lykantrophona skrev 2011-01-20 12:11:16 följande:
Chris rock. Nu är jag bisexuell, men jag tror att jag kan berätta ändå hur det är med omklädningsrum.
Man är jävligt van. Genom att genom hela uppväxten ha sett andra kvinnor byta om, så är det inte alls sexuell laddat. Nakenheten där är inte samma sak som nakenheten när man har sex. Hur sexigt är det egentligen med kvinnor som duschar, låser sina skåp, går omkring med handduk virat kring håret, slappa steg, tunga suckar... Man spanar inte in någon där mer än vad man skulle göra i en fullt påklädd situation. Snarare tvärtom. Man har lärt sig att inte stirra på nakna människor. En heterosexuell man skulle inte vara lika van vid situationen, och kvinnorna skulle också direkt se att han sticker ut. Det syns inte på en lesbisk kvinna att hon är lesbisk.
För hur hade du tänkt annars att man ska göra? Privata bås för alla som inte är straighta?
Om alla var vana vid nakenhet skulle könsuppdelade omklädningsrum inte behövas. Tyvärr tror folk numera att nakenhet = sex = farligt.
Man kanske borde fråga hetero-kvinnor: Om du skulle behöva dela omklädningsrum med antingen en flata eller en bög, vilket skulle du välja?
Lyka! Chill girl jag har inte tyckt något om något. Jag har enbart frågat! Love and compassion for all liksom!
Men jag har tänkt på det dära. Vi ska inte gå in på hur sexigt det är då vi uppenbarligen har ENORMT olika åsikt i den frågan. Vilket inte heller är frågan här. Men alltså du säger då att man som lesbisk egentlgien blir avtrubbad inför nakenhet för det kön som annars sexuellt attraherar en? Det låter väldigt tråkigt och inget jag någonsin skulle vilja eftersträva. Det låter trist faktiskt att döva sin uppskattning för könet ( i mitt fall det motsatta ) bara för att jag ska kunna pumpa lite skrot. Det låter liksom inte som någonting bra eller något man önskar sig. Utan det låter som en förlust eller en eftergift. Vilket gör att det dära om att alla var vana vid nakenhet inte heller låter sådära jättebra eller önskvärt. Men ok det där är en smaksak.
Ok så en man sticker ut fysiskt och han skulle troligen också bli upphetsad av situationen. Därför blir damerna besvärade eftersom det inte är uppmärksamhet de fått välja att få själva utan det blir ett slags övergrepp. För de som inte vill ha den och vi ska ju lägga nivån där så att ingen kommer orättvist till skada. Men en lesbisk kvinna sticker inte ut och hon blir tydligen heller inte upphetsad av synen på svettiga, nakna och blöta kvinnokroppar. En del av dem kanske vältränade och långt hår med saftiga bröst och breda höfter och stjärtar och lår av ambrosia som är gudarnas föda... riiiiiight...
Men om de nu skulle mot all förväntan som de superkvinnor med järngrepp om sitt libido ändå vilja ha kvinnorna i omklädningsrummet? Hur är det annorlunda vad gäller responsen från de andra kvinnorna i rummet till att en man kliver in med ribba?