Eller en dildo för den delen.
  • regnbågsbebbe

IGOR: Näääe jag är helt säker på att det. Har haft ett antal långa förhållanden och det har alltid blivit på samma vis/ vi har haft samma problem; nämligen sexet. Jag har inte velat/ inte känt någon lust och i mina tjej/killeförhållanden har vi bråkat mycket om detta. Det har varit ok att mysa men gränsen har gått vid pussar... Jag har ju trots allt 2 barn så visst har jag haft sex men hade turen att bli gravid vid första försöket/ månaden med bägge barnen sen var det stopp. Hade svårt att veta vad jag riktigt kände, hade tankar om jag var helt assexuell eller vad det var som var fel... Nu vet jag, jag är bara så gay :)

Så Chris Rock: Näää inga manliga attribut, stönande, manliga muskler eller så känns upphetsande på något vis. Det är inget jag saknar över huvudtaget, tvärtom... Och hur vi än är, vilken stil vi än har så är vi fortfarande kvinnor båda två. Det finns ingen som är "mannen" och när jag och min fru får barn så får jag ingen "papparoll", utan vi är just vad vi är: 2 tjejer.

• Anonym (Flatan)

Fått redan olika svar på frågan som nämnt åvan.
    Men jag kan svara också.
    Jag tänder oftast enbart på lesbisk amatör porr, då det är mest realistiskt och man ser hur paret har känslor för varandra. I know kaninte bli mer flatigt va? =)

Sedan vd gällande porr så är olika personer intresserade av olika saker.
    Jag kan även njuta av ett heteropar i amatör porr/hemgjord film. Då jag tänder på den kemi som jag tycker mig se paret har. Men ja som sagt främst flator som har sex/hånglar. The l word kan vara sjukt tändande tär talar vi kvinnlig porr! Tror inte man behöver vara flata för att tända på den serien.=)

• Anonym (chris rock)

Jag tänker på mig själv. Jag tänder på att se kvinnor ha sex med varandra. Jag är liksom inte exklusivt hetero i min sexuella värld. Men jag får uppfattningen att just homosexuella är mer exklusiva i sin fan ska man kalla det. Sitt galleri av det de tänder på. Det ska bara vara det egna könet och situationer som involverar det egna könet. Man har nästan en motbjudande känsla för allt annat. Det var bara det jag undrade liksom.

Ingen som nappat på den andra frågan?

• Anonym (Flatan)

Svaret på din andra fråga:
    Ja jag tänker att det var väl konst. Konst vill gärna vara provocerande och av någon anledning uppfattar gemeneman en sådan bild av en kvinna provocerande, och sedan med det tillhörande ordet könskrigare.

Jag kan inte säga att jag reagerar på det, i min värld ser jag tusentals olika individer och alla ser olika ut. Man kan villja kalla det att vissa ser extrema ut men de är bara unika och sig själva. Likaväl som det finns fjolliga bögar och hysteriskt macho anabola killar i hetrovärlden, och blondinbimbos. Ja the list go's on.

Kan inte säga att jag reagerar mer på det än andra olikheter, oftast inte alls helt enkelt.

• lykantrophona
    Anonym (Flatan) skrev 2010-12-09 20:16:18 följande:
    Jag tänder oftast enbart på lesbisk amatör porr, då det är mest realistiskt och man ser hur paret har känslor för varandra. I know kaninte bli mer flatigt va? =)
    Jag tycker också om amatörporr. Just lesbisk kommersiell porr kan lätt bli överdrivet, kvinnorna har långa naglar och jag blir bara orolig över att de ska riva varandra. Dessutom känns det inte alls trovärdigt. Amatörporr, både hetero och homo, har sina fördelar. Nackdelen är att sådant som ljud, ljus etc är ofta har väldigt dålig kvalité. Kollar man på porr kanske man vill se något också?
  • Anonym (NyfikenAnna)
    regnbågsbebbe skrev 2010-12-09 07:06:58 följande:

NyfikenAnna: Jag har varit i en liknande situation... Man o barn, villa o hund; hela kitet. Och sen träffade jag HENNE!!! Kunde inte få henne ur mina tankar, vet inte vad hon gjorde med mig men hon slog undan hela min värld! Helt galet, jag blev bara sådär störtblixttokförälskad!

Jag skilde mig och idag bor jag och min tjej tillsammans och jag är äntligen HEL... Det är helt otroligt, det här är min grej men jag fattade det inte riktigt själv, satt så djupt i det heteronormativa tänket med man o barn, villa, volvo o vovve liksom :) Och min konservativa, gammeldagstänkande familj tycker att jag är modig och accepterar mig och min regnbågsfamilj som om vi aldrig hade varit annat. Till och med min exman kom över saken relativt fort och vi har idag en helt ok relation. Alltså en relation pga barnens skull men jag tror att han kanske tog det lättare för att det var en tjej jag förälskade mig i... Det blev dött liksom...

Om du vill, får du inboxa mig.

Låter som mig med VVV (villa, volvo, vovve) Det sjuka är att jag är så lycklig med min man. Jag vill åldras med honom, vill inte ha någon annan eftersom jag upplever att han är den Perfekta partnern för mig. Vi har bra sex, han respekterar mig, låter mig ha frihet, vi är jämställda.... ja allt är "perfekt" i vårat förhållande... Men hon. Hon får mig på gungning. TROTS att hon inte alls är min "typ" eller min "stil". Hon är helt olik mig. Men jag blir helt galen av henne. Vill bara hålla om henne, kyssa henne... Samtidigt som jag INTE vill lämna min man för vi har det jättebra. 

Vad är det för fel på mig?? Varför blir jag kär när allt är perfekt?? Vore jag singel så skulle jag ragga järnet på den här tjejen. Men nu är jag ju lyckligt gift med en annan....  
  • Anonym (chris rock)

Värst e de dära rullarna folk spelat in med kameran i hand som de inte kan hålla still. Fucked up. Jag blir fan sjösjuk...

Synd, verkar bara vara en flata här inne. Jag var sjukt nyfiken.

Sorry lykan baby, men du är bi. You go both ways liksom. So you dont count.

• Anonym (också flata)

Jag tänder inte på visuell porr alls. Kan vara att jag bara inte har sett någon bra porrfilm, men det är inget jag saknar. Skriftlig porr läser jag bara om den är välskriven och handlar om två (eller fler) kvinnor. Minsta manlighet inblandad och det är avtändande. Däremot kan jag fantisera om män ibland. Inte bara män, men typ heterosexuellt sex. Kanske för att det för mig är lite råare, lite mer...uppenbart.

"Könskrigare" tyckte jag var en fantastisk och intressant bildserie. Elisabeth Ohlson Wallin är en fantastisk fotograf och konstnär.

Svar på tråden Fråga flatan