• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • panna cotta

Jag tror verkligen inte att alla HBT-personer är ute efter den normalisering som du pratar om. 

• NicKnejm

Inte alla..men de som är intelligenta vill vara och bli behandlade som vanilga medborgre och inte som gardell och Babsan.

• NicKnejm

De homosexuella som syns är de inom media, kultur, mode och skaparvärlden. De sätter an tonen med sin överdrivna feminina eller bland lesbiska, väldigt manhaftiga stil. Böga roch flator inom andra yrkersgrupper är precis som vilken människa som helst. Men de syns inte.

• panna cotta

Många vill ha rätten att vara precis som de vill, ha peruker, och "fjompa" sig, men ändå ha samma rättigheter och bli behandlade med samma respekt som andra medborgare. 

• Anonym (Bisexuell)
    NicKnejm skrev 2010-12-03 23:42:22 följande:
    Jag är god vän med en lesbisk tjej som hatar pridefestivalen, hatar tjejer i snickarbyxor (såvida de inte jobbar som snickare)och konstiga frisyrer,  Hon har ingen förståelse för tjejer som verkligen måste försöka vara noll kvinnor och 100% män fast det så uppenbart blir FEL. 

Sedan kan vi män lite relatera och förstå kvinnor som är snygga eller halvsnygga, som är lesbiska.

De kvinnor som är jättetjocka, med kort lila hår, träskor, snus och snickarbyxor....verkar som de är lesbiska därför de har gett upp gängse forplatningsnormer med man, villa, hund och barn.

Ungefär som att de tar det de får och bland motsatta partners är det större chans hitta en själsfrände bland kvinnor för den snickarbyxförsedda kvinnan vet och känner kvinnor inte dömer henne på samma vis som hon tror män gör. Men om bara den kvinnan med massa skrot i ansiktet och kort färgat hår insåg att i varje liten småstad finns en kort liten tjock kille som har lika sargat självförtroende, och som skulle älska henne för den hon är. han har sin skote roch sin sjuttis. En varm kvinna med skrot i ansiktet är himmelriket.

Lesbiska som ser ut som folk och som beter sig som folk är helt ok. Likväl som jag gillar manliga homosexuella som är som vilken kille som helst. De som fjompar omkring och utstuderat skall synas går fetbort.

Om homosexuella vill bli accepterade i samhället måste sådana fjanterier som Pridefestivalen bort. Att klä sig i regnbågsfärger och med sexuella anspelningar presentera sin existens förstör verkligen det de själva vill bygga upp..nämligen en normalisering. Hur normalt är det att stå halvnaken på ett lasbilsflak med en peruk på huvudet.

Det är väldigt många inom HBT som verkligen hatar utåtagerande lesbiska och bögar.
    Acceptans handlar inte om att bli respekterad för att man är som alla andra.
    Acceptans handlar om att bli respekterad precis så som man är eller vill vara, ÄVEN om man inte är som alla andra.
    Jag ger inte ett ruttet lingon för vare sig hetero-, homo- eller bisexuella som inte förstår den ekvationen.
    Låt tusen blommor blomma!
  • panna cotta

Acceptans handlar inte om att bli respekterad för att man är som alla andra.
    Acceptans handlar om att bli respekterad precis så som man är eller vill vara, ÄVEN om man inte är som alla andra.
    Jag ger inte ett ruttet lingon för vare sig hetero-, homo- eller bisexuella som inte förstår den ekvationen.
    Låt tusen blommor blomma!

Precis! (Vet inte hur man citerar så där snyggt :)

• NicKnejm

Det är dock skillnad på de som ÄR på ett speciellt vis i ett  specifikt SYFTE.

Spekulativt agerande är för mig ett big NO NO.

• Anonym (Bisexuell)
    NicKnejm skrev 2010-12-03 23:58:13 följande:
    Det är dock skillnad på de som ÄR på ett speciellt vis i ett  specifikt SYFTE.

Spekulativt agerande är för mig ett big NO NO.
    Vad är det egentligen du har problem med?
    Att folk ifrågasätter könsroller och går ifrån givna normer?
    Att folk vågar ta ut svängarna och leka?

Enligt min erfarenhet är det bara människor som innerst inne är ganska rädda och osäkra som håller hårt på sådana saker. De som är trygga i sig själv har inget behov av att hävda sitt eget sätt som högre stående än andras.
  • NicKnejm

Jag håller helt enkelt med vanliga människor som är homosexuella. jag håller med dem om att de som springe romkring på Pride förstör för HBT-folk och deras chans till full acceptans i samhället. Att inte du förstår vad jag säger gör mig rädd.

• NicKnejm

Har du någonsin hört talas om heterofestivaler där heterofolk springe romkring och iklädda peruker slår sig för bröstet?

Nä, de gör inte det. Och om homos vill bli accepterade som vnaliga människor så skall de INTE hålla på med peruker och annat skit.

Svar på tråden Fråga flatan