• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • Anonym (chris rock)
    Anonym (också flata) skrev 2010-12-09 22:20:47 följande:
    Jag tänder inte på visuell porr alls. Kan vara att jag bara inte har sett någon bra porrfilm, men det är inget jag saknar. Skriftlig porr läser jag bara om den är välskriven och handlar om två (eller fler) kvinnor. Minsta manlighet inblandad och det är avtändande. Däremot kan jag fantisera om män ibland. Inte bara män, men typ heterosexuellt sex. Kanske för att det för mig är lite råare, lite mer...uppenbart.

"Könskrigare" tyckte jag var en fantastisk och intressant bildserie. Elisabeth Ohlson Wallin är en fantastisk fotograf och konstnär.
    Jag dissade aldrig bildserien. Som sagt så fastnade bilden i mitt huvud. Hon såg riktigt förbannad ut. På mig typ. Kanske för att vi jagar samma villebråd vad vet jag?

Ok cool tack för svar annars. Det är något jag har funderat på så de e schysst att flatorna kliver fram. Du verkar ändå vara lite öppen för ja intryck från det motsatta könet också. Fast fan de e ju bara två flator som svarat (eller två och en halv då). inte mycket att gå på!
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (chris rock) skrev 2010-12-09 22:36:31 följande:
    Jag dissade aldrig bildserien. Som sagt så fastnade bilden i mitt huvud. Hon såg riktigt förbannad ut. På mig typ. Kanske för att vi jagar samma villebråd vad vet jag?

Ok cool tack för svar annars. Det är något jag har funderat på så de e schysst att flatorna kliver fram. Du verkar ändå vara lite öppen för ja intryck från det motsatta könet också. Fast fan de e ju bara två flator som svarat (eller två och en halv då). inte mycket att gå på!
    Haha ja Chris rock du är för rolig. Ja det är ju inte direkt ett underlög för en studie. Men två och en halv minnsan! Woho. hehe.

Ja jag är nog väldigt öppen av mig. Jag upplever att du tar lite illa vid dig av bilden på denna grova flata du såg. Jag kan tänka mig att om hon ser arg ut så skulle jag nog också ta illa vid mig. Känns som den bilden kanske symboliserar mer än flatan. Själva propagerandet mot samhället och könsnormer. Jämställdhet osv. Det är ju inte direkt kopplat med vilken läggning man har.
  • Anonym (också flata)

För mig handlar "Könskrigare" mycket mer om genus än om sexualitet. Vad är en kvinna? Vad är en man? Vad är kvinnligt? Vad är manligt?

• Anonym (chris rock)
    Anonym (Flatan) skrev 2010-12-09 22:49:17 följande:
    Haha ja Chris rock du är för rolig. Ja det är ju inte direkt ett underlög för en studie. Men två och en halv minnsan! Woho. hehe.

Ja jag är nog väldigt öppen av mig. Jag upplever att du tar lite illa vid dig av bilden på denna grova flata du såg. Jag kan tänka mig att om hon ser arg ut så skulle jag nog också ta illa vid mig. Känns som den bilden kanske symboliserar mer än flatan. Själva propagerandet mot samhället och könsnormer. Jämställdhet osv. Det är ju inte direkt kopplat med vilken läggning man har.
    Du missförstår mig. Jag tog inte illa vid mig alls. Det var ett kraftfullt porträtt. Lite som Ödesymfonin du vet? Slagkraftig, mörk och riktigt nära. Det gjorde ett djupt intryck på mig. Jag tror vi alla kan känna oss sådära fula och oönskad men trotsig som jag upplevde att den här Könskrigaren kände. Men jag är a man of love. A whooole lotta love. De e sjuuukt mycket love. De e....ja jag tror ni fattar. I handle business. Yeah. Typ. Och de blev lite sådära att hon tittade på mig och bara "I know what you are doing to my "sisters" you bastard. Im gonna get ya!". Love me tender liksom! Shit...

Aja. Jag är känd för att ha lite för livlig fantasi. Du skulle ha sett henne. Allt som fattades var besticken och en servett och hon hade käkat den här playern till frukost. Gaddam!

De här trådarna är riktigt bra annars när man skriver musik och vill checka viben eller få lite intryck. Inte bara den här utan överhuvudtaget. Folk öppnar sig och berättar sånt man inte säger annars. Det bli äkta och rått. Man tar fram the real deal.
  • Anonym (chris rock)
    Anonym (också flata) skrev 2010-12-09 22:54:15 följande:
    För mig handlar "Könskrigare" mycket mer om genus än om sexualitet. Vad är en kvinna? Vad är en man? Vad är kvinnligt? Vad är manligt?
    Jo det stod det på plakaten. Jag minns. Som sagt sjukt intressant och tankeväckande. Men jag är ingen sådan krigare. Om min "död" är priset som du behöver betala för din frihet, take my life. Its my gift of love. Särskilt om du slipper raka skallen...

Inte just du alltså utan jag menar mer sådära allmänt.
  • regnbågsbebbe

NyfikenAnna: fast har du och din man det verkligen jättebra?? I min värld så får man inga starka känslor för någon annan då oavsett vilket kön den andre har, det är liksom helt irrelevant i sammanhanget. Fast visst, vi är alla olika... Det låter inte som om du överväger att lämna din man så du ska nog ta det lite kallt med tjejen för ALLAS skull. Det är mycket som står på spel och många känslor inblandade. Det värsta scenariot kan ju bli att du mister allt och det är det ju inte värt om du nu redan har det bra...
    I mitt fall så hade väl jag och gubben det helt ok om man bortser från att vi levde i ett helt vitt äktenskap. Jag trodde att jag levde mitt drömliv även om jag inte var fullt lycklig ut i fingerspetsarna. Livet rullade på utan att jag reflekterade liksom, trodde att vi skulle leva ihop in till tidens slut. Just för att han var snäll, vi hade "allt"; så såg ju livet ut... Fast det var innan henne... Sen förstod jag. Jag och min man hade det inte bra och oavsett vad som hände med mig och tjejen så kunde jag bara inte fortsätta. Det var jättesvårt med tanke på att vi har barn och allas förväntningar var "till livets slut". Men jag bara kunde inte fortsätta, jag hade gått för långt vad som är ok i ett äktenskap och ingen var ju lycklig, egentligen. Det förstår vi nog båda nu med facit i efterhand.
     Och som jag skrev tidigare; jag är såååå gay :) Jag och min sambo har det helt underbart, att bo med ens bästa vän och ha ett bra sexliv dessutom. Vi klickar på alla plan och det går inte en dag utan att jag förundras över vilken gränslös lycka jag känner nu. Jag är hel, det här är jag, jag har äntligen funnit min plats, min identitet!!

Lycka till!

• Anonym (Flatan)
    regnbågsbebbe skrev 2010-12-11 08:10:28 följande:
    NyfikenAnna: fast har du och din man det verkligen jättebra?? I min värld så får man inga starka känslor för någon annan då oavsett vilket kön den andre har, det är liksom helt irrelevant i sammanhanget. Fast visst, vi är alla olika... Det låter inte som om du överväger att lämna din man så du ska nog ta det lite kallt med tjejen för ALLAS skull. Det är mycket som står på spel och många känslor inblandade. Det värsta scenariot kan ju bli att du mister allt och det är det ju inte värt om du nu redan har det bra...
    I mitt fall så hade väl jag och gubben det helt ok om man bortser från att vi levde i ett helt vitt äktenskap. Jag trodde att jag levde mitt drömliv även om jag inte var fullt lycklig ut i fingerspetsarna. Livet rullade på utan att jag reflekterade liksom, trodde att vi skulle leva ihop in till tidens slut. Just för att han var snäll, vi hade "allt"; så såg ju livet ut... Fast det var innan henne... Sen förstod jag. Jag och min man hade det inte bra och oavsett vad som hände med mig och tjejen så kunde jag bara inte fortsätta. Det var jättesvårt med tanke på att vi har barn och allas förväntningar var "till livets slut". Men jag bara kunde inte fortsätta, jag hade gått för långt vad som är ok i ett äktenskap och ingen var ju lycklig, egentligen. Det förstår vi nog båda nu med facit i efterhand.
     Och som jag skrev tidigare; jag är såååå gay :) Jag och min sambo har det helt underbart, att bo med ens bästa vän och ha ett bra sexliv dessutom. Vi klickar på alla plan och det går inte en dag utan att jag förundras över vilken gränslös lycka jag känner nu. Jag är hel, det här är jag, jag har äntligen funnit min plats, min identitet!!

Lycka till!
    Jag blir så glad när jag läser detta. Så roligt att du går din väg. Gör det som är bäst för dig och inte låter saker stoppa dig från att bli hel. att du faktiskt hittat dig själv. =)
    Ville bara säga det.
  • Anonym (NyfikenAnna)
    regnbågsbebbe skrev 2010-12-11 08:10:28 följande:

Lycka till!
    Det sjuka är att vi har det jättebra! Jag tycker att han är världens bästa och han tycker att jag är världens bästa så jag blev verkligen chockad och RÄDD när HON dök upp. En tjej, helt olik mig. Jag hoppas att det bara är förälskelse. Det "går över" en aning när vi inte ses men så fort vi har träffats eller setts så blir det pang, bom, fjärilar i magen igen....

Jag ska nog, som du skriver, ta det lugnt eftersom jag verkligen inte vill skilja mig. Vill inte vill inte vill inte. Och jag vill inte såra någon heller. Men du förstår, när jag ser henne så blir det helt galet... Helt jävla galet....Och därför var jag tvungen att fråga Flatan här i tråden vad sjutton jag skulle göra. Har aldrig upplevt sådana känslor för en tjej. Jag har ingen aning vad det står för. Jag vill ju hångla med henne.   Men jag antar att det bästa är att glömma. Förtränga. 

Vad roligt, för din skull, att du hittat din livskamrat! 
  • regnbågsbebbe
    Anonym (Flatan) skrev 2010-12-11 14:18:47 följande:
    Jag blir så glad när jag läser detta. Så roligt att du går din väg. Gör det som är bäst för dig och inte låter saker stoppa dig från att bli hel. att du faktiskt hittat dig själv. =)
    Ville bara säga det.
    Tack vad gulligt, ibland behövs det inte så mycket för att göra en glad :)
  • Anonym (Depends)
    Anonym (chris rock) skrev 2010-12-09 10:49:38 följande:
    Jag har en fråga till flatan eller flatorna här inne som kollar in porr eller annat bildmaterial av den typen.

Tänder ni på att se heterosexuellt knull eller "heterosexuella" sexhandlingar eller situationer där män och kvinnor håller på med varandra tillskillnad från män och män eller kvinnor och kvinnor? Eller bilder på män med stora kukar eller mycket muskler eller ja ni fattar? Eller mansstön, basröster och sådant? Eller är ni så att säga helt homoexklusiva sexuellt till det egna könet och har inga som helst triggar från annat håll? Eller ja från det motsatta könet då så att säga.
    Jag tror att det är individuellt. För mig kvittar det vem som är med vem bara det känns äkta. Kass lesbisk porrfilm där de ska titta in i kameran hela tiden och verkligen försöker se sexiga ut är nästan avtändande. Två killar som inte bryr sig ett dugg om omgivningen och bara har ögon för varandra kan funka hur bra som helst. Kass kvalitet kan störa så hemmavideo funkar inte alltid för mig. Helst ser jag nog på The L word eller andra gayfilmer som bygger mycket mer på känslor. Tyvärr är inte sexscenerna så långa bara...
Svar på tråden Fråga flatan